Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γ. Τσακίρης: Το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης αλλάζουν τη χώρα

Οι ξένες επενδύσεις είναι το καλύτερο «φάρμακο» για την οικονομία, παραδέχεται ο υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης, σχολιάζοντας το αποτέλεσμα των τελευταίων αποκρατικοποιήσεων στη χώρα μας.

Στην συνέντευξη του στο powergame.gr ο κ. Τσακίρης, σημειώνει ότι το αποτέλεσμα των υψηλών τιμημάτων που επιτεύχθηκαν, αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης της κυβέρνησης και είναι απόρροια της σταθερότητας στην ελληνική οικονομία που έχει επιφέρει η κυβερνητική πολιτική.

Αναφερόμενος στο ΕΣΠΑ και στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα δύο προγράμματα αυτά μπορούν να μεταβάλλουν την χώρα άπαξ διά παντός. Ειδικά για το νέο ΕΣΠΑ, ο υφυπουργός Ανάπτυξης αναφέρει, ότι βασικός στόχος των κινήσεων της κυβέρνησης, είναι να αποφευχθεί η δημιουργία κενού χρηματοδότησης των επιχειρήσεων με το υφιστάμενο ΕΣΠΑ το οποίο πλέον δεν διαθέτει άλλους πόρους για την ενίσχυση επιχειρήσεων.

Ποιο είναι το σχόλιό σας για την αναθεωρημένη πρόβλεψη του πρωθυπουργού για το ΑΕΠ στο 5,9% και αν αυτή είναι συντηρητική, όπως ήταν η προηγούμενη του 3,6%;

Το θέμα νομίζω δεν είναι αν το ΑΕΠ που προβλέπεται στο 5,9%, τελικά κλείσει π.χ. στο 6,5%. Το ζητούμενο είναι το πόσο διατηρήσιμος είναι αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας μας. Γιατί εκεί κρύβεται η ανάπτυξη της. Είτε επομένως η ανάπτυξη είναι 5,9%, είτε λίγο παραπάνω -παρενθετικά θεωρώ θα είναι υψηλότερη- αυτό που έχει σημασία είναι να διατηρηθεί ώστε να βοηθηθεί η οικονομία. Βέβαια αυτό με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε κάποιο μεγάλο εξωτερικό «σοκ» και το οποίο δεν μπορούμε να επηρεάσουμε…

Οι ανατιμήσεις αγαθών, δηλαδή ο εισαγόμενος πληθωρισμός, μπορεί να είναι ένα τέτοιο «σοκ»;

Ο πληθωρισμός μέχρι ενός σημείου είναι ένα φυσικό φαινόμενο. Η οικονομία όταν προχωράει καλά και υπάρχει ζήτηση, προφανώς υπάρχει και πληθωρισμός. Ο μεγάλος πληθωρισμός δεν είναι υγιής, όπως αντίστοιχα δεν ήταν υγιής ο αποπληθωρισμός που είχαμε επί πολλά χρόνια. Άρα (οι πληθωριστικές πιέσεις που ασκούνται), είναι μια φυσική συνέπεια της οικονομικής ανάπτυξης και νομίζω ότι, η κυβέρνηση έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα, έτσι ώστε να τον διατηρήσει σε επίπεδα που δεν επηρεάζουν αρνητικά την οικονομία. Πάντως, ο πληθωρισμός είναι ένας «επισκέπτης» τον οποίο είχαμε ξεχάσει εδώ στην Ελλάδα επί πολλά χρόνια και που τώρα μας ξανά-επισκέπτεται.

Οι τελευταίες αποκρατικοποιήσεις που έκλεισαν με μάλλον υψηλά τιμήματα, ξάφνιασαν την κυβέρνηση;

Tα υψηλά τιμήματα είναι απόρροια της σταθερότητας που έχει επιφέρει η πολιτική της κυβέρνησης στην οικονομία, αλλά και των μέτρων και αλλαγών που έχουν σημειωθεί έως τώρα. Τα τιμήματα αυτά είναι η καλύτερη απόδειξη της ψήφου εμπιστοσύνης που δείχνουν οι ξένοι επενδυτές στη χώρα μας. Και να ξέρετε ότι οι ξένοι επενδυτές, είναι οι αυστηρότεροι κριτές, επειδή βάζουν τα λεφτά τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ψήφου εμπιστοσύνης, είναι αυτό που ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Γεωργιάδης, σχετικά με την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, όπου ένας ξένος επενδυτής έλαβε μειοψηφικό ποσοστό και έχει αφήσει το management σε εμάς. Άρα δεν εμπιστεύεται μόνον την οικονομία μας, αλλά και τις ικανότητές μας. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό επίτευγμα. Ελπίζω δε ότι όλες οι επενδύσεις, και ειδικά οι ξένες, θα ανέλθουν σημαντικά, έτσι ώστε να βοηθήσουν και αυτές την ανάταξη της οικονομίας. Οι Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (FDI) είναι το πιο κάλο φάρμακο για μια οικονομία.

Τι είναι το Ταμείο Φυσικών Καταστροφών και που αποσκοπεί;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε πολλές φυσικές καταστροφές που οι περισσότερες από αυτές αποδίδονται στην κλιματική αλλαγή. Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ένα σημαντικό πρόβλημα στα οικονομικά του κράτους και ειδικότερα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Είναι το πρόγραμμα που πληρώνει τις ζημίες που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές. Έχει ήδη δημιουργηθεί ένας μηχανισμός ταχείας απογραφής αυτών των καταστροφών και αυτό που επιδιώκεται τώρα με το Ταμείο Φυσικών Καταστροφών, είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού πληρωμών. Πρόκειται για μόνιμους μηχανισμούς, σε αντίθεση με ότι γινόταν μέχρι σήμερα, όπου κάθε φορά που συνέβαινε μια καταστροφή, δημιουργούνταν ένας ad hoc μηχανισμός απογραφής και ταυτόχρονα η κυβέρνηση αναζητούσε σε διάφορες πηγές τα κονδύλια ανακούφισης των πληγέντων. Επομένως δημιουργούμε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, έτσι ώστε να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τι έχουμε να διαθέσουμε για τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές, να προγραμματίζουμε καλύτερα και τέλος, να πετύχουμε ένα μίγμα πληρωμών, το βέλτιστο δυνατό για τα δημοσιονομικά του ελληνικού κράτους.

Πως θα συσταθεί και πότε το Ταμείο; Θα απαιτήσει νόμο η σύστασή του;

Όχι. Μια υπουργική απόφαση νομίζω είναι αρκετή και θεωρώ ότι μέχρι τέλος του έτους θα είναι έτοιμο. Δεν είναι κάτι πολύπλοκο. Απλά αναδιαρθρώνουμε και μεγαλώνουμε τα ποσά που διαθέτουμε στην αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές.

Με αφορμή τη ΔΕΘ, πείτε μας τι προβλέπει το ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία;

Το νέο ΕΣΠΑ έχει μια πολύ διευρυμένη περιφερειακή διάσταση. Όπως έχουμε αναφέρει, το 1/3 των πόρων θα διατεθεί στα Περιφερειακά Προγράμματα, δηλαδή τα προγράμματα που θα διαχειριστούν οι περιφέρειες της χώρας. Ειδικά στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας αντιστοιχεί κάτι λιγότερο από 1,5 δισ. ευρώ, όταν στην υφιστάμενη περίοδο αντιστοιχεί λιγότερο από 1 δισ. ευρώ. Έχουμε επομένως μια σημαντική αύξηση των πόρων του Περιφερειακού Προγράμματος…

Εν γένει όμως τα Περιφερειακά Προγράμματα στο νέο ΕΣΠΑ έχουν μεγαλύτερους πόρους από το τρέχον. Γιατί συμβαίνει αυτό και αν τίθεται θέμα απορροφητικότητας, επειδή ενδεχομένως οι Περιφέρειες δεν έχουν π.χ. την κατάλληλη επάρκεια;

Οι περιφέρειες έχουν δικές τους Διαχειριστικές Αρχές που χειρίζονται τα αντίστοιχα Περιφερειακά Προγράμματα. Και η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν είχαμε φαινόμενα «αργής» απορρόφησης από ορισμένες περιφέρειες. Ωστόσο έχουμε από κοινού εργαστεί αρκετά, όχι μόνον στο συντονισμό του έργου, αλλά και να παράσχουμε βοήθεια με στόχο να αυξήσουν την αποτελεσματική διαχείριση και απορρόφηση των πόρων. Ως υπουργείο, τους έχουμε βοηθήσει στο σχεδιασμό των δράσεων, ώστε αυτές να είναι απλές και να φέρουν γρήγορα αποτελέσματα. Ευελπιστούμε δε ότι, παρόλο που ο προϋπολογισμός τους είναι αρκετά μεγαλύτερος από την προηγούμενη περίοδο, θα επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Η αύξηση των κονδυλίων για τα Περιφερειακά Προγράμματα στόχο έχει να διευρύνει τις ενισχύσεις σε τοπικό επίπεδο, καθώς θεωρούμε ότι η περιφέρεια έχει καλύτερη εικόνα των αναγκών των τοπικών κοινωνιών και επιχειρήσεων.

Μέχρι τώρα έχει εγκριθεί το βασικό κείμενο στρατηγικής του νέου ΕΣΠΑ που πρέπει όμως να γίνει νόμος του κράτους. Πότε εκτιμάτε ότι θα γίνει αυτό;

Έχει ολοκληρωθεί και δεν θα αργήσει να έρθει στη Βουλή. Μέχρι τα μέσα Οκτώβρη νομίζω ότι θα ψηφιστεί, αφού προηγουμένως περάσει από ένα σύντομο στάδιο διαβούλευσης. Πρόκειται για τον κανονισμό του ΕΣΠΑ, ένα κείμενο καθαρά προσαρμογής της εθνικής στην κοινοτική νομοθεσία. Επομένως δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια διαφοροποιήσεων και θεωρείται μια μάλλον τυπική διαδικασία εφαρμογής κανονισμού της Ε.Ε.

Σε επίπεδο έγκρισης των Τομεακών και Περιφερειακών προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ, που βρισκόμαστε και πότε αναμένουμε τις πρώτες προσκλήσεις έργων;

Ξεκινήσαμε την αποστολή στις Βρυξέλλες των Τομεακών Προγραμμάτων που ενδιαφέρουν περισσότερο και αμέσως μετά θα αρχίσουμε να στέλνομε και τα Περιφερειακά. Από τα Τομεακά ενδιαφέρει ιδιαίτερα το Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα», το πρώην ΕΠΑΝΕΚ, καθώς αυτό θα μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε δράσεις ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να αποφύγουμε τη δημιουργία ενός κενού χρηματοδότησης, μεταξύ του υφιστάμενου και του νέου ΕΣΠΑ. Η διαπραγμάτευση μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Σχεδόν ολοκληρώσαμε τον πρώτο γύρο και αναμένουμε να ολοκληρώσουμε και τον δεύτερο και τελευταίο. Ελπίζω μέχρι τέλος του έτους, ή και ακόμη νωρίτερα, να ξεκινήσουμε με τις πρώτες δράσεις.

Έχουμε την πρωτιά στο νέο ΕΣΠΑ με όρους έγκρισης, έχουμε μια καλή επίδοση στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ. Που το αποδίδετε και κατά πόσο αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας κάποιας συγκυρίας;

Παρότι το ΕΣΠΑ ήταν το μοναδικό αναπτυξιακό μας εργαλείο με χρηματοδότηση από το εξωτερικό, είχε αποκτήσει μια -δεν θα έλεγα «κακή»- αλλά όχι και τόσο «καλή» φήμη. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Ήταν αρκετά γραφειοκρατικό, οι διαδικασίες ήταν πολύ «βαριές», αποπλήρωνε τους δικαιούχους με καθυστέρηση κ.ο.κ. Όλα αυτά τώρα αλλάζουνε. Έχουμε ήδη κάνει σημαντικές αλλαγές στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ, οι οποίες θα ισχύσουν και στο νέο ΕΣΠΑ. Θα σας αναφέρω μόνον ότι η δράση του τουρισμού, ακόμη δεν έχει κλείσει η υποβολή προτάσεων κι εμείς ήδη ενισχύσαμε και αποπληρώσαμε ορισμένες επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση. Επίσης να σας αναφέρω ότι στην πρώτη δράση της επιδότησης επιτοκίου, όλη η διαδικασία ολοκληρώθηκε ηλεκτρονικά, χωρίς την ανταλλαγή ενός χαρτιού, μεταξύ ενδιαφερόμενου, τράπεζας και υπουργείου. Δεν χρειάστηκε κάποιος να προσέλθει σε μια τράπεζα και να υποβάλλει π.χ. τα δικαιολογητικά. Άρα με μεθοδικότητα και σύνεση, καταφέραμε να μειώσουμε τους χρόνους υλοποίησης και πληρωμών και νομίζω ότι αυτό απαντά στο ερώτημά σας. Θέλει απλά συνεχή δουλειά, προσπάθεια, σύστημα και, θα έλεγα, μερικές φορές χρειάζεται κοινή λογική.

Το τέλος του υφιστάμενου ΕΣΠΑ φαίνεται να δημιουργεί μια θετική εικόνα. Για το νέο ΕΣΠΑ τι εκτιμάτε;

Ο δικός μου στόχος, αλλά και της κυβέρνησης για το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι να αλλάξουν την χώρα. Αυτός είναι και ο στόχος του πρωθυπουργού. Να αλλάξει δραματικά η Ελλάδα προς το καλύτερο. Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση έχουν δεσμευθεί για μεταρρυθμίσεις, και ειδικότερα για ανάπτυξη και ανθεκτικότητα στην οικονομία και κοινωνία. Θα θέλαμε επομένως στο τέλος της περιόδου του ΕΣΠΑ που έρχεται, αλλά και του Ταμείο Ανάκαμψης, κυβέρνηση και πολίτες να ισχυριστούν ότι άλλαξε τη χώρα άπαξ δια παντός.

Φοβάστε μην αναπτυχθεί κάποιου είδους ανταγωνισμός μεταξύ των δύο ξεχωριστών και ίσως διαφορετικής φιλοσοφίας μηχανισμών υλοποίησης του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης;

Το κλειδί βρίσκεται σε αυτό που είπατε, περί «διαφορετικής φιλοσοφίας». Είναι δεδομένο ότι είναι διαφορετικής φιλοσοφίας μηχανισμοί και έτσι θα συνεχίσει να είναι. Η συνεργασία μας με το υπουργείο Οικονομικών είναι δεδομένη και πάρα πολύ στενή, έτσι ώστε τα έργα και οι χρηματοδοτήσεις τους, να είναι συμπληρωματικές μεταξύ των δύο προγραμμάτων. Πρέπει να σημειωθεί και ο διαφορετικός χρονοπρογραμματισμός δράσεων, με την έννοια ότι το Ταμείο Ανάκαμψης πρέπει να προχωρήσει πολύ γρήγορα και είναι κατά βάση ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα, ενώ το ΕΣΠΑ έχει μεγαλύτερη διάρκεια χρόνου. Αυτό μας δίνει μια δεύτερη ευκαιρία σε έργα που δεν θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.

Θα ήθελα ένα σχόλιο για την απορρόφηση του υφιστάμενου ΕΣΠΑ. Ενώ κάποια στιγμή αγγίξαμε την δεύτερη θέση στην απορρόφηση, τώρα βρισκόμαστε μεταξύ των θέσεων 3 έως 5;

H πτώση που αναφέρεστε είναι εντελώς τεχνική. Συνέβη επειδή προστέθηκε το ReactEU, περίπου 1,7 δισ. ευρώ. Έτσι αυξήθηκε ο παρονομαστής κι επομένως μίκρυνε το κλάσμα. Πάντως η θέση δεν είναι και τόσο σημαντική, δεδομένου ότι αναφερόμαστε σε διαφορετικά ποσά μεταξύ των χωρών μελών. Προφανώς μια μικρή χώρα, αν είναι καλά προετοιμασμένη, προχωρά πιο γρήγορα στις απορροφήσεις από μια μεγαλύτερη. Το βασικό ζητούμενο είναι η αξιοποίηση κάθε ευρώ του ΕΣΠΑ προς τη σωστή κατεύθυνση, με τη δημιουργία ισχυρής προστιθέμενης αξίας.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!