Υψηλές πτήσεις, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τη συμπίεση των οικογενειακών και εταιρικών προϋπολογισμών, συνεχίζουν να κάνουν τα προϊόντα της Apple στην Ελλάδα. Το 2024 οι πωλήσεις των προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού στην ελληνική αγορά υπερέβησαν τα 426 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Πρακτικά, η iSquare, θυγατρική του ομίλου Info Quest και επίσημος διανομέας όλων των προϊόντων Apple στην Ελλάδα (Apple Authorised Distributor), αλλά και στην Κύπρο, προσέθεσε το 2024 στα ταμεία της 25 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, πετυχαίνοντας ανάπτυξη σε όλες τις βασικές προϊοντικές κατηγορίες. Ωστόσο, η iSquare είδε όλους τους δείκτες κερδοφορίας από τις πωλήσεις των προϊόντων Apple να συμπιέζονται, καθώς το 2024 ήταν η πρώτη χρονιά που ίσχυσε, στο σύνολό του, το νέο μοντέλο διανομής και λειτουργίας της Apple επί ελληνικού εδάφους.
Ουσιαστικά, η iSquare έγινε Apple Authorised Distributor (από Value Added Distributor) στην Ελλάδα, λόγω της έναρξης δραστηριότητας του τοπικού γραφείου του αμερικανικού κολοσσού στην ελληνική αγορά. Η αλλαγή αυτή έφερε μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους στη δραστηριότητα της iSquare, οδηγώντας σε σημαντική μείωση της κερδοφορίας της. Για την ακρίβεια, τα EBITDA της θυγατρικής μειώθηκαν το 2024 στα 6,063 εκατ .ευρώ από 7,981 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα (μείωση 24%), ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν στα 3,799 εκατ. ευρώ από 5,719 εκατ. ευρώ (μείωση 33,6%).
«Όσον αφορά την iSquare και γενικότερα το οικοσύστημα Apple σε Ελλάδα και Κύπρο, το 2024 ήταν μια χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων, που ξεπέρασε τα 425 εκατ .ευρώ και με ικανοποιητική κερδοφορία παρά τη μείωσή της, που οφείλεται στα μικρότερα περιθώρια κέρδους», αναφέρει η Quest.
Επενδύσεων συνέχεια
Όπως σημειώνει ο όμιλος της Quest, συμφερόντων Θεόδωρου Φέσσα, στην οικονομική έκθεση για τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 «με μεγάλες αυξήσεις στις κατηγορίες των iPad & Accessories, άλλα και μικρότερες αυξήσεις σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες, η iSquare κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς το 2024».
Μάλιστα, παρά τη διάχυτη οικονομική αβεβαιότητα, οι πωλήσεις στην Ελλάδα αναπτύχθηκαν με μεγαλύτερο ρυθμό σε σχέση με την επίδοση της αγοράς στην Κύπρο, όπου η αγορά ήταν πτωτική (σ.σ. στην Κύπρο η iSquare παραμένει ως Value Added Distributor, χωρίς καμία αλλαγή στο μοντέλο λειτουργίας της).
Επί ελληνικού εδάφους, η iSquare συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο με επέκταση των σημείων πώλησης στα καταστήματα λιανικής και τις εκπαιδεύσεις των πωλητών, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας Apple για τους καταναλωτές. Στην Κύπρο συνεχίστηκε η επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου της εταιρείας μέσω των εξουσιοδοτημένων μεταπωλητών.
Όσον αφορά το τρέχον έτος, η διοίκηση του ομίλου, αν και υπογραμμίζει ότι το 2025 αναμένεται να συνεχιστούν οι δυσκολίες και οι προκλήσεις του προηγούμενου έτους, η αγορά προβλέπεται να είναι σταθερή και με οριακές αυξήσεις σε κάποιες κατηγορίες σε σύγκριση με το 2024: «Η εταιρεία είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το 2025 και εκτιμάται ότι θα είναι μια ακόμα θετική χρονιά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Ταυτόχρονα, προβλέπουμε και αύξηση της κερδοφορίας το 2025».
Τα σχέδια για το δίκτυο των iStorm – Νέο e–shop
Επίσης, η iSquare δηλώνει ότι θα συνεχίσει το επενδυτικό της πλάνο με περαιτέρω αναβαθμίσεις των σημείων πώλησης στα καταστήματα λιανικής, καθώς και με εντατικές εκπαιδεύσεις των πωλητών στις αλυσίδες λιανικής. Θυμίζουμε ότι σήμερα λειτουργούν δεκαοκτώ καταστήματα iStorm, εκ των οποίων δεκατέσσερα στην Ελλάδα και τέσσερα στην Κύπρο.
Η Quest προγραμματίζει για το 2025 διεύρυνση του δικτύου των αποκλειστικών καταστημάτων λιανικής της iStorm (Apple Premium Reseller Store), με την προσθήκη ακόμα δύο νέων σε Ελλάδα και Κύπρο. Ταυτόχρονα, η iStorm σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα σε Ελλάδα και Κύπρο.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η διοίκηση στην οικονομική έκθεση, μέχρι τα μέσα του 2025 η εταιρεία θα μεταβεί σε νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, «ώστε να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο την ψηφιακή της παρουσία και να αναβαθμίσει περαιτέρω τις υπηρεσίες που προσφέρει, άλλα και την εμπειρία μέσα από το online κανάλι της. Σε συνεργασία με την Apple, θα αναβαθμίσει τα ηλεκτρονικά της καταστήματα σε μία νέα, τεχνολογικά προηγμένη και λειτουργικά κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών».