Η Apple δέχθηκε πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ από τις γαλλικές αρχές ανταγωνισμού σήμερα, λόγω κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης της στη διαφήμιση μέσω εφαρμογών σε συσκευές της μεταξύ 2021 και 2023, εξαιτίας του εργαλείου ελέγχου απορρήτου App Tracking Transparency (ATT).
Ωστόσο, η γαλλική ρυθμιστική αρχή δεν υποχρέωσε την Apple να αλλάξει το εργαλείο. Το πρόστιμο είναι το πρώτο που επιβάλλεται στην Apple από αρχή ανταγωνισμού για το ATT. Το ATT επιτρέπει στους χρήστες iPhone και iPad να επιλέγουν ποιες εφαρμογές μπορούν να παρακολουθούν τη δραστηριότητά τους, αλλά έχει δεχθεί κριτική από διαφημιστές και ανταγωνιστές που βασίζονται στη διαδικτυακή διαφήμιση.
Η υπόθεση ξεκίνησε έπειτα από καταγγελίες διαφόρων ενώσεων διαφημιστών, εκδοτών και διαδικτυακών δικτύων, που κατηγόρησαν την Apple για κατάχρηση ισχύος στην αγορά. Η γαλλική αρχή ανέφερε ότι, αν και ο στόχος του ATT δεν είναι κατακριτέος, ο τρόπος εφαρμογής του δεν είναι απαραίτητος ούτε αναλογικός προς τον δηλωμένο σκοπό της προστασίας δεδομένων. Υποστήριξε επίσης ότι το εργαλείο έπληξε ιδιαίτερα τους μικρότερους εκδότες, οι οποίοι βασίζονται στη συλλογή δεδομένων τρίτων για τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων τους.
Η Apple υποχρεώθηκε να δημοσιεύσει την απόφαση στην ιστοσελίδα της για επτά ημέρες. Το πρόστιμο είναι σημαντικά μικρότερο από το αντίστοιχο των 1,8 δισ. ευρώ που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι στην Apple για περιορισμούς στο App Store που έβλαψαν ανταγωνιστές όπως η Spotify.
Η Apple εξέφρασε την απογοήτευσή της για το πρόστιμο, αλλά σημείωσε ότι δεν της ζητήθηκε να αλλάξει το εργαλείο ελέγχου απορρήτου. Η υπόθεση ATT βρίσκεται επίσης στο στόχαστρο της γερμανικής αρχής ανταγωνισμού, η οποία τον Φεβρουάριο κατηγόρησε την Apple για αυτοπροτιμησιακή μεταχείριση.