Το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ ξεπερνά πλέον η αποτίμηση της Plum, της startup με το ελληνικό DNA, που έχει εξελιχθεί σε έναν από τους ισχυρότερους παίκτες της ευρωπαϊκής αγοράς fintech. Η εταιρεία, που διευρύνει ετησίως τα έσοδά της κατά 70% και βλέπει φέτος την πρώτη κερδοφόρα χρήση ενδυναμώνει αυτή την περίοδο την παρουσία της στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας, σε ορίζοντα πενταετίας, να μετρά 1 εκατ. πελάτες στη χώρα, εκδημοκρατίζοντας τον τομέα των επενδύσεων επί ελληνικού εδάφους.
Η Plum, με ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο τον Βίκτωρα Τροκούδη, έδρα το Λονδίνο και hub σε Αθήνα, Παρίσι και Λευκωσία, βάζει για το επόμενο διάστημα την Ελλάδα στο επίκεντρο της διεθνούς επέκτασής της, θέλοντας να αντιγράψει -και στη χώρα μας- το επιτυχημένο business model της στην παροχή αυτοματοποιημένων λύσεων αποταμίευσης και επενδύσεων μέσω ΑΙ.
Ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που της έχει αποφέρει, μέχρι σήμερα, 2,5 εκατ. πελάτες σε 10 αγορές ανά τον κόσμο, περισσότερα από 1 δισ. ευρώ σε υπό διαχείριση κεφάλαια και έναν ηχηρό στρατηγικό partner, την Eurobank, η οποία επενδύοντας 10 εκατ. ευρώ έχει αποκτήσει το 6,5% του μετοχικού της κεφαλαίου, συμμετέχοντας σε δύο διαδοχικούς γύρους χρηματοδότησης.
Η συνεργασία-ορόσημο, εκτός από τη μετοχική ψήφο, επεκτείνεται και σε εμπορικό επίπεδο, με την Eurobank να προωθεί από το περασμένο καλοκαίρι την εφαρμογή της Plum στους πελάτες της, με στόχο να διευκολύνει την πρόσβαση σε καινοτόμα αποταμιευτικά και επενδυτικά προϊόντα.
Στόχος η νούμερο ένα θέση της αγοράς
«Θέλουμε να γίνουμε ο νούμερο ένα παίκτης στην αγορά fintech στην Ελλάδα» τόνισε χθες από την Αθήνα ο Κύπριος συν-ιδρυτής και CEΟ της Plum, Βίκτωρ Τροκούδης, ο οποίος άφησε το 2016 μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στα χρηματο-οικονομικά και μια υψηλά ιστάμενη θέση στη fintech Wise, για να κάνει την αποταμίευση και τις επενδύσεις υπόθεση του κάθε πολίτη, οραματιζόμενος -όπως είπε- χθες «έναν κόσμο όπου η διαχείριση χρημάτων γίνεται εύκολη, διαφανής και προσιτή για όλους».
Και το πέτυχε αφού σήμερα, η πλατφόρμα της Plum επιτρέπει στους χρήστες να επενδύουν από μόλις ένα ευρώ, ακόμα και σε κλάσματα μετοχών, ενώ παράλληλα προσφέρει ETFs και αποταμιευτικά προϊόντα. Ενδεικτικό είναι ότι το μοντέλο λειτουργίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο θέλει να φέρει και στην Ελλάδα, αποδείχτηκε κάτι παραπάνω από επιτυχημένο με την Plum να επταπλασιάζει τα υπό διαχείριση assets μέσα σε μόλις μια τριετία.
«Η συνεργασία μας ενισχύει το οικοσύστημα fintech στην Ελλάδα και ανοίγει τον δρόμο για κοινά προϊόντα που θα απευθύνονται στο ελληνικό κοινό», σχολίασε χθες εκ μέρους της Eurobank ο διευθυντής ψηφιακών υπηρεσιών της τράπεζας, Χρήστος Καζάκος, μιλώντας για τα πλάνα της τράπεζας να προσφέρει, σε συνεργασία με την Plum, υπηρεσίες αποταμίευσης και επένδυσης με τρόπο προσβάσιμο ακόμα και σε μικροεπενδυτές, κάτι που οι παραδοσιακές τράπεζες δυσκολεύονται να παρέχουν.
«Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να προσφέρουμε στους πελάτες μας κάτι επιπλέον. Στην Plum μπορείς να επενδύσεις από ένα ευρώ και να αγοράσεις μισή μετοχή. Εμείς ως τράπεζα δεν το κάνουμε αυτό. Και θα θέλαμε να το παρέχουμε» τόνισε χθες στη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους.
Το Χρηματιστήριο και οι εξαγορές
Για το τρέχον έτος η Plum, σύμφωνα με τον κ. Τροκούδη, επικεντρώνεται στην ανάπτυξή της στην Ελλάδα και τη Γαλλία, ενώ το 2026 σχεδιάζει να επεκταθεί σε Γερμανία και Αυστρία. Ήδη διαθέτει 370.000 πελάτες στην Ευρώπη, με το 30% αυτών να χρησιμοποιεί τις επί πληρωμή υπηρεσίες της, ενώ ο τζίρος για το 2024 ξεπέρασε τα 20 εκατ. λίρες με στόχο να τρέξει με 70% και το 2025.
Παρότι δεν προγραμματίζει νέο γύρο χρηματοδότησης άμεσα, η εταιρεία δεν αποκλείει την πιθανότητα εξαγορών και συγχωνεύσεων στο μέλλον, εφόσον αυτό συμβάλλει στην ανάπτυξη του πελατολογίου και των υπηρεσιών της.
«Μας αρέσει να κάνουμε τα πράγματα εσωτερικά επειδή πιστεύουμε ότι υπάρχει κέρδος να σου ανήκει όλη η κατασκευή. Έχουμε, ωστόσο, κοιτάξει και θα κοιτάμε το θέμα των εξαγορών σε τομείς, που πιστεύουμε είτε ότι επεκτείνουν το πελατολόγιό μας με οικονομικά αποδοτικό τρόπο, είτε αφορούν προϊόντα που είναι regulated στα οποία δεν δραστηριοποιούμαστε τώρα. Πιστεύω θα υπάρξει συγκέντρωση στο fintech. Θα υπάρξει δική μας κίνηση σε αυτό τον τομέα» τόνισε χθες ο κ. Τροκούδης.
Μεταξύ άλλων η εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εισαγωγής της στο χρηματιστήριο, κάτι που θα της προσδώσει επιπλέον ρευστότητα και δυνατότητες ανάπτυξης. «Προσπαθούμε να λύσουμε ένα πρόβλημα και να χτίσουμε μια εταιρεία που είναι κερδοφόρα και στηρίζεται στα δικά της πόδια. Αν θα το κάνουμε ως εισηγμένη εταιρεία ή όχι δεν κάνει διαφορά» είπε χθες ο CEO της Plum απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Νέα προϊόντα και προσλήψεις για την Plum
Έχοντας θέσει ως στόχο να γίνει ο κορυφαίος παίκτης της ελληνικής fintech αγοράς, η Plum εκτιμά ότι θα είναι κερδοφόρα σε επίπεδο EBITDA το 2025. Η στρατηγική της περιλαμβάνει όχι μόνο την αύξηση της πελατειακής της βάσης αλλά και τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας, Βίκτωρα Τροκούδη, η Plum θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως προγράμματα αποταμίευσης και επενδύσεων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των Ελλήνων χρηστών.
«Η αγορά fintech στην Ελλάδα αναπτύσσεται ραγδαία, με νέους παίκτες να εισέρχονται και τον ανταγωνισμό να εντείνεται. Η Plum, όμως, διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: τις ελληνικές της ρίζες. Σε αντίθεση με άλλες διεθνείς fintech εταιρείες, κατανοεί καλύτερα τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών και είναι σε θέση να προσφέρει πιο προσαρμοσμένες λύσεις» τόνισε χθες ο CEO της Plum.
Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία, που απασχολεί παγκοσμίως 230 άτομα και έχει ανοιχτές 20 νέες θέσεις εργασίας αυτή τη στιγμή, με ένα από τα τρία engineering hubs της να βρίσκεται στην ελληνική πρωτεύουσα, δίνει βαρύτητα στις προσλήψεις στελεχών στην ελληνική αγορά.