Γ.Δ.
1551.9 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
AEM
0,00%
4.4
AKTR
0,00%
5.02
BOCHGR
0,00%
5
CENER
0,00%
9.18
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.35
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
0,00%
2.48
OPTIMA
0,00%
13.28
TITC
0,00%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.96
ΑΒΕ
0,00%
0.461
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.78
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.77
ΑΛΜΥ
0,00%
4.19
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.5
ΑΣΚΟ
0,00%
3.1
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.48
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΙΟ
0,00%
5.63
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.745
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.74
ΔΑΑ
0,00%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
0,00%
13.45
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.07
ΕΕΕ
0,00%
36.12
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.095
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.255
ΕΛΠΕ
0,00%
7.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.18
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.83
ΕΛΧΑ
0,00%
1.98
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.105
ΕΤΕ
0,00%
8.25
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.09
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.387
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
2.06
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.356
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.78
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.06
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.97
ΚΑΡΕΛ
0,00%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.445
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.3
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.48
ΚΡΙ
0,00%
16.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.994
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.77
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.19
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.638
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
0,00%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
0,00%
20.94
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.24
ΝΑΥΠ
0,00%
0.72
ΞΥΛΚ
0,00%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
0,00%
32.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.801
ΟΤΕ
0,00%
14.3
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.72
ΠΑΙΡ
0,00%
1.02
ΠΑΠ
0,00%
2.43
ΠΕΙΡ
0,00%
4.356
ΠΕΡΦ
0,00%
5.27
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.02
ΠΛΑΘ
0,00%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.31
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.298
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.346
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.68
ΣΠΙ
0,00%
0.59
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
0,00%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Smartphones: Τα κινητά που σάρωσαν και οι νέες προκλήσεις

Επέστρεψαν τα χαμόγελα στην παγκόσμια αγορά smartphones το 2024, με τις πωλήσεις, ύστερα από δύο χρόνια πτωτικής πορείας, να επιστρέφουν σε θετικό πρόσημο, τη στιγμή που πάνω από 1,22 δισ. «έξυπνα» κινητά διατέθηκαν ανά τον πλανήτη το περασμένο έτος.

Οι αναλυτές μιλούν για τη μεγάλη ανάκαμψη της αγοράς, καθώς οι πωλήσεις smartphones, έπειτα από μια μείωση της τάξης του 12% το 2022 και 4% το 2023, την περασμένη χρονιά διευρύνθηκαν κατά 7%. Αpple και Samsung κυριάρχησαν και το 2024 στην κορυφή, ενώ ο κινεζικός ανταγωνισμός, με την Xiaomi, την Transsion και την Oppo, σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις.

Η Apple κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρεία στην Κίνα. Οι αποστολές της μειώθηκαν, πάντως, ελαφρώς κατά 1%, φτάνοντας τις 225,9 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο η σταθερή απόδοση σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη λειτούργησε αντισταθμιστικά.

Σε απόσταση αναπνοής, στη δεύτερη θέση, βρέθηκε η Samsung, η οποία κατέγραψε παρόμοια πτώση 1%, φτάνοντας τις 222,9 εκατομμύρια συσκευές. Παρά τις προκλήσεις, η εταιρεία επικεντρώθηκε στην κερδοφορία και τη στρατηγική προώθηση των premium μοντέλων της, τακτική που φαίνεται πως απέδωσε.

Η «έκρηξη» του κινεζικού ανταγωνισμού στα smartphones

Η Xiaomi, η οποία κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως, σημείωσε αύξηση 15% στις αποστολές της, φτάνοντας τα 168,6 εκατομμύρια smartphones. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της εταιρείας Canalys, η επιτυχία της οφείλεται στην ισχυρή παρουσία στην Κίνα και τη στρατηγική επέκταση σε αναδυόμενες αγορές.

Η ομοεθνής της Transsion βρέθηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη θέση, ενώ η επίσης κινεζική Oppo (μαζί με την OnePlus) ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, καταγράφοντας αυξήσεις 15% και 3% αντίστοιχα, φτάνοντας τις 106,7 και 103,6 εκατομμύρια συσκευές.

Τα μοντέλα που σάρωσαν σε πωλήσεις 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, το iPhone 15 ήταν το πιο διαδεδομένο μοντέλο παγκοσμίως το 2024, με μερίδιο 3% επί των συνολικών αποστολών. Ακολούθησαν τα iPhone 16 Pro Max και iPhone 15 Pro Max, ενώ το Galaxy A15 της Samsung κατέλαβε σημαντική θέση ανάμεσα στα πιο δημοφιλή smartphones. Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία των premium μοντέλων της Apple, όπως το iPhone 16 Pro. Υψηλές επιδόσεις και από το Galaxy S24 Ultra.

Να σημειώσουμε ότι το 2023 την κορυφή κατείχε το iPhone 14 Pro Max, με το iPhone 14 και το iPhone 14 Pro να ακολουθούν. Η Samsung είχε σημαντική παρουσία και το 2023 με τη σειρά Galaxy A, ενώ η μετάβαση από τα προηγούμενα μοντέλα δείχνει τη δυναμική των αναβαθμίσεων.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει το παιχνίδι

Το 2024 η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτέλεσε τον κρίσιμο παράγοντα διαφοροποίησης για τις μεγάλες εταιρείες. Η Samsung παρουσίασε ισχυρή ζήτηση για το Ultra μοντέλο της σειράς S, προετοιμάζοντας το έδαφος για το Galaxy S25 με εμπειρίες βασισμένες στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τη συνδρομητική υπηρεσία Gemini Advanced.

Παράλληλα, η Apple αύξησε τις πωλήσεις των iPhone 16 Pro και Pro Max κατά 11% σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα του 2023.

Οι προκλήσεις του 2025

Οι αναδυόμενες αγορές ήταν ο κινητήριος μοχλός ανάπτυξης το 2024, όμως η επιβράδυνση σε ορισμένες περιοχές εγείρει προκλήσεις για το 2025, κάνοντας τους αναλυτές να αμφισβητούν το κατά πόσο τα χαμόγελα στην αγορά των smartphones θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα.

Οι κατασκευαστές καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην αύξηση του όγκου, τη διαχείριση αποθεμάτων και τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Εν τω μεταξύ, οι οικονομικές αβεβαιότητες, οι αλλαγές στην πολιτική δασμών στις ΗΠΑ και οι νέες κανονιστικές απαιτήσεις προσθέτουν επιπλέον ρίσκα.

Ωστόσο, αυτό που τροφοδοτεί τον κλάδο με αισιοδοξία είναι οι ευκαιρίες που δημιουργεί η στροφή των καταναλωτών προς τα premium προϊόντα και τα εξελισσόμενα μοντέλα συσκευών, καθώς ήδη η ισχυρή ζήτηση για high end συσκευές με δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης φαίνεται να διαμορφώνει τις τάσεις του μέλλοντος.

«Στην υψηλή κατηγορία, οι καταναλωτές προτιμούν ολοένα και περισσότερο τις premium εκδόσεις των flagship σειρών, χάρη στη σαφέστερη διαφοροποίηση των μοντέλων από τους κατασκευαστές», υπογραμμίζουν οι αναλυτές της Canalys. Kαι καταλήγουν: «Το 2025 οι κατασκευαστές θα δώσουν προτεραιότητα στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP) και της κερδοφορίας σε όλα τα τμήματα, ενώ θα ενισχύσουν την παρουσία τους μέσω διαφοροποιημένων χαρτοφυλακίων προϊόντων, στρατηγικού μάρκετινγκ και βαθύτερης συνεργασίας με τα κανάλια διανομής».

Διαβάστε επίσης

Eurobank: Νέα σελίδα στο private banking με στόχο 20 δισ. κεφάλαια υπό διαχείριση

Επενδυτική απόβαση των τραπεζών στο κέντρο της Αθήνας

Τι προβλέπει η Ευρωπαϊκή Οδηγία CSRD για την Εταιρική Βιωσιμότητα

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!