THEPOWERGAME
![Tinder © Unsplash](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2025/02/tinder-910x521.jpg)
Το Tinder προσπαθεί να ανατρέψει τη συνεχιζόμενη πτώση των ενεργών χρηστών του, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), καθώς μέσα στο επόμενο τρίμηνο, η δημοφιλής εφαρμογή γνωριμιών, μέλος της Match Group, θα λανσάρει νέα χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης για την ανακάλυψη και την αντιστοίχιση χρηστών. Η προσθήκη αυτή στοχεύει να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στους… κουρασμένους από το «swipe» εργένηδες, το οποίο καθόρισε την εμπειρία του Tinder στα πρώτα του χρόνια και επηρέασε ολόκληρη τη βιομηχανία διαδικτυακών γνωριμιών.
Όπως ανακοινώθηκε, οι προτάσεις που δημιουργούνται μέσω AI θα παρέχουν πιο «προσωποποιημένες και ελκυστικές αντιστοιχίσεις». Ο οικονομικός διευθυντής της Match Group, Γκάρι Σουίντλερ, δήλωσε στους επενδυτές ότι η νέα λειτουργία θα προσφέρει στους χρήστες έναν διαφορετικό τρόπο να γνωρίσουν πιθανούς συντρόφους, πέρα από το κλασικό swipe.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι η AI δεν θα αντικαταστήσει το swiping, αλλά θα λειτουργήσει ως συμπληρωματική μέθοδος.
«Θέλουμε να δούμε σημαντικό αριθμό ανθρώπων να δοκιμάζουν αυτό το χαρακτηριστικό και να συμμετέχουν ενεργά… Θέλουμε επίσης να βελτιώσουμε την ποιότητα των αντιστοιχίσεων», δήλωσε ο Σουίντλερ. «Θέλουμε το προϊόν να προσφέρει καλύτερες γνωριμίες, που θα ενισχύσουν τη θετική αντίληψη της εφαρμογής και, κατ’ επέκταση, θα μας βοηθήσουν στην αύξηση των χρηστών».
Tinder: AI και νέες προσθήκες σε μια δύσκολη περίοδο
Oι αλλαγές δεν σταματούν εκεί, αφού η εταιρεία αναφέρθηκε και σε ένα ακόμα AI χαρακτηριστικό, το AI Photo Finder, που βοηθά τους χρήστες να επιλέξουν τις καλύτερες φωτογραφίες προφίλ. Το εργαλείο αυτό λανσαρίστηκε πέρυσι και αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Match Group να αξιοποιήσει την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών.
Η στροφή στην τεχνητή νοημοσύνη έρχεται σε μια δύσκολη συγκυρία τόσο για το Tinder όσο και για τη βιομηχανία εφαρμογών γνωριμιών συνολικά.
Οι νεότεροι εργένηδες έχουν αρχίσει να κουράζονται από το διαδικτυακό dating, καθώς νιώθουν πως πλέον μοιάζει περισσότερο με αγγαρεία παρά με αυθόρμητη διασκέδαση. Επιπλέον, ανησυχίες για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα, κακή συμπεριφορά χρηστών και η συνειδητοποίηση ότι οι εφαρμογές αυτές προσφέρουν μια ψευδαίσθηση επιλογής, ενώ στην πραγματικότητα οι αντιστοιχίσεις είναι περιορισμένες, έχουν οδηγήσει πολλούς να εγκαταλείψουν το Tinder και παρόμοιες πλατφόρμες.
Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι η παγκόσμια βάση χρηστών του Tinder συνεχίζει να μειώνεται.
Τον Οκτώβριο, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (MAUs) ήταν μειωμένοι κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ποσοστό που βελτιώθηκε ελάχιστα τους επόμενους δύο μήνες, φτάνοντας σε πτώση 9%. Τον Ιανουάριο, η πτώση περιορίστηκε στο 8%, κάτι που οι επικεφαλής της εταιρείας επιχείρησαν να παρουσιάσουν ως θετικό σημάδι.
Παρόλα αυτά, τα άμεσα έσοδα του Tinder δεν έφτασαν τον στόχο της εταιρείας, αγγίζοντας τα 476 εκατομμύρια δολάρια, κάτω από το εκτιμώμενο εύρος των 480-485 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Θα ήθελα να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, αλλά πρέπει πρώτα να κάνουμε μικρά βήματα», δήλωσε ο Σουίντλερ σχετικά με τα νέα χαρακτηριστικά που σχεδιάζει η εταιρεία.
Νέα ηγεσία και μεγάλα στοιχήματα
Στο πλαίσιο της προσπάθειας αναστροφής της κατάστασης, η Match Group όρισε ως νέο CEO της τον Σπένσερ Ράσκοφ, συνιδρυτή του Zillow Group.
Ο Ράσκοφ εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις δυνατότητες της AI στο online dating, δηλώνοντας πως η «έκρηξη της AI» θα μπορούσε να φέρει αντίστοιχη επιχειρηματική ανάπτυξη με εκείνη που προκάλεσε η μετάβαση από τον επιτραπέζιο υπολογιστή στα smartphones πριν από 10 χρόνια.
«Πιστεύω ότι αυτή η επανάσταση στην AI θα επιτρέψει στη Match Group στα κινητά για την κατηγορία μας και άλλες κατηγορίες», ανέφερε και σύγκρινε την πιθανή επιτυχία του AI-powered Tinder με άλλες εφαρμογές όπως το TikTok, το Instagram και το Snapchat, οι οποίες αξιοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσουν την αφοσίωση και τη διατήρηση χρηστών.
Παρά την αισιοδοξία της ηγεσίας, η αγορά εφαρμογών γνωριμιών βρίσκεται σε τροχιά αλλαγής.
Η Match Group απέτυχε να φτάσει τις εκτιμήσεις των αναλυτών για το τέταρτο τρίμηνο, με κέρδη 82 σεντς ανά μετοχή, χαμηλότερα από τα αναμενόμενα 84 σεντς. Αν και τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 860 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις, η εταιρεία παρουσίασε ετήσια μείωση 0,7%.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Match Group εκτιμά έσοδα μεταξύ 820-830 εκατομμυρίων δολαρίων, που μεταφράζεται σε μείωση 3-5% σε ετήσια βάση, λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης των χρηστών του Tinder.
Το στοίχημα της AI, λοιπόν, είναι κρίσιμο για το Tinder, όμως μένει να αποδειχθεί το αν θα φέρει την ανατροπή που ελπίζει η εταιρεία.
Διαβάστε επίσης
Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι κερδίζουν περισσότερα χρήματα από ποτέ. Οι παίκτες όχι και τόσα
Ladyburn: Όταν η σπάνια τέχνη συναντά ένα συλλεκτικό ουίσκι
ΥΠΕΝ: Τρέχει σχήμα επιδότησης 300 εκατ. για πράσινα αεροπορικά καύσιμα