THEPOWERGAME
Δέκα παγκόσμιες τάσεις βλέπει στον κλάδο των ηλεκτρονικών πληρωμών η Mastercard για το 2025 και στοχεύει να δημιουργήσει μέχρι το 2030 ένα περιβάλλον όπου οι συναλλαγές θα πραγματοποιούνται χωρίς να απαιτείται αριθμός κάρτας ή κωδικός, με τεχνολογία tokenization, με βιομετρική επαλήθευση και με το ψηφιακό πορτοφόλι Click to Pay, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Όπως επισημαίνει, τα τελευταία χρόνια οι πληρωμές εξελίσσονται ραγδαία. «Το “tap to pay” καθιερώνεται, τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα υιοθετούν το blockchain, ενώ το Generative AI διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση της απάτης», περιγράφει.
Mastercard: Οι 10 παγκόσμιες τάσεις για το 2025
Τις ακόλουθες τάσεις προβλέπει διεθνώς για τον κλάδο των ηλεκτρονικών πληρωμών η Mastercard:
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη σύμμαχος κατά της απάτης: Οι κυβερνοεγκληματίες αξιοποιούν ήδη το Generative AI για τη δημιουργία πλαστών βίντεο και εξατομικευμένων phishing μηνυμάτων προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα και δεδομένα. Συγκεκριμένα, το κυβερνοέγκλημα αναμένεται να φτάσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως το 2025. Ωστόσο, η ίδια τεχνολογία αποτελεί και ισχυρό εργαλείο άμυνας. Με τη λύση Decision Intelligence Pro, η Mastercard αναλύει 1 τρισεκατομμύριο δεδομένα σε μόλις 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου, προβλέποντας τη γνησιότητα συναλλαγών και ενισχύοντας την προστασία από την απάτη έως και 300%.
- Νέα εργαλεία για μικρές επιχειρήσεις: Οι μικρές επιχειρήσεις που κατάφεραν να επιβιώσουν — και μάλιστα να αναπτυχθούν — κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν συχνά αυτές που υιοθέτησαν γρήγορα τις ηλεκτρονικές πληρωμές, το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλα ψηφιακά εργαλεία. Πλέον, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν μια ευρεία γκάμα ψηφιακών λύσεων για την αυτοματοποίηση διοικητικών εργασιών, την ανάπτυξη εξατομικευμένων καμπανιών μάρκετινγκ και τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων βάσει δεδομένων. Ειδικά σχεδιασμένες πλατφόρμες τους επιτρέπουν να αυξήσουν την παραγωγικότητα και την αφοσίωση των πελατών τους.
- Ψηφιακή ταυτότητα και ασφάλεια: Η ψηφιακή ταυτότητα αναδεικνύεται σε βασικό πυλώνα της ψηφιακής οικονομίας, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ευκολία. Με τη χρήση βιομετρικών δεδομένων, η επαλήθευση γίνεται ταχύτερη και πιο αξιόπιστη. Η υιοθέτηση των passkeys – βιομετρικοί κωδικοί – αναμένεται να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά passwords έως το 2025, ενώ η ψηφιακή ταυτότητα θα έχει εφαρμογές σε τομείς όπως η υγεία και οι δημόσιες υπηρεσίες, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προστασία της ιδιωτικότητας. Στην Ευρώπη, η Mastercard λανσάρει μια νέα υπηρεσία που επιτρέπει στους εμπόρους να επαληθεύουν εάν ένας καταναλωτής πληροί τα κριτήρια για την αγορά συγκεκριμένων αγαθών ή υπηρεσιών μέσω της κάρτας πληρωμής του — χωρίς να χρειάζεται η αποστολή εγγράφων.
- Ψηφιακά πορτοφόλια για όλους: Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα ψηφιακά πορτοφόλια αντικαθιστούν όλο και περισσότερο τους τραπεζικούς λογαριασμούς, εξυπηρετώντας καταναλωτές και επιχειρήσεις. Με το Mastercard Pay Local, το οποίο προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στην Ασία ,οι χρήστες μπορούν να συνδέουν τις πιστωτικές ή χρεωστικές τους κάρτες με τοπικά ψηφιακά πορτοφόλια, επιτρέποντάς τους να πραγματοποιούν αγορές χωρίς να χρειάζεται προπληρωμένος λογαριασμός. Στο μέλλον, τα ψηφιακά πορτοφόλια θα εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες πλατφόρμες που ενσωματώνουν πληρωμές, ταυτότητα, επιβραβεύσεις και υπηρεσίες υγείας.
- Το checkout αποκτά νέα διάσταση: Οι ανέπαφες πληρωμές αποτελούν πλέον πάνω από τα δύο τρίτα των συναλλαγών σε φυσικά καταστήματα στο δίκτυο της Mastercard. Με την τεχνολογία Tap on Phone, οποιαδήποτε συσκευή μπορεί να μετατραπεί σε τερματικό πληρωμών, απλοποιώντας τη διαδικασία checkout και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής.
- Απλοποιημένες B2B πληρωμές: Οι ψηφιακές πληρωμές στις επιχειρήσεις εξελίσσονται, με τη χρήση εικονικών καρτών να προσφέρει αυτοματοποιημένη συμφωνία, άμεση πρόσβαση σε δεδομένα και μεγαλύτερο έλεγχο εξόδων. Με την ενσωμάτωση πληρωμών σε λογισμικά ERP, οι επιχειρήσεις αποκτούν καλύτερο έλεγχο στα έξοδα, αποτρέπουν απάτες και πραγματοποιούν συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο. Για τις μικρές επιχειρήσεις, οι ενσωματωμένες χρηματοοικονομικές λύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 124 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025.
- Η νέα εποχή των πληρωμών σε πραγματικό χρόνο: Τα συστήματα άμεσων πληρωμών είναι πλέον διαθέσιμα σε πάνω από 100 χώρες, με τις συναλλαγές να αναμένεται να φτάσουν τα 575 δισ. το 2028, αντιπροσωπεύοντας το 27% των παγκόσμιων ηλεκτρονικών πληρωμών. Δεν πρόκειται μόνο για ταχύτητα — η νέα γενιά πληρωμών ενσωματώνει διαλειτουργικότητα και πλούσια ανταλλαγή δεδομένων, απλοποιώντας τις εμπορικές πληρωμές. Το επόμενο βήμα είναι να προσδιοριστούν λύσεις που επιτρέπουν την αποτελεσματική και ασφαλή παράδοση διασυνοριακών πληρωμών σε διαφορετικά σημεία πρόσβασης.
- Η άνοδος των συνεργατικών οικοσυστημάτων: Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας απαιτεί συνεργασία. Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι επιχειρήσεις, οι κυβερνήσεις και οι fintechs ενώνονται για να δημιουργούν λύσεις που προωθούν την καινοτομία και βελτιώνουν την εμπειρία των χρηστών. Οι fintech εταιρείες, ειδικότερα, θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διευκόλυνση της πρόσβασης σε οικονομικές υπηρεσίες, παρέχοντας ολοκληρωμένα εργαλεία που διευρύνουν τα οφέλη της ψηφιακής οικονομίας και ενισχύουν την εμπιστοσύνη.
- Επενδύοντας στο blockchain: Το blockchain ωριμάζει και ενισχύει τη χρηματοδότηση και το εμπόριο. Τα κρυπτονομίσματα, τα stablecoins και τα tokenized assets μεταβαίνουν από τη θεωρία στην πράξη, προσφέροντας λύσεις σε πραγματικές εφαρμογές. Το 2025, το blockchain αναμένεται να βελτιώσει την ταχύτητα, την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα στις B2B και εμπορικές πληρωμές. Η αξιοποίησή του θα εξαρτηθεί από στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες του χώρου και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, για τη δημιουργία πιο αποδοτικών και ασφαλών λύσεων.
- Η οικονομία των tokens: Η τεχνολογία tokenization εξασφαλίζει εκατομμύρια πληρωμές ετησίως, αντικαθιστώντας ευαίσθητα προσωπικά και χρηματοοικονομικά δεδομένα με κρυπτογραφημένα tokens. Έως το 2030, η Mastercard στοχεύει στην εξάλειψη της χειροκίνητης εισαγωγής στοιχείων καρτών και την ανάπτυξη αγορών και πληρωμών μέσα από οχήματα (in-car payments). Επιπλέον, η χρήση tokens μπορεί να επεκταθεί σε ψηφιακές πλατφόρμες, από την εξατομίκευση προσφορών έως τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων μέσω blockchain.
Διαβάστε επίσης
ΔΝΤ: Στιβαρή η ελληνική ανάπτυξη, ανάγκη για συνέχιση των μεταρρυθμίσεων
Ξενοδοχειακά deals 20 δισ. ευρώ φέρνει το 2025 στην Ευρώπη
Ηλεκτροκίνηση: Το μεγάλο στοίχημα των ταχυφορτιστών και του δικτύου