THEPOWERGAME
Κυρίαρχος πάροχος στην ελληνική αγορά υπηρεσιών streaming παραμένει το Netflix, με τη δημοφιλή πλατφόρμα να διατηρεί την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα, που μοιράστηκε με το powergame.gr η πλατφόρμα JustWatch, το Netflix, με μερίδιο 35% το τέταρτο τρίμηνο του 2024, παραμένει στην κορυφή της αγοράς, αν και νιώθει καυτή την ανάσα του ανταγωνισμού από το Amazon Prime Video, το οποίο ελέγχει το 34% και διατηρεί τη δεύτερη θέση μεταξύ των πολυεθνικών κολοσσών που έχουν παρουσία στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία από την ανάλυση των επιλογών 27.000 χρηστών του JustWatch στην Ελλάδα δείχνουν ότι οι δύο κορυφαίοι ξένοι πάροχοι συγκεντρώνουν μερίδιο πάνω από το 69% της αγοράς υπηρεσιών streaming. Το Disney+ καταλαμβάνει την τρίτη θέση μεταξύ των ξένων παικτών της αγοράς με μερίδιο 15%, ακολουθεί το Apple TV+ με 8% και άλλοι μικρότεροι παίκτες, όπως η πλατφόρμα MUBI με 4%.
Σύμφωνα με την ανάλυση του JustWatch, στη διάρκεια του 2024 σημειώθηκαν μικρές μεταβολές στα μερίδια αγοράς των ξένων παρόχων υπηρεσιών streaming στην Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι το Netflix και το Amazon Prime Video διατήρησαν την κυριαρχία τους, εμφάνισαν ελαφρά πτώση στα ποσοστά τους, χάνοντας περί το 3% και 2% αντίστοιχα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Αντίθετα, το Disney Plus και το Apple TV+ κατέγραψαν άνοδο, κερδίζοντας μερίδιο της τάξης του 2% έκαστο. Η άνοδος του Disney+ φαίνεται να συνδέεται με την επένδυση της πλατφόρμας σε περιεχόμενο που αφορά το οικογενειακό κοινό, καθώς και σε πρωτότυπες παραγωγές.
Οξύνεται ο ανταγωνισμός στο streaming
Αντίστοιχα, το Apple TV+ κερδίζει έδαφος λόγω της έμφασης σε υψηλής ποιότητας σειρές και ταινίες, σε συνδυασμό με την ολοένα και ευρύτερη υιοθέτηση της πλατφόρμας από κατόχους συσκευών Apple.
Από την πλευρά του, το Netflix συνεχίζει να επενδύει σε ελληνικές παραγωγές και παγκόσμιες επιτυχίες, ώστε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του. Παράλληλα, το Prime Video διαφοροποιείται με την εισαγωγή δημοφιλών σειρών και την ενίσχυση του περιεχομένου του μέσω αποκλειστικών συμφωνιών.
Την ίδια στιγμή, μικρότεροι πάροχοι, όπως το MUBI, επικεντρώνονται σε πιο εξειδικευμένα κοινά, όπως οι λάτρεις του ανεξάρτητου κινηματογράφου, ενισχύοντας την παρουσία τους μέσω συνεργασιών με φεστιβάλ και πολιτιστικούς φορείς.
Η ελληνική απάντηση
Με τη ζήτηση για υπηρεσίες streaming να αυξάνεται συνεχώς, οι διεθνείς πλατφόρμες αναμένεται να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στην ελληνική αγορά, ενώ παραμένει πρόκληση για τον εγχώριο ανταγωνισμό να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο σε αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά.
Ήδη οι κινήσεις που κάνουν οι εγχώριοι παίκτες, όπως η συμφωνία Cosmote και Nova για το αθλητικό περιεχόμενο, αλλά και η προσθήκη του Netflix στην πλατφόρμα της Cosmote TV, φαίνεται να αποδίδουν καρπούς, με τα ελληνικά χρώματα να κερδίζουν έδαφος έναντι του πολυεθνικού ανταγωνισμού.
Δεν είναι τυχαίο ότι -σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία- το Cosmote TV πρόσθεσε 23.671 συνδρομητές (σ.σ. το τρίτο τρίμηνο του 2024), ενώ σε ετήσια βάση έχει αυξήσει τη συνδρομητική της βάση κατά 46.107, φτάνοντας πλέον τους 710.189 συνδρομητές.
Από την πλευρά της η Nova μετρά περί τους 480.000 συνδρομητές, έχοντας προσθέσει το τελευταίο εξάμηνο περίπου 45.000 συνδρομητές, ενώ το Vodafone TV εκτιμάται ότι έκλεισε το 2024 με αύξηση της συνδρομητικής βάσης κατά 20%, αριθμώντας πλέον περί τους 220.000 συνδρομητές.
Αν και το Netflix δεν δίνει επίσημα στοιχεία για τη συνδρομητική του βάση στην Ελλάδα, η πλατφόρμα εκτιμάται ότι διαθέτει περίπου 800.000 συνδρομητές, με το Amazon Prime Video να υπερβαίνει τους 300.000 και το Disney+ να προσεγγίζει τους 200.000 συνδρομητές.
Τέλος, σε υπολογίσιμη δύναμη φαίνεται ότι εξελίσσεται η ελληνική πλατφόρμα του Cinobo, που έχει αποκτήσει σταδιακά το δικό της, πιο σινεφίλ, κοινό.
Διαβάστε επίσης
Επενδυτικό ρεκόρ στην εκκίνηση του 2025 με deals 2,5 δισ.
Nvidia: Εξανεμίστηκαν σχεδόν 600 δισ. από την κεφαλαιοποίηση
Απορρίμματα: Κλείνει ο κύκλος εξαγορών με την Ηλέκτωρ, ποιοι διεκδικούν τα έργα