THEPOWERGAME
«Πρόσφυγες του TikTok» από τις Ηνωμένες Πολιτείες συρρέουν στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο RedNote. Μετά την ξαφνική εισροή, το Πεκίνο δήλωσε σήμερα Τετάρτη ότι ενθαρρύνει ισχυρότερους πολιτιστικούς δεσμούς με αλλες χώρες. Οι νέοι χρήστες στην πλατφορμα ξεπερνούν τους 700.000.
Γνωστό στην Κίνα ως Xiaohongshu και ως πλατφόρμα με περιεχόμενο lifestyle, όπως ομορφιά και φαγητό, το RedNote έχει μετατραπεί τις τελευταίες μέρες σε ένα απροσδόκητο κανάλι μοιράσματος εμπειριών και απόψεων μεταξύ Αμερικανών και Κινέζων, με τους χρήστες να ανταλλάσσουν φωτογραφίες και ερωτήσεις σχετικά με τις συνήθειες, τα κατοικίδια, τα αγαπημένη φαγητά και τη ζωή τους γενικότερα, περιγράφει το Reuters.
Πολλοί Κινέζοι χρήστες δημοσίευσαν την Τετάρτη selfies και μηνύματα που έλεγαν «καλωσορίσατε πρόσφυγες του TikTok» και απάντησαν με προθυμία σε ερωτήσεις Αμερικανών για θέματα όπως δημοφιλή κινεζικά πιάτα, τουριστικά αξιοθέατα, ακόμη και για την πολιτική γεννήσεων στη χώρα.
Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης επικρότησαν την τάση αυτή, με το κρατικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο CCTV να αναφέρει ότι οι χρήστες του TikTok βρήκαν ένα «νέο σπίτι». Ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Guo Jiakun, ερωτηθείς σε τακτική ενημέρωση Τύπου, δήλωσε ότι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί «προσωπική επιλογή». «Η Κίνα ανέκαθεν υποστήριζε και ενθάρρυνε την ενίσχυση των πολιτιστικών ανταλλαγών και την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών όλων των χωρών», πρόσθεσε.
Οι Κινέζοι υποδέχονται τους χρήστες, αλλά η Κίνα διστάζει
Δεν είναι πάντως όλοι ευχαριστημένοι από αυτή την εξέλιξη, με ορισμένους Κινέζους χρήστες να παραπονιούνται πως το κοινωνικό τους δίκτυο καταλαμβάνεται από εθνικιστές και να προειδοποιούν ενάντια στις αμερικανικές επιρροές.
Η εισροή περισσότερων από 700.000 νέων χρηστών οφείλεται στην απαγόρευση του TikTok που αναμένεται να εφαρμοστεί στις ΗΠΑ στις 19 Ιανουαρίου, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια της δυτικής χώρας. Το κινεζικό κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιείται από 170 εκατ. Αμερικανούς.
Η Κίνα ελέγχει αυστηρά εδώ και χρόνια τον κυβερνοχώρο μέσω της αρχιτεκτονικής λογοκρισίας «Great Firewall» και μπλοκάρει ξένα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το X.
Με τη σειρά τους, οι περισσότερες κινεζικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Weibo, απαιτούν από τους χρήστες να έχουν κινεζικό αριθμό τηλεφώνου για να συνδεθούν, περιορίζοντας τους χρήστες σε κατοίκους κυρίως της χώρας. Η ByteDance, μητρική εταιρεία της TikTok, προορίζει την πλατφόρμα TikTok μόνο για αλλοδαπούς χρήστες και «τρέχει» μια ξεχωριστή έκδοση για τους κατοίκους της ηπειρωτικής Κίνας, που ονομάζεται Douyin.
Η RedNote αντίθετα δεν απαιτεί από τους χρήστες να έχουν κινεζικό τηλεφωνικό αριθμό και διατηρεί μόνο μία έκδοση της εφαρμογής της. Η εταιρεία δεν απάντησε στο αίτημα του Reuters για σχολιασμό την Τετάρτη.
Στο παρελθόν, άλλες δυτικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Clubhouse, είχαν βιώσει παρόμοιες τάσεις, με χρήστες από την ηπειρωτική Κίνα να εγγράφονται μαζικά πριν μπλοκαριστούν από τους λογοκριτές του Πεκίνου.
Διαβάστε επίσης
Σπίτι μου 2: Οδηγός για αίτηση, δικαιολογητικά και δάνειο
Οι προειδοποιήσεις για την υγεία και το αλκοόλ είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος
Το τοξικό καιρικό και γεωπολιτικό κοκτέιλ που εκτοξεύει τις τιμές ενέργειας