Γ.Δ.
1503.73 0,00%
ACAG
0,00%
5.95
BOCHGR
0,00%
4.77
CENER
0,00%
10.04
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.25
EVR
0,00%
1.48
NOVAL
0,00%
2.385
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
40.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.698
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.77
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.82
ΑΛΜΥ
0,00%
4.425
ΑΛΦΑ
0,00%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.37
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.995
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.48
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
12.51
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.332
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.06
ΕΕΕ
0,00%
33.12
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.868
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.19
ΕΛΠΕ
0,00%
7.6
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.886
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.9
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.343
ΕΧΑΕ
0,00%
4.75
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.031
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.052
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.12
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.09
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.06
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.802
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.68
ΜΟΤΟ
0,00%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.808
ΞΥΛΚ
0,00%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
23.9
ΟΛΠ
0,00%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.14
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.19
ΠΕΡΦ
0,00%
5.82
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.34
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.1
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
0,00%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ανοίγει η συζήτηση για τα όρια ακτινοβολίας στην κινητή τηλεφωνία

Στην εναρμόνιση των ορίων εκπομπών ηλεκτρομαγνητικής (Η/Μ) ακτινοβολίας προχωρεί η ελληνική κυβέρνηση. Η επιτροπή που συστάθηκε το περασμένο φθινόπωρο στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με επικεφαλής τον καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεόδωρο Σαμαρά, ολοκλήρωσε το έργο της και το πόρισμα που εκπόνησε αναμένεται να παραδοθεί στην ηγεσία του υπουργείου εντός των επόμενων ημερών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα τάσσεται υπέρ της εναρμόνισης με τα διεθνή επίπεδα των ορίων εκπομπών Η/Μ στην κινητή τηλεφωνία στη χώρα μας. Υπενθυμίζεται ότι το 2006 ο καθορισμός των ορίων εκπομπής της Η/Μ ακτινοβολίας στην κινητή τηλεφωνία με πολιτικούς όρους είχε οριστεί στο 70% των διεθνών ορίων. Το όριο μειωνόταν έτι περαιτέρω στο 60% των διεθνών ορίων, στην περίπτωση που η κεραία της κινητής τηλεφωνίας ήταν σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων από σχολείο ή/και νοσοκομείο.

Την εποχή εκείνη υπήρχε ισχυρό ρεύμα αντίδρασης κατά των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, με το επιχείρημα ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία των κεραιών της επηρέαζε βιολογικά τους ανθρώπινους ιστούς. Και είναι γνωστές οι μάχες που έδιναν ισχυρές μειοψηφικές ομάδες πολιτών για το «γκρέμισμα» των κεραιών.

Σημειώνεται ότι η Διεθνής Επιτροπή για την Προστασία από τις Μη Ιονίζουσες Ακτινοβολίες (International Commission on Non Ionizing Radiation Protection, ICNIRP) είχε ορίσει από το 1998 τα όρια Η/Μ μη ιονίζουσας ακτινοβολίας στα επίπεδα που βρίσκονται σήμερα. Τα επίπεδα αυτά είχε αποδεχθεί η ελληνική κυβέρνηση από το 2000 (ΚΥΑ 53571/3839/6.9.2000), αλλά τόσο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσο και η κυβέρνηση της ΝΔ, αρνήθηκαν να τα εφαρμόσουν στην κινητή τηλεφωνία.

Έτσι, ο επόμενος νόμος των τηλεπικοινωνιών που ψηφίστηκε στη χώρα (ν. 3431/2006) όρισε όρια έκθεσης στη μη ιονίζουσα Η/Μ ακτινοβολία στον γενικό πληθυσμό στο 70% των τιμών που καθορίζονται από την ICNIRP. Μάλιστα, όταν μια κεραία κινητής βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού (σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία κ.λπ.), τα όρια έκθεσης των ανθρώπων μειώνονται στο 60% των τιμών της ICNIRP. Τα όρια αυτά επαναβεβαιώθηκαν και από τον επόμενο τηλεπικοινωνιακό νόμο (ν. 4070/2012), που ψηφίστηκε έξι χρόνια αργότερα.

Σήμερα η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες κυριαρχούν και οι Έλληνες θέλουν να είναι μονίμως συνδεδεμένοι με το Διαδίκτυο. Επιπλέον, τα νέα δίκτυα (4G και 5G), με τα όρια εκπομπής που υφίστανται σήμερα, πρέπει να γίνουν ακόμη πιο πυκνά. Αυτό σημαίνει υψηλότερο κόστος και χαμηλότερη ποιότητα επικοινωνίας.

Από την άλλη πλευρά, οι μειοψηφικές ομάδες πολιτών, που ερμήνευαν τους νόμους κατά το δοκούν, έχουν πλέον παραγκωνιστεί, ειδικά μετά την απόρριψη της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για τη διαδικασία εκχώρησης των αδειών 5G που υλοποιήθηκε το 2020. Η κυβέρνηση συνειδητοποίησε το ρίσκο που ενέχει μια τέτοια ρύθμιση στη συμμετοχή της χώρας στην Gigabit Society και φαίνεται να έχει λάβει τις αποφάσεις της. Προς την κατεύθυνση αυτήν συνέβαλε σημαντικά και το γεγονός ότι η επαναξιολόγηση των ορίων εκπομπών στη μη ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, που υλοποίησε η ICNIRP το 2020, δεν έφερε αλλαγή των ορίων. Η ICNIRP υιοθέτησε εκ νέου τα όρια που είχε ορίσει 20 χρόνια πριν, θεωρώντας τα ασφαλή για την υγεία του πληθυσμού.

Διαβάστε επίσης

Κουπόνια και επιδόματα άνω των 2,2 δισ. από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης

Καταθέσεις: Οι πλούσιοι και οι φτωχοί νομοί της Ελλάδας

Τα 5 μεγάλα ερωτήματα για τον ενεργειακό τομέα φέτος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!