Γ.Δ.
1495.31 +0,34%
ACAG
+0,67%
5.98
BOCHGR
-0,84%
4.72
CENER
-1,41%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.15
EVR
+0,34%
1.48
NOVAL
+0,85%
2.36
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+4,61%
41.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+4,87%
1.766
ΑΒΕ
+1,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.76
ΑΚΡΙΤ
-3,75%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,70%
4.3
ΑΛΦΑ
+0,24%
1.703
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.24
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,34%
0.788
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,53%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,25%
1.97
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,46%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,39%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.42
ΔΑΑ
-0,22%
8.142
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,98%
12.38
ΔΟΜΙΚ
+2,03%
3.02
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,52%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+1,51%
2.02
ΕΕΕ
+0,06%
32.52
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.85
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.22
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,90%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.7
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.09
ΕΛΤΟΝ
+0,85%
1.908
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.16
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,42%
1.21
ΕΤΕ
+0,05%
8.024
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.39
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
2.321
ΕΧΑΕ
+0,64%
4.73
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.585
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
+0,27%
1.85
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
-20,79%
0.016
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.092
ΙΝΤΕΚ
+0,83%
6.06
ΙΝΤΕΤ
-0,81%
1.22
ΙΝΤΚΑ
+2,10%
3.16
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+2,62%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-1,27%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.07
ΚΡΙ
0,00%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+1,92%
0.796
ΛΑΜΔΑ
-0,55%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-3,74%
1.03
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,81%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,85%
2.905
ΜΙΝ
-9,91%
0.482
ΜΟΗ
-0,19%
21.04
ΜΟΝΤΑ
+1,93%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,24%
2.855
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,31%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.77
ΜΠΡΙΚ
+1,87%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,18%
33.2
ΝΑΚΑΣ
+3,36%
3.08
ΝΑΥΠ
0,00%
0.804
ΞΥΛΚ
+0,67%
0.3
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
27
ΟΛΠ
-1,51%
29.45
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.51
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.8
ΟΤΕ
-0,81%
14.63
ΟΤΟΕΛ
-1,62%
10.92
ΠΑΙΡ
+2,75%
1.12
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,49%
4.141
ΠΕΡΦ
+0,87%
5.79
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.32
ΠΛΑΘ
+1,09%
4.16
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-8,89%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,65%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,78%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.72
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.595
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.96
ΣΠΙ
+1,29%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+3,18%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,64%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,85%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Τζιτζικώστας: Προτεραιότητα της νέας Κομισιόν η καινοτομία

«Η καινοτομία θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος των πολιτικών, που θα εφαρμόσουμε, τόσο στις μεταφορές, όσο και στον τουρισμό» επεσήμανε ο ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος Δημήτρης Τσιόδρας, σε συνεργασία με την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη.

«Το μετρό μας είναι ένα κόσμημα καινοτομίας στις μεταφορές για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα , αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη» πρόσθεσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Τζιτζικώστας, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, στον τομέα των μεταφορών και με ευρωπαϊκούς πόρους (6.3 δισ. ευρώ μέσα από Horizon και 7 δισ. ευρώ από το Horizon Europe) πραγματοποιούνται περισσότερα από τριακόσια έργα καινοτομίας.

Τζιτζικώστας: Ανάγκη νέας στρατηγικής για την καινοτομία

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει μια νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για την καινοτομία, ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για τις νεοφυεις επιχειρήσεις, ένα νέο, πιο απλοποιημένο, ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο και περισσότεροι και πιο στοχευμένοι πόροι. Αναφέρθηκε στους διεθνείς ανταγωνιστές της Ε.Ε. στον τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας, στην Κίνα και στις ΗΠΑ και πρόσθεσε:

«Το μήνυμα είναι σαφές, η Ευρώπη είναι υποχρεωμένη να ενισχύσει τη θέση της στην καινοτομία, όπως άλλωστε υπογράμμισε πρόσφατα και στην έκθεση του, ο Μάριο Ντράγκι. Και θα σας πω, επίσης, ότι η Ευρώπη είναι πρωτοπόρα στην κοινοτομία. Και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, γιατί η καινοτομία είναι ο μόνος τρόπος για να συντηρήσει, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Αν, δηλαδή, θέλει να είναι η Ευρώπη και η οικονομία της ανταγωνιστική, πρέπει να επενδύσει -και αυτό κάνουμε- στην καινοτομία» συνέχισε ο κ. Τζιτζικώστας και πρόσθεσε:

«Τι σημαίνει όμως πρακτικά ενίσχυση της καινοτομίας; Πρώτα απ’ όλα, μια νέα στρατηγική για τις νεοφυείς και αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις που θα δημιουργήσει ένα πιο φιλικό πλαίσιο και θα παρέχει καλύτερη πρόσβαση στις χρηματοδοτήσεις. Δεύτερον, αυτό που χρειάζεται σήμερα η Ευρώπη, είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος καινοτομίας που θα απλοποιήσει το ρυθμιστικό πλαίσιο και και θα βάλει τους κανόνες για τη λειτουργία του και στα 27 κράτη – μέλη. Τρίτον, περισσότεροι και πιο στοχευμένοι πόροι για την ενίσχυση της καινοτομίας».

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε έπειτα στη Θεσσαλονίκη, ως μια πόλη, που «έχει όλες τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για να πρωταγωνιστήσει στο συγκεκριμένο κλάδο, τα επόμενα χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Νοτιοανατολική Ευρώπη» και πρόσθεσε:

«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όλα αυτά τα χρόνια ή καινοτομία ήταν βασικός πυλώνας της πολιτικής μας. Μάλιστα, όπως έλεγα πολύ συχνά, για εμάς η καινοτομία θα αναδειχθεί και αναδεικνύεται ως ο τρίτος βασικός πυλώνας της οικονομίας της Κεντρικής Μακεδονίας, μαζί με τον τουρισμό και την αγροτική οικονομία. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι μέσα στις δέκα ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιφέρειες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και όλα τα προηγούμενα χρόνια συνεργάστηκε και συμμετείχε και με χρηματοδοτήσεις και μέσα από ευρωπαϊκών κονδυλίων, σε σημαντικά έργα καινοτομίας».

Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης «ένα έργο μεταφορών, που έλαβε συνολικά ευρωπαϊκούς πόρους πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ», τονισε:

«Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, γιατί είναι το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη με αυτόνομους συρμούς, με καινοτόμα υλικά στις υποδομές, με υπερσύγχρονο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας και με τον μοναδικό στην Ευρώπη σταθμό – μουσείο. Πραγματικά, το μετρό μας είναι ένα κόσμημα καινοτομίας στις μεταφορές, για τη Θεσσαλονίκη, για την Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη. Και θέλω να ευχαριστήσω την σημερινή κυβέρνηση, που προχώρησε το έργο αυτό με προσωπική ενασχόληση του πρωθυπουργού του Κυριάκου Μητσοτάκη, για να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς. Ένα έργο, που πάνω από όλα δίνει ουσιαστικές λύσεις στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, λιγότερη συμφόρηση, μικρότεροι χρόνοι, μεγαλύτερη ταχύτητα και λιγότερη ρύπανση. Και δεν είναι τυχαίο, ότι είναι το έχουν χρησιμοποιήσει περισσότεροι από 600.000 συμπολίτες μας, σε αυτές τις πρώτες δύο βδομάδες».

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στο ρόλο της καινοτομίας στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ζητημάτων, καθώς τα έργα, όπως είπε, γίνονται για τους ανθρώπους και οι μεταφορές επηρεάζουν την καθημερινότητα ποιότητα ζωής των πολιτών. Υπογράμμισε ότι η καινοτομία μπορεί να αξιοποιηθεί για την πρόσβαση σε μεταφορές και υπηρεσίες, τη διασύνδεση απομακρυσμένων κοινοτήτων, την κατάρτιση και πρόσθεσε: «Για αυτό και η καινοτομία θα είναι, αναμφίβολα, προτεραιότητα της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

«Ξέρουμε και τι πρέπει να κάνουμε και πώς να το κάνουμε τα επόμενα χρόνια για να ενισχύσουμε την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα μας. Και βέβαια για να συνεχίσουμε να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις, ώστε ο τόπος μας η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Μακεδονία, να γίνει πράγματι η αιχμή του δόρατος της καινοτομίας, των νέων τεχνολογιών, για όλη την Νοτιοανατολική Ευρώπη».

Διαβάστε επίσης

Mareterra: Το “Ελληνικό” του Μονακό, όπου μια βίλα κοστίζει 120.000 το τετραγωνικό

Σοκολάτα Ντουμπάι: Τι είναι και γιατί έγινε viral και στην Ελλάδα

ΔΕΗ: Τα νέα έργα ΑΠΕ που “βάζει στην πρίζα” σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!