THEPOWERGAME
Για να μείνει κανείς στην κορυφή πρέπει να εξελίσσεται διαρκώς. Αυτή είναι η αποστολή των ερευνητών της Google, της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης που η κυριαρχία της κλονίστηκε προ διετίας από το ChatGPT, την πρώτη εφαρμογή αναπαραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) που παρουσίασε η OpenAI στον κόσμο. Έκτοτε η Google παρουσίασε το Gemini, την εφαρμογή ΑΙ που ανταγωνίζεται το ChatGPT αλλά με διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά. Μόλις προ ημερών παρουσίασε ένα νέο εργαλείο που λειτουργεί σαν «προσωπικός βοηθός» στην αναζήτηση του Διαδικτύου και τη σύνταξη εκθέσεων που να εμπεριέχει τις απαραίτητες πληροφορίες.
Ονομάζεται Deep Research και έχει τη δυνατότητα να διεκπεραιώνει μια αναζήτηση σε μεγάλη ταχύτητα, ανοίγοντας 60 καρτέλες ταυτόχρονα και επιτυγχάνοντας μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου. Με το βήμα αυτό, η Google μεταπηδά στο επόμενο κεφάλαιο της τεχνητής νοημοσύνης, όπου οι εφαρμογές αναλαμβάνουν την εκτέλεση ενεργειών εκ μέρους των χρηστών. Το Copilot Vision της Microsoft βοηθά οπτικά τον χρήστη να συγκρίνει επιλογές στην έρευνα και την κατανάλωση καθώς περιηγείται στον Edge, ενώ η OpenAI σχεδιάζει επίσης μια προηγμένη εκδοχή μηχανής αναζήτησης.
Απώτερος στόχος είναι η ολοκληρωμένη λειτουργία των μοντέλων ΑΙ για να εκτελούν εντολές με μεγαλύτερη αυτονομία. Οι εφαρμογές αυτές ποικίλουν μεταξύ τους αλλά ονομάζονται βοηθοί ΑΙ ή ΑΙ agents. Πώς λειτουργεί, παραδείγματος χάριν, η Deep Research. Αρχικά παρουσιάζει ένα σχέδιο και με την αποδοχή του χρήστη εκτελεί την αναζήτηση. Δηλαδή συγκεντρώνει όλα τα αποτελέσματα και κατόπιν εντολής συντάσσει μια σχετική έκθεση με όλες τις πηγές. Κατόπιν τούτου, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να θέσει ερωτήματα ή να προσθέσει πληροφορίες. Ουσιαστικά γκουγκλάρει εκ μέρους του χρήστη αλλά δεν έχει πρόσβαση σε ιστοσελίδες που απαιτούν συνδρομή.
Κάθε τεχνολογικός κολοσσός επιδιώκει να κατοχυρώσει έναν ρόλο στην ΑΙ. Παραδείγματος χάριν, η Meta Platforms σχεδιάζει μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης για επιχειρήσεις, η οποία θα μπορεί να εκτελεί μελέτες και θα κάνει προσχέδια επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων ή πελατών. Σύμφωνα με την MarketsandMarkets, η αγορά των βοηθών ΑΙ, δηλαδή των εφαρμογών που θα αναλαμβάνουν περίπλοκες εργασίες για τους χρήστες, αναμένεται να αναπτυχθεί από τα 5,2 δισ. δολάρια σήμερα στα 47 δισ. δολάρια το 2030. Παρά τις ανακοινώσεις των τεχνολογικών κολοσσών για νέα μοντέλα ΑΙ, όμως, η βελτίωση στην παραγωγικότητα δεν θα είναι αντιληπτή νωρίτερα από το 2027, σύμφωνα με την Goldman Sachs.
Σε κάθε περίπτωση, οι βοηθοί ΑΙ θα μπορούν σε βάθος χρόνου να κινούνται σε διαφορετικές εφαρμογές, ιστοσελίδες και ψηφιακές υπηρεσίες. Ένα ακόμη αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η εφαρμογή Computer Use της Anthropic, η οποία έχει την ιδιότητα να συλλέγει πληροφορίες από διαφορετικές πηγές για τη συμπλήρωση μιας αίτησης. Οι ΑΙ agents αποτελούν την επόμενη γενιά των εφαρμογών που θα μπορούν να λειτουργούν σε διαφορετικά ψηφιακά οικοσυστήματα.
Διαβάστε επίσης
Mareterra: Το “Ελληνικό” του Μονακό, όπου μια βίλα κοστίζει 120.000 το τετραγωνικό
Τα 9 παράθυρα για πρόωρη σύνταξη
ΔΕΗ: Τα νέα έργα ΑΠΕ που “βάζει στην πρίζα” σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία