Γ.Δ.
1373.62 -1,35%
ACAG
-1,81%
5.41
BOCHGR
-0,45%
4.47
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-1,07%
2.315
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
-1,29%
34.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,86%
1.36
ΑΒΕ
0,00%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,49%
2.31
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-2,96%
3.61
ΑΛΦΑ
-3,64%
1.507
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,94%
9.345
ΑΣΚΟ
0,00%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,36%
2.07
ΒΙΟ
-1,57%
5.02
ΒΙΟΚΑ
+1,73%
1.76
ΒΙΟΣΚ
-1,72%
1.43
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+0,77%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.3
ΔΑΑ
-0,51%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-3,23%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-1,71%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,00%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
-0,61%
32.78
ΕΚΤΕΡ
-3,24%
1.432
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
2.03
ΕΛΛ
-0,75%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,84%
1.662
ΕΛΠΕ
-0,89%
6.705
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-1,41%
1.676
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,48%
1.11
ΕΤΕ
-0,32%
6.866
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,89%
1.968
ΕΧΑΕ
-0,47%
4.23
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,33%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-2,30%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-1,77%
4.715
ΙΝΛΙΦ
-0,93%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-2,58%
0.87
ΙΝΤΕΚ
-0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-3,18%
2.585
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-4,17%
1.15
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,82%
1.032
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.57
ΚΡΙ
-5,34%
13.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
0.922
ΛΑΒΙ
-1,56%
0.758
ΛΑΜΔΑ
-3,46%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-9,45%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,05%
3.78
ΜΕΝΤΙ
-2,38%
2.05
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-5,04%
3.015
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.38
ΜΟΝΤΑ
-2,48%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
2.49
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,41%
31.54
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
+1,35%
0.898
ΞΥΛΚ
-1,98%
0.248
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,96%
20.7
ΟΛΠ
+0,52%
29.1
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,60%
14.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-1,47%
14.77
ΟΤΟΕΛ
-2,71%
10.04
ΠΑΙΡ
0,00%
0.968
ΠΑΠ
+0,43%
2.36
ΠΕΙΡ
-3,39%
3.475
ΠΕΡΦ
-7,68%
5.05
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.92
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,56%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+0,62%
1.635
ΣΑΡ
+0,78%
10.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,47%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-2,53%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-1,76%
5.58
ΣΠΙ
0,00%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-0,42%
3.565
ΧΑΙΔΕ
-3,45%
0.56

Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να βοηθήσει τον ελληνικό τουρισμό

Δεδομένου ότι ο τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις και ευκαιρίες που προκάλεσε η πανδημία COVID-19, παρατηρείται μια σημαντική μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο: τον ευφυή τουρισμό.

Για αυτό, και η προώθηση πολλών έργων σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στον χώρο της πληροφορικής θα απασχολήσει την ελληνική κυβέρνηση το επόμενο διάστημα, κάτι που ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής  Διακυβέρνησης Κυριάκος  Πιερρακάκης,  στη διαδικτυακή παρουσίαση του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Accenture για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης 27 Μαΐου.

Χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία  της νέας αυτής μελέτης, ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε ότι η τεχνολογία 5G που βρίσκεται στον πυρήνα της κυβερνητικής στρατηγικής από την πρώτη μέρα, θα επηρεάσει καθοριστικά και το οικοσύστημα του τουρισμού, εκτιμώντας ότι το 94% της χώρας θα έχει καλυφθεί πληθυσμιακά από δίκτυα 5G σε 5,5 χρόνια.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στον ρόλο που έπαιξε η Ελλάδα στην υλοποίηση του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το οποίο, όπως είπε, θα λειτουργεί σαν μία λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας για όλους τους Ευρωπαίους.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος  του  ΣΕΤΕ, Γιάννης  Ρέτσος υπογράμμισε πως η επιτάχυνση της ανάκαμψης, αλλά και η ενίσχυση της βιωσιμότητας του τουρισμού, στηρίζονται στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

«Το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, όπως διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια   της   πανδημίας,   δημιούργησε   πρόσθετες   ανάγκες   για   μία   ταχυτερη προσαρμογή   στον   ψηφιακό   κόσμο.   Ο   ψηφιακός   μετασχηματισμός   έχει   ήδη ξεκινήσει και ο Στρατηγικός Οδικός Χάρτης με τις προτεινόμενες ψηφιακές δράσεις έρχονται   σε   μία   συγκυρία   όπου   καλούμαστε   να   μετατρέψουμε   τη   νεογέννητη ψηφιακή αυτοπεποίθηση σε ψηφιακό όραμα», είπε χαρακτηριστικά.

Στρατηγικός Οδικός Χάρτης και προτεινόμενες δράσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ελληνικού τουρισμού, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την υιοθέτηση ενός Στρατηγικού Οδικού Χάρτη που περιλαμβάνει την εφαρμογή μιας σειράς πρωτοβουλιών αναγνωρίζοντας 5 βασικούς πυλώνες δράσης και να επιταχυνθεί με την παράλληλη δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλαισίου υποστήριξης των επιχειρήσεων προς αυτήν την κατεύθυνση.

Οι 5 πυλώνες που θα συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και τη συνολική αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τομέα την επόμενη μέρα, συνοψίζονται στη δημιουργία ενός Data Hub – ψηφιακού κόμβου δεδομένων, στη συγκρότηση ψηφιακής ταυτότητας, στην ανάπτυξη έξυπνων προορισμών και επιχειρήσεων και στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ και της Accenture με τίτλο: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Ελληνικού Τουρισμού – Στρατηγικός Οδικός Χάρτης» που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 27 Μαΐου.

Τουρισμός και πανδημία: Ανάγκη για μετάβαση από τον συμβατικό στον ευφυή τουρισμό

Ο τουριστικός τομέας, καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, οι οποίες ισχυροποιήθηκαν λόγω της πανδημίας. Η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό επιταχύνθηκε και ήδη 95% των εταιρειών τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο προσπαθούν να εισαγάγουν νέες τεχνολογίες για να αντιμετωπίσουν το νέο περιβάλλον, να ικανοποιήσουν τις αναδυόμενες ανάγκες και να δημιουργήσουν μια καινοτόμο βάση ανταγωνιστικότητας. Αξιοποιώντας τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν το άλμα από την βασική ψηφιοποίηση, στην ευφυή χρήση των δεδομένων, για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό είναι εφικτό μέσα από τεχνολογίες που μεταμορφώνουν τον τουριστικό τομέα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η βιομετρική, το blockchain, το cloud, το Internet of Things, τα data analytics, η εκτεταμένη πραγματικότητα κ.ά.

Στρατηγικός Οδικός Χάρτης: 5 πυλώνες και 12 Προτεινόμενες Ψηφιακές Πρωτοβουλίες

Στο πλαίσιο της μελέτης, προσδιορίζονται 5 βασικοί πυλώνες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουριστικού τομέα:

  • Πυλώνας 1 | Data Hub (Ψηφιακός Κόμβος Δεδομένων)

Ο πρώτος και βασικός πυλώνας, αφορά τη δημιουργία ενός κόμβου δεδομένων (Data Hub) για όλο το οικοσύστημα του τουρισμού (ιδιωτικές επιχειρήσεις, κυβερνητικοί οργανισμοί, ΜΚΟ κ.τ.λ.) για πληθώρα επιχειρηματικών χρήσεων και αναλύσεων (big / open data). Το Data Hub προσφέρει τυποποιημένους μηχανισμούς συλλογής δεδομένων, λογική ροή, διαφάνεια και ασφάλεια των δεδομένων που σχετίζονται με τον τουριστικό τομέα. Τα σχετικά στοιχεία μπορούν να αξιοποιηθούν και να προσφέρουν σημαντικά οφέλη για τους συμμετέχοντες στο οικοσύστημα του τουρισμού. Για παράδειγμα, αναφέρεται η συγκέντρωση δεδομένων που οδηγούν στην κατανόηση των προτιμήσεων των επισκεπτών και κατά συνέπεια στη λήψη κατάλληλων επιχειρηματικών αποφάσεων, η πρόβλεψη της ζήτησης που επιτρέπει τη βελτιστοποίηση διαχείρισης των παγίων και η κατανόηση της αποτελεσματικότητας των διαφόρων διαδικτυακών καναλιών μάρκετινγκ, που ενισχύει περαιτέρω τη βελτιστοποίηση των προωθητικών ενεργειών.

  • Πυλώνας 2 | Ψηφιακή Ταυτότητα

Η ψηφιακή ταυτότητα συγκεντρώνει σε ένα σημείο ψηφιακές πληροφορίες για τον επισκέπτη (π.χ. πιστοποιητικά εμβολιασμού, κάρτα επιβίβασης, διαβατήριο, ταξιδιωτικές προτιμήσεις κ.ά.) και η δημιουργία της εξασφαλίζει μια ανέπαφη ταξιδιωτική εμπειρία που μπορεί βραχυπρόθεσμα να συνεισφέρει στην ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας, παρέχοντας περισσότερη ασφάλεια. Επίσης, μακροπρόθεσμα μπορεί να βελτιώσει την ταξιδιωτική εμπειρία, εξοικονομώντας χρόνο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού -μέσα από ταχύτατους και αυτόματους ελέγχους στις πύλες εισόδου- και την παροχή εξατομικευμένης εξυπηρέτησης.

  • Πυλώνας 3 | Έξυπνος Προορισμός

Η ανάπτυξη των έξυπνων προορισμών, περιλαμβάνει αρχικά τη δημιουργία μιας εφαρμογής η οποία είναι το σημείο αναφοράς του επισκέπτη για τον προορισμό. Μέσω της εφαρμογής, οι επισκέπτες μπορούν με εύκολο τρόπο να ολοκληρώνουν τη διαδικασία κράτησης και εισιτηρίων, αγοράς ταξιδιωτικών προϊόντων/υπηρεσιών με ασφαλή τρόπο, αναζήτησης πληροφοριών και ευρύτερα ενημέρωσης. Πρόσθετα περιλαμβάνει την πλατφόρμα τουρισμού που ενώνει προμηθευτές με επισκέπτες σε ένα σημείο επαφής και σε όλο το μήκος της ταξιδιωτικής αλυσίδας, παρέχοντας μια one stop shop εμπειρία. Μια ακόμα πτυχή του πυλώνα είναι τα έξυπνα αξιοθέατα που εμπλουτίζουν την εμπειρία της επίσκεψης. Ειδική βαρύτητα σε αυτόν τον πυλώνα, έχει η ενίσχυση της βιωσιμότητας του προορισμού μέσα από τη χρήση τεχνολογίας Ιnternet οf Τhings και τεχνητής νοημοσύνης, για τη βελτιστοποίηση διαχείρισης ενέργειας, αποβλήτων, νερού και μετακίνησης, καθώς και για την παρακολούθηση της διαχείρισης των πόρων και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

  • Πυλώνας 4 | Έξυπνες Επιχειρήσεις

Στην κατεύθυνση της δημιουργίας Έξυπνων Επιχειρήσεων, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η μετάβαση σε Ψηφιακές Λειτουργίες που ενεργοποιούνται μέσω συστημάτων Property Management Systems (PMS) και Revenue Management Systems (RMS) αποφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη. Επίσης, ιδιαίτερη σημασία έχει η ενίσχυση του Ψηφιακού Μάρκετινγκ μέσω πολλαπλών καναλιών διανομής και η χρήση Ψηφιακών Βοηθών ως απαραίτητο εργαλείο για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών μέσω της αυτοματοποίησης των διαδικασιών και αναδιανομής προσωπικού σε εργασίες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Ειδικότερα, τα Έξυπνα Καταλύματα και τα Έξυπνα Αεροδρόμια, μέσα από την υιοθέτηση κατάλληλης τεχνολογίας, μπορούν να εξασφαλίσουν βελτιστοποίηση εσωτερικών λειτουργιών, καθώς επίσης και αύξηση εσόδων, μέσω παροχής αναβαθμισμένων εμπειριών στους πελάτες και στοχευμένων προτάσεων για αγορές.

  • Πυλώνας 5 | Ψηφιακές δεξιότητες

Ο συντονισμός και η διαχείριση της εκπαίδευσης των απασχολούμενων στον τουρισμό, αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο για την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών στον τομέα και μπορεί να γίνει μέσω της δημιουργίας ενός κέντρου κατάρτισης ψηφιακών δεξιοτήτων με τη συμβολή τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημοσίου τομέα. Στις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες κατ’ ελάχιστο περιλαμβάνονται οι εξής: εξυπηρέτηση πελατών, ανάλυση δεδομένων, big data, επιχειρηματική νοημοσύνη, ψηφιακή ασφάλεια, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ψηφιακό μάρκετινγκ, Online κρατήσεις και διαχείριση εσόδων, ανάπτυξη ιστοσελίδας, ανίχνευση βάσει τοποθεσίας, Cloud computing, παρακολούθηση online αξιολογήσεων, χρήση CRM, ERP & PMS, δημιουργία εμπειριών VR και AR, εργαλεία παραγωγής και δημοσίευσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!