THEPOWERGAME
Στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που αξιοποιούν οι επιχειρήσεις και οι οποίες αυξάνουν την παραγωγικότητα και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών, εστίασαν οι συμμετέχοντες σε σχετική συζήτηση στο πλαίσιο του Emerging Tech Forum, που διοργανώνει για τέταρτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αναδυόμενων Τεχνολογιών (HETiA).
Σύμφωνα με τον Τηλέμαχο Ματιάκη της Kenotom με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που απασχολεί περίπου 200 εργαζόμενους και πελάτες της είναι εταιρείες-κατασκευάζουν ηλεκτρονικών για αυτοκίνητα, τόνισε πως η εταιρεία του εισάγει εργαλεία ΑΙ για να αυξήσει την παραγωγικότητά της σε εργασίες που αφορούν κυρίως σε τομείς όπως η ταξινόμηση, ο έλεγχος και η σύγκριση προδιαγραφών, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο.
Όπως προέβλεψε, είναι θέμα χρόνου να γίνει πραγματικότητα το αυτόνομο όχημα και να αλλάξει ριζικά η αλληλεπίδραση των επιβατών με το όχημα και με το περιβάλλον.
Τεχνητή νοημοσύνη: Σταδιακή η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες
Από την πλευρά του ο Γιάννης Μαυρουδής της Neuropublic, η οποία παρέχει συμβουλές ευφυούς γεωργίας σε παραγωγούς, εξήγησε ότι η εταιρεία έχει στήσει «μία μικρή εταιρεία μέσα στην εταιρεία» ώστε να αναπτύξει εσωτερικά δικές της εφαρμογές και δικά της εργαλεία.
«Αξιοποιούμε αλγόριθμους για έξυπνες πρακτικές στην αγροτική παραγωγή», εξήγησε και παραδέχθηκε ότι στην αρχή οι παραγωγοί ήταν επιφυλακτικοί και δίσταζαν να εμπιστευτούν εργαλεία τεχνολογίας για βασικές εργασίες όπως το πότισμα και το ράντισμα. «Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να πείσουμε τους παλιούς παραγωγούς, αλλά πλέον εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες», είπε.
Η πρόβλεψη της κίνησης στο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο που οδηγεί στην ανάλογη προσαρμογή του παρόχου είναι μία από τις εφαρμογές ΑΙ που αξιοποιεί η Nokia Hellas, όπως περιέγραψε ο Δημήτρης Αϊβάτογλου, R&D Head of Cloud and Network Services της εταιρείας.
«Έχουμε αναπτύξει δικά μας εργαλεία για να είμαστε πιο παραγωγικοί», είπε, περιγράφοντας πώς ένα τέτοιο εργαλείο αυτοματοποιεί τη διαδικασία ελέγχου σε πάνω από 50.000 τεστ και κατηγοριοποιεί αυτόματα τα είδη λαθών, εξοικονομώντας έτσι έργο περίπου τριών μηνών. Επίσης, εργαλεία ΑΙ αξιοποιούνται για τη μεγαλύτερη σταθερότητα και αξιοπιστία στο δίκτυο. «Για παράδειγμα, προβλέπουμε αλλαγές στην τηλεπικοινωνιακή κίνηση και ανάλογα δίνουμε εντολή στα δίκτυα να κάνουν scale up ή scale out ώστε να είναι εφικτές οι κλήσεις χωρίς προβλήματα», ανέφερε ο ίδιος.
Επαναπροσδιορίζεται η αλληλεπίδραση μεταξύ εταίρων
Ο Γρηγόρης Χασάνης της Olympia Odos περιέγραψε το μοναδικό στην Ελλάδα αλλά και πρωτοποριακό σε παγκόσμιο επίπεδο σύστημα αυτόματης προσαρμογής του φωτισμού κατά μήκος του οδικού δικτύου. «Μετράμε διαρκώς την κίνηση και όταν διαπιστώνουμε ότι μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων, προοδευτικά μειώνουμε τον φωτισμό ανά περιοχή», εξήγησε και προσέθεσε ότι το σύστημα αυτό είναι συνδεδεμένο επίσης με μετεωρολογικούς σταθμούς και κάμερες σε κάθε σημείο εισόδου της Ολυμπίας Οδού, ώστε όταν υπάρχουν πεζοί ή ζώα ο φωτισμός να επιστρέφει στο προηγούμενο επίπεδο. Επίσης, με εργαλεία ΑΙ η εταιρεία επιθεωρεί από απόσταση κρίσιμες υποδομές και την κατάστασή τους ώστε να μπορεί να προχωρά σε προληπτική συντήρηση και να παρεμβαίνει όταν παρουσιάζονται προβλήματα.
Επιπλέον, ο Όμιλος Σφακιανάκη ανακοίνωσε επίσης ότι στο πλαίσιο του ψηφιακού του μετασχηματισμού σε όλες τις εταιρίες του ομίλου αξιοποιεί υπερσύγχρονες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), προηγμένα εργαλεία CRM και αναβαθμίσεις εμπειρίας χρήστη (CX), επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά με τους πελάτες, συνεργάτες, προμηθευτές και εργαζόμενούς του.
Ενδεικτικά μεταξύ άλλων στα σημεία διεπαφής πελατών και εξυπηρέτησης πελατείας (web Sites, Contact Centers) βρίσκεται σε εξέλιξη καινοτόμο έργο με χρήση τεχνολογίας Google Natural Language AI σε φωνητική πύλη IVR και Chat Bot με λογική AI platform interoperability. Οι τεχνολογίες θα αυτοματοποιήσουν μεγάλο πλήθος εργασιών στην λογική αυτό-εξυπηρέτησης των πελατών από την πλατφόρμα AI σε εργασίες όπως, κλείσιμο ραντεβού για Service, test drive και άλλες πολλές συναλλαγές μεταξύ πελάτη και ομίλου.
Επίσης, στα Contact Centers του Ομίλου έχει ξεκινήσει εφαρμογή της τεχνολογίας Advance CX CTI Genesys, η οποία με σειρά καινοτομιών και state of the art τεχνολογιών, αναβαθμίζει την εμπειρία επικοινωνίας του πελάτη με τον Όμιλο. Για τα καταστήματα BMW του Ομίλου Σφακιανάκη δημιουργήθηκε το καινοτόμο AI Video Chat Bot «Ιάσονας», το οποίο αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό σύμβουλο πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στα καταστήματα του Ομίλου Σφακιανάκη, θα ξεκινήσει έργο Augmented Reality για την φυσική εξυπηρέτηση των Πελατών από την Virtual AI περσόνα του Ομίλου Σφακιανάκη.
Διαβάστε επίσης
Economist: Στην 3η θέση στον κόσμο η ελληνική οικονομία
Συρία: Κολοσσιαίο έργο η μαζική ανοικοδόμηση της χώρας
Τι δείχνει το Market Test για τον αγωγό υδρογόνου Ελλάδας Βουλγαρίας