THEPOWERGAME
«Το αστεράκι μου στην πισίνα», «Περιμένοντας τους φίλους μας για το πάρτι», «Ναι!!!! Πήραμε μετάλλιο στην ενόργανη!!!», «Εμείς χορεύουμε ακόμα και με τον ήχο του συναγερμού»…
Λέξεις, ατάκες, emojis, μουσικές, quotes. Ο «συγγραφέας» βγαίνει από μέσα μας και ξεδιπλώνει την έμπνευσή του κάτω από φωτογραφίες διακοπών, οικογενειακών συγκεντρώσεων, κοινωνικών εκδηλώσεων, προσωπικών επιτευγμάτων, εμπειριών και στιγμών. Οι φωτογραφίες ανεβαίνουν στα social media και ξεκινάει τo «χρηματιστήριο» του like.
Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο μοιράζονται αμέτρητες στιγμές στο διαδίκτυο για δεκάδες διαφορετικούς λόγους: διασκέδαση, ενημέρωση, δημιουργία αναμνήσεων, επιβεβαίωση…
Πόσοι όμως από όλους αυτούς τους χρήστες γνωρίζουν ότι οι συγκεκριμένες φωτογραφίες που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο γίνονται αυτόματα -χωρίς γεωγραφικά και χρονικά όρια- παγκοσμίως διαθέσιμες. Και πόσοι επίσης γνωρίζουν ότι πάνω από το 75% των γονιών δημοσιεύει φωτογραφίες & videos των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.
Η Διεθνής Ημέρα Διαδικτύου είναι μια καλή αφορμή για να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε καλύτερα πώς μπορούμε όλοι μας να προστατεύσουμε τα δεδομένα μας από ανεπιθύμητους κινδύνους.
#ShareWithCare τις παιδικές φωτογραφίες στα Social Media
Ήταν 29 Οκτωβρίου 1969, όταν για πρώτη φορά αποστέλλεται μέσω διαδικτύου ένα μήνυμα με μόλις δύο γράμματα -LO, ανολοκλήρωτη προσπάθεια αποστολής του LOGIN-, αλλάζοντας για πάντα την επικοινωνία.
Σήμερα, 55 χρόνια μετά, η COSMOTE, γιορτάζει αυτήν την ημέρα-ορόσημο και ως μέλος του Ομίλου Telekom, μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια «ShareWithCare», με τη δέσμευση να συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια.
Η καμπάνια είναι ουσιαστικά, ένα κοινωνικό πείραμα. Στη θέση των πρωταγωνιστών θα μπορούσαν να είναι οποιοσδήποτε γονιός, παππούδες, συγγενείς…ή ακόμα και εσείς που απλώς πηγαίνετε σινεμά με τον/την σύζυγο σας και ξαφνικά στη μεγάλη οθόνη βλέπετε ένα βίντεο του ανήλικου παιδιού σας.
Είναι μπροστά σας και σας μιλάει από το μέλλον. Ναι… είναι η κόρη σας 10 χρόνια αργότερα. Ενήλικη πλέον. Έχει πάρει το ύψος του μπαμπά, το χαμόγελο της μαμάς… το bullying της εποχής.
Σας δείχνει φωτογραφίες από την παιδική της ηλικία. Φωτογραφίες που έχετε τραβήξει εσείς οι ίδιοι. Ο σκοπός της δεν είναι να μας τρομάξει αλλά να μεταφέρει ένα μήνυμα για προβληματισμό και αφύπνιση.
Εάν και μόνο η σκέψη μιας τέτοιας εμπειρίας σας προκαλεί πανικό, φανταστείτε τι ένιωσαν οι γονείς της Ella. Όχι, δεν πρόκειται για σενάριο ταινίας, αλλά για τη viral καμπάνια της Telekom σχετικά με τις αναρτήσεις παιδικών φωτογραφιών στα social. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν φωτογραφίες της ανήλικης Ella. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης δημιουργήθηκε από την 9χρονη ηρωίδα, η ενήλικη εκδοχή της. Η «ενήλικη Ella» μέσω βίντεο, απευθύνεται στους γονείς της ζητώντας τους να περιορίσουν την ψηφιακή έκθεσή της, προειδοποιώντας για τους κινδύνους που απορρέουν από την online δημοσίευση των παιδικών φωτογραφιών της.
Με την καμπάνια «ShareWithCare», η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας, στοχεύοντας να προστατεύσει την ιδιωτικότητα της νέας γενιάς και ειδικότερα των παιδιών. Η πολυβραβευμένη καμπάνια – με Cannes Lions, Effie’s και πολλές ακόμα διακρίσεις- εστιάζει στους κινδύνους που κρύβει το «sharenting», δηλαδή η δημόσια κοινοποίηση εικόνων και πληροφοριών παιδιών από τους γονείς τους, στα social media.
Το δραματοποιημένο deepfake βίντεο «Χωρίς συναίνεση -Ένα μήνυμα από την Ella» δείχνει τις συνέπειες της κοινοποίησης των φωτογραφιών της μικρής Ella στο διαδίκτυο από τους γονείς της. Κάθε άτομο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να καθορίζει τη δική του ψηφιακή ταυτότητα. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της Telekom, μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, ένα παιδί έχει κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του online, ανεβασμένες από τους γονείς του, χωρίς τη δική του συναίνεση. Προβλέπεται μάλιστα, σύμφωνα με το The New Yorker, ότι μέχρι το 2030, τα δύο τρίτα των κρουσμάτων κλοπής ταυτότητας θα συνδέονται με αυτή την πρακτική, αυξάνοντας την έκθεση σε κινδύνους, όπως αναγνώριση προσώπου και άλλες απειλές για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα.
Μέσω αυτού του ψηφιακού χαρακτήρα, η Telekom υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, καλώντας τους γονείς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που ενδέχεται να εκθέσουν την ταυτότητά τους και να προκαλέσουν μελλοντικά προβλήματα ασφάλειας και εκμετάλλευσης.
Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που καλλιεργούν τη ψηφιακή παιδεία, προωθούν την ασφαλή χρήση δεδομένων, καθώς και την προστασία του απορρήτου στο ψηφιακό περιβάλλον. Ενισχύει τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας με άξονα κυρίως την προστασία των πιο ευάλωτων, δηλαδή των ανηλίκων, που εν αγνοία τους, προβάλλεται η εικόνα τους. Ενώνει τη φωνή της με τη φωνή της Ella…τις φωνές όλων των παιδιών και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Για το καλό των παιδιών, ας τις ακούσουμε. Το μόνο που θα «στοιχίσει» είναι ένα like λιγότερο.