THEPOWERGAME
Αυτή την εβδομάδα, η Google κατάφερε να ξεχωρίσει στην ανάπτυξη του cloud computing, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές της και αποδεικνύοντας ότι η πορεία της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι σταθερή και αναπτυσσόμενη.
Το Google Cloud παρουσίασε εντυπωσιακή ετήσια αύξηση 35% στα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 11,35 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ την προηγούμενη περίοδο η αύξηση ήταν 29%.
Σύμφωνα με το CNBC, η Amazon Web Services (AWS) παραμένει ηγέτης στην αγορά, με έσοδα που φτάνουν τα 27,45 δισεκατομμύρια δολάρια, διπλάσια σε μέγεθος από την Google Cloud, αλλά με ρυθμό ανάπτυξης σχεδόν στο μισό (19%). Η Microsoft ανακοίνωσε αύξηση 33% για το Azure και τις υπόλοιπες cloud υπηρεσίες της.
Παράλληλα, η ανάπτυξη του Google Cloud αρχίζει να διαφοροποιεί τα έσοδα της Alphabet, που εξαρτώνται από τη διαφήμιση. Σύμφωνα με αναλυτές της Argus Research, η Alphabet εξελίσσεται από μια «μονοδιάστατη» εταιρεία διαφήμισης σε έναν πολυδιάστατο κολοσσό. Η Google ανακοίνωσε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 17% για το cloud της, δείχνοντας ότι η επένδυση στο cloud, που για καιρό αποτελούσε οικονομική επιβάρυνση, τώρα αρχίζει να αποδίδει. Όπως σημειώνει το CNBC, η επικεφαλής έρευνας τεχνολογίας της Visible Alpha, Melissa Otto, θεωρεί αυτό το αποτέλεσμα εξαιρετικό, αν και δεν είναι βέβαιη για τη σταθερότητά του.
Από την άλλη πλευρά, η AWS εξακολουθεί να αποτελεί τον κύριο μοχλό κέρδους για την Amazon, με λειτουργικό περιθώριο 38% το τρίτο τρίμηνο. Το περιθώριο κέρδους αυτό ενισχύθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς η Amazon επιμήκυνε τη διάρκεια ζωής των διακομιστών της από πέντε σε έξι χρόνια. Σύμφωνα με το CNBC, οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν αυτό το περιθώριο κέρδους ως «εντυπωσιακό» και σημειώνουν ότι η προσεκτική διαχείριση πόρων και η διακοπή μη δημοφιλών υπηρεσιών βοήθησαν την AWS να διατηρήσει τα κέρδη της.
Η Microsoft αυτή την εβδομάδα αποκάλυψε περισσότερα δεδομένα για το Azure, κάτι που ζητούσαν οι επενδυτές. Στο παρελθόν, η εταιρεία συνδύαζε τα στοιχεία του Azure με άλλες υπηρεσίες, όπως η ανάλυση δεδομένων Power BI. Η Microsoft, σημαντικός επενδυτής στην OpenAI, επωφελείται έντονα από τις υπηρεσίες AI. Η οικονομική διευθύντρια της Microsoft, Amy Hood, ανέφερε ότι η ζήτηση για AI υπερβαίνει την τρέχουσα δυναμικότητα της εταιρείας, με τις επενδύσεις να αναμένεται να ενισχύσουν την παραγωγική δυνατότητα το 2025.
Παρόμοια κατάσταση αντιμετωπίζει και η Amazon, καθώς η ζήτηση για επεξεργαστές AI, όπως τα chips της Nvidia, ξεπερνά τη διαθεσιμότητα. Η εταιρεία βασίζεται στους δικούς της επεξεργαστές, όπως το Trainium 2, που αναπτύχθηκε για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Ο CEO της Amazon, Andy Jassy, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει αυξήσει την παραγωγή τους σε συνεργασία με κατασκευαστές.
Η Google, από την πλευρά της, βρίσκεται ήδη στην έκτη γενιά των δικών της custom επεξεργαστών AI, γνωστών ως TPU. Ο CEO Sundar Pichai δήλωσε ότι η Google είναι ενθουσιασμένη για την ανάπτυξη αυτών των τσιπ, τα οποία ενισχύουν την υποδομή AI της εταιρείας και της επιτρέπουν να σχεδιάζει με προοπτική.
Η Microsoft εισήγαγε το δικό της chip AI, ονόματι Maia, το οποίο προς το παρόν χρησιμοποιείται μόνο για εσωτερικές ανάγκες. Αναλυτές της DA Davidson εκτιμούν ότι, παρά την πρόοδο της Microsoft, η αναμέτρηση με την Amazon και την Google είναι δύσκολο να κερδηθεί από την εταιρεία, διατηρώντας ουδέτερη στάση για τη μετοχή της.
Τέλος, η Oracle, τέταρτη σε κατάταξη στην αγορά cloud, αναμένεται να δημοσιεύσει τα αποτελέσματά της τον Δεκέμβριο. Στην προηγούμενη ανακοίνωσή της, η Oracle ανέφερε αύξηση 45% στα έσοδα cloud, ενώ σύναψε συμφωνίες με την Amazon, τη Microsoft και την Google για να καταστήσει τις βάσεις δεδομένων της διαθέσιμες στις πλατφόρμες τους. Ο Larry Ellison, πρόεδρος της Oracle, υποστήριξε ότι αυτές οι συνεργασίες θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της εταιρείας μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με το CNBC, η δυναμική του cloud συνεχίζει να διαμορφώνεται μέσα από τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, με τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας να ανταγωνίζονται για ηγετική θέση σε έναν κλάδο που αλλάζει διαρκώς.
Διαβάστε επίσης
Adidas Hellas: Το “κενό” της Reebok και η διαταραχή λόγω Σουέζ
Βινύλια: Οι συλλογές που ανταγωνίζονται τις λίστες του spotify
Ο γρίφος των κορεσμένων δικτύων και των υψηλών τιμών ενέργειας