Γ.Δ.
1452.17 -0,02%
ACAG
-0,68%
5.8
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+1,43%
9.24
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,90%
7.89
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,64%
12.64
TITC
+1,14%
40.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,13%
1.496
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,99%
4.515
ΑΛΦΑ
+0,76%
1.5915
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,89%
10.16
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,99%
18.38
ΔΑΑ
-0,18%
7.986
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,24%
11.86
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+4,11%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,03%
1.958
ΕΛΠΕ
-1,03%
7.225
ΕΛΣΤΡ
-3,37%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,04%
7.68
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,86%
5.85
ΕΥΡΩΒ
-1,02%
2.227
ΕΧΑΕ
+0,67%
4.5
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,80%
1.016
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
2.905
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-1,36%
1.164
ΚΟΥΕΣ
+1,02%
5.92
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,35%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,46%
20.26
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
33.38
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+0,50%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,45%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,13%
0.815
ΟΤΕ
-0,81%
14.73
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.871
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Με τρία σήματα η ΓΓ Εμπορίου θα πιστοποιεί την αξιοπιστία των e-shops

Καθώς αυξάνονται με γεωμετρικό ρυθμό οι ηλεκτρονικές αγορές και ταυτόχρονα πληθαίνουν τα κρούσματα απάτης μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, η πολιτεία επιτέλους παρεμβαίνει προκειμένου να δημιουργήσει ένα περισσότερο συνεκτικό και αξιόπιστο πλαίσιο διενέργειας διαδικτυακών συναλλαγών αγορών και πωλήσεων στον ελληνικό κυβερνοχώρο.

Ειδικότερα, το υπουργείο Ανάπτυξης και η ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ξεκίνησε την υλοποίηση μιας πλατφόρμας παρακολούθησης της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου και ευθυγράμμισής της με τον Ευρωπαϊκό κώδικα διαφάνειας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-Shops), αλλά και οι ηλεκτρονικές αγορές διαμεσολάβησης μεταξύ εμπόρων και καταναλωτών (marketplaces) θα εισέλθουν μέσα στην πλατφόρμα και θα υιοθετήσουν τις αρχές του Ευρωπαϊκού Κώδικα Διαφάνειας.

Η νέα πλατφόρμα θα οδηγήσει στη δημιουργία δύο μητρώων επιχειρήσεων, ένα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα(e-Shops) και ένα για τις ηλεκτρονικές αγορές (e-marketplaces). Στόχος των μητρώων αυτών είναι η δημιουργία ενός συστήματος αξιολόγησης της αξιοπιστίας του ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά και της ηλεκτρονικής αγοράς. Η αξιοπιστία δε αυτή θα επισημανθεί εμφανώς στον δικτυακό τόπο του ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος ή ηλεκτρονικής αγοράς.

Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό σήμα διασφάλισης, το οποίο θα παρέχεται από τη ΓΓ Εμπορίου σε κάθε ψηφιακή επιχείρηση. Το σήμα αυτό θα απεικονίζει την διαφάνεια, αλλά και την εμπιστοσύνη που υφίσταται στο εκάστοτε ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. plaisio.gr, public.grκ.λπ.) ή πλατφόρμα διαμεσολάβησης παροχής αγαθών και υπηρεσιών (π.χ. Skrοutz.gr, e-food.grκ.λπ.).

Το σήμα θα έχει δυναμική απεικόνιση και θα παρουσιάζει την κατάσταση συμμόρφωσης του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον με ένα click στο σήμα οι καταναλωτές θα μπορούν να λάβουν επιπλέον πληροφορίες για το ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά και να υποβάλλουν μια κριτική. Τέλος, ο μηχανισμός θα μπορεί να εμφανίσει ερωτηματολόγιο έρευνας αγοράς – αυτόματα -στον καταναλωτή για την περιγραφή της εμπειρίας του, ένας μηχανισμός στον οποίο θα έχουν πρόσβαση οι e-tailers εθελοντικά.

Η πρόταση της ΓΓ Εμπορίου είναι να διαμορφωθούν τρείς βαθμίδες πιστοποίησης:

  • Πράσινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα πληροί όλα τα κριτήρια
  • Πορτοκαλί: Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υπό διερεύνηση
  • Κόκκινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πληροί τα κριτήρια

Τέλος, η απουσία του σήματος θα σημαίνει ότι το κατάστημα δεν έχει δεχθεί εθελοντικά την αξιολόγηση. Με τις παραπάνω σημάνσεις, οι καταναλωτές θα έχουν μια καλύτερη άποψη σχετικά με το ηλεκτρονικό κατάστημα ή την ηλεκτρονική αγορά.

Το σήμα που θα λαμβάνει ο κάθε ψηφιακός χώρος εμπορίου σύμφωνα με πληροφορίες, θα διαμορφώνεται δυναμικά λαμβάνοντας υπ’ όψιν δεδομένα, όπως είναι οι αναφορές και οι αξιολογήσεις καταναλωτών είτε στην ηλεκτρονική φόρμα του σήματος, είτε στο 1520, οι αναφορές και αξιολογήσεις από συνεργαζόμενους επιχειρηματίες (για τις πλατφόρμες διαμεσολάβησης), σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κ.ά..

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, σχεδόν το σύνολο των μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου ήδη έχει συμφωνήσει τη συμμετοχή του στο εγχείρημα και το νέο σήμα που θα αποκτήσουν σύντομα αναμένεται να αποτελέσει αιχμή στην εκστρατεία marketingπου θα ακολουθήσει.

«Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή», αναφέρει στέλεχος της, «έχει ως σκοπό την δίκαιη μεταχείριση επιχειρήσεων και καταναλωτών, τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στις διαδικτυακές συναλλαγές». Και προσθέτει: «Ειδικότερα στην εποχή του COVID και με αρκετές επιχειρήσεις υποχρεωτικά κλειστές το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει βιώσει μια εποχή εξαιρετικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργείται η ανάγκη για ένταση της εποπτείας και της προστασίας και διαφάνειας προς τον καταναλωτή των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου».

Ειδικότερα όπως αναφέρουν στελέχη της ΓΓ Εμπορίου, επιδίωξη με τη νέα πλατφόρμα αξιολόγησης της αξιοπιστίας είναι:

  • H θέσπιση ενός συνόλου υποχρεωτικών κανόνων, ώστε να διασφαλιστεί ένα δίκαιο, προβλέψιμο, βιώσιμο και αξιόπιστο επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.
  • Στην καταγραφή και εποπτεία τόσο των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο και των παρόχων onlineυπηρεσιών. Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης αποτελεί η ταυτοποίηση μέσω ΑΦΜ και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ.
  • Στη δημιουργία ενός ενιαίου οικοσυστήματος, εναρμονισμένου με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές με σκοπό την διεθνοποίηση των πωλήσεων στην ενιαία αγορά.
  • Στην δημιουργία ενός πλαισίου εποπτείας για την κανονικοποίηση του κόστους μεταφορικών και ΦΠΑ μεταξύ των χωρών μελών.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!