Ψυγεία και τηλεοράσεις από e-shops αγόρασαν οι Έλληνες στα lockdowns

Κατά 48,8% αυξήθηκαν οι onlineπωλήσεις smartphones στη διάρκεια των δύο lockdowns το 2020. +25,4% οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ψυγείων

Online αγορές © Pixabay

Νέα καταναλωτικά ήθη και έθιμα έφερε στην ελληνική αγορά η πανδημία της COVID-19, τα οποία -όπως φαίνεται επί του παρόντος- ήρθαν για να μείνουν. Οι Έλληνες, στη διάρκεια της πανδημικής χρονιάς και κυρίως κατά την περίοδο των lockdowns, στράφηκαν σε ψηφιακά κανάλια αγορών ακόμη και για προϊόντα, τα οποία -προ κρίσης- σπάνια θα αγόραζαν online.

Για παράδειγμα, την περίοδο των δύο lockdownsστην Ελλάδα το 2020 (Μάρτιος-Απρίλιος και Νοέμβριος-Δεκέμβριος), οι online πωλήσεις ψυγείων αυξήθηκαν κατά 25,4%. Πρόκειται για δύο προϊοντικές κατηγορίες, που κατά παράδοση οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από φυσικά καταστήματα.

Αυξημένες ήταν στη διάρκεια του περιορισμού των μετακινήσεων και οιonlineαγορές smartphones, οι οποίες τα εξεταζόμενα διαστήματα ενισχύθηκαν κατά 48,8%. Στην προϊοντική κατηγορία των laptopsοι onlineαγορές την περίοδο των δύο lockdownsαυξήθηκαν κατά 41%, ενώ στα tabletsη αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξης του 44,8%.

Συνολικά, στο lockdownτου Μαρτίου του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, οι πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας μέσα από ψηφιακά κανάλια αυξήθηκαν στην Ελλάδα, κατά 37,7%. Στη δεύτερη καραντίνα, την περίοδο Νοεμβρίου 2020-Δεκεμβρίου 2020, που συνέπεσε και με την εορταστική περίοδο, οι αγορές τεχνολογικών προϊόντων μέσω Ιντερνετ εκτοξεύθηκαν, καταγράφοντας άνοδο κατά 62,9%.

Ήρθαν για να μείνουν

Οι ψηφιακές αγορές δεν αποτελούν, πάντως, σημείο των καιρών της καραντίνας, αφού και από τις αρχές του 2021 οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών προς καταναλωτές μέσα από ψηφιακά κανάλια αυξήθηκαν κατά 90% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Προφανώς, το φαινόμενο των onlineαγορών καταναλωτικών προϊόντων πάσης φύσης δεν είναι ελληνικό. Διεθνώς οι πολίτες στράφηκαν στα ψηφιακά κανάλια αγορών, εγκαταλείποντας τις αγορές στα φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της PwC, που δημοσιοποιήθηκε χθες, το 41% των καταναλωτών αγοράζει πλέον μέσω Ιντερνετ προϊόντα τεχνολογίας και μόλις το 21% από τα φυσικά σημεία πώλησης. Επίσης, το 53% ψωνίζει είδη ένδυσης και υπόδησης online, έναντι μόλις 22% από τα φυσικά καταστήματα.

Παγκοσμίως, αναδεικνύεται μια νέα γενιά καταναλωτών, η οποία ψωνίζει διαδικτυακά και μάλιστα προτιμά τις αγορές από τoκινητό τηλέφωνο. Για την ακρίβεια, το 33% των καταναλωτών απαντά ότι κάνει τις αγορές του καθημερινά ή εβδομαδιαία από το smartphone, όταν έναν χρόνο νωρίτερα, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 30%.

Μάλιστα, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο Διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες.

ΙΛΥΔΑ
-0.30%
1.66
AKTR
-1.71%
5.18
ΔΕΗ
0.00%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.85
ΕΛΠΕ
0.77%
7.87
ΠΕΤΡΟ
-0.25%
7.90
ΟΛΠ
-2.12%
32.25
TITC
0.74%
40.60
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.38%
18.54
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.40
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.27
ΛΕΒΠ
0.85%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
0.32%
1.27
NOVAL
0.20%
2.52
ΙΝΤΚΑ
-0.16%
3.05
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.70
ΔΡΟΜΕ
0.28%
0.35
ACAG
0.50%
5.98
ΑΣΚΟ
0.64%
3.15
ΚΥΡΙΟ
0.00%
1.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-1.74%
0.23
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
5.50
ΚΕΚΡ
-0.39%
1.28
ΠΛΑΘ
-1.89%
3.89
ΡΕΒΟΙΛ
1.49%
1.70
ΕΛΛ
-0.34%
14.75
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.16%
0.34
ΟΠΑΠ
0.35%
17.09
ΜΥΤΙΛ
0.83%
36.50
ΔΟΜΙΚ
0.00%
2.63
ΦΡΛΚ
-0.24%
4.14
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
5.88%
12.96
ΟΤΟΕΛ
1.85%
11.00
ΚΡΙ
2.31%
15.50
ΙΑΤΡ
0.53%
1.90
ΠΑΙΡ
-5.88%
0.96
ΜΟΤΟ
1.11%
2.73
ΣΠΕΙΣ
0.71%
5.66
ΚΟΡΔΕ
-0.23%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.59%
5.03
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.42
ΕΛΙΝ
1.43%
2.13
OPTIMA
0.00%
14.62
ΑΚΡΙΤ
0.68%
0.75
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.22
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
4.51%
0.28
ΑΑΑΚ
-2.00%
4.90
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.80
ΒΙΟΚΑ
1.19%
1.70
ΠΑΠ
0.00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.17
ΠΕΙΡ
0.56%
4.70
ΜΙΝ
-0.80%
0.50
ΕΤΕ
0.13%
9.38
ΒΙΟΤ
6.84%
0.25
ΑΛΜΥ
1.56%
4.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.12%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
1.23%
21.42
ΟΛΘ
-1.41%
27.90
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΕΕΕ
1.64%
40.88
ΚΟΥΕΣ
0.00%
6.27
ΕΥΔΑΠ
0.17%
5.91
ΜΙΓ
0.00%
2.84
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.24
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
4.00%
1.04
CENER
0.53%
9.44
ΝΑΥΠ
-3.02%
0.77
ΙΝΤΕΚ
0.99%
6.14
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
1.85%
330.00
ΑΤΤ
-1.11%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
1.29%
2.35
ΕΣΥΜΒ
0.45%
1.13
ΕΥΡΩΒ
-3.15%
2.49
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-0.86%
2.30
ΑΔΜΗΕ
0.76%
2.65
DIMAND
0.12%
8.32
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.49
ΑΒΑΞ
-1.39%
2.13
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.42%
2.36
ΠΛΑΚΡ
1.33%
15.20
ΛΑΒΙ
-0.63%
0.79
EVR
-1.18%
1.67
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.49
ΑΛΦΑ
1.58%
2.05
ΟΤΕ
-2.42%
14.94
ΜΕΒΑ
2.51%
4.08
ΑΣΤΑΚ
0.28%
7.20
ΞΥΛΠ
9.19%
0.40
ΙΝΛΟΤ
-1.92%
1.02
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΤΕΚ
-9.09%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-1.50%
1.97
ΔΑΑ
-0.63%
8.83
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.44
ΞΥΛΚ
-0.76%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0.83%
5.95
ΜΠΕΛΑ
-0.54%
25.82
ΚΟΥΑΛ
-1.25%
1.27
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
-1.09%
1.36
ΕΛΧΑ
0.00%
2.14
ΑΡΑΙΓ
-0.46%
10.93
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-3.24%
3.58
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.63%
4.72
ΟΛΥΜΠ
0.40%
2.53
ΑΒΕ
0.72%
0.42
ΛΟΓΟΣ
-3.45%
1.68
ΠΕΡΦ
-0.98%
5.04
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.59%
1.28
ΕΛΤΟΝ
-0.77%
1.80
ΒΙΣ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.50%
6.55
AEM
1.18%
4.64
ΒΙΟ
0.00%
5.74
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.41%
4.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.66%
1.52
ΣΠΙ
1.69%
0.60
ΕΒΡΟΦ
-1.09%
1.82
ΜΠΡΙΚ
0.42%
2.37