Γ.Δ.
1437.88 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
BOCHGR
0,00%
4.6
CENER
0,00%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
9.48
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
0,00%
12.9
TITC
0,00%
34.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
0,00%
1.482
ΑΒΕ
0,00%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.94
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5085
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.59
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
3.5
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.33
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.14
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.46
ΔΑΑ
0,00%
7.506
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.22
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.305
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.545
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.654
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.89
ΕΛΠΕ
0,00%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.678
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
0,00%
7.738
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.66
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.962
ΕΧΑΕ
0,00%
4.44
ΙΑΤΡ
0,00%
1.485
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.317
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.9
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.56
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.11
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.02
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
0,00%
1.6
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.21
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.1
ΚΡΙ
0,00%
13.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.996
ΛΑΒΙ
0,00%
0.781
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.6
ΜΙΓ
0,00%
3.305
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.71
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.746
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
27.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.44
ΟΠΑΠ
0,00%
16.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
15.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.772
ΠΕΡΦ
0,00%
6.55
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.92
ΠΛΑΘ
0,00%
3.745
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.266
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.24
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.594
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.26
ΦΡΛΚ
0,00%
3.84
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

ΑΚΤΩΡ: Έτοιμο το εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό την 30ή Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ η αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής Αρχής.

Μάλιστα, τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Προσωποποιημένη κάρτα

Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι. Επιπλέον, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.

Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν την καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες, καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ
Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ

Ανέπαφες συναλλαγές

Σε επόμενη φάση θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.

Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία. Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».

Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ
Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ

Διαβάστε επίσης

Ρομπότ για τις κενές θέσεις εργασίας: Το παράδειγμα της εστίασης

Με ποια “προίκα” περνάει το ΤΧΣ στο Υπερταμείο

Ρεύμα: 5+1 τρόποι για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!