ΑΚΤΩΡ: Έτοιμο το εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Το σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών για να είναι έτοιμο στις 30 Νοεμβρίου

Αλέξανδρος Εξάρχου © Economist Impact / Hazlis Photos

Ένα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό την 30ή Νοεμβρίου, δηλαδή την ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ η αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια σε περισσότερες από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της ΑΚΤΩΡ στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής Αρχής.

Μάλιστα, τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, χαιρετίζοντας τις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Προσωποποιημένη κάρτα

Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι. Επιπλέον, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.

Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν την καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες, καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δοκιμάζει το μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό Θεσσαλονίκης © ΔΤ

Ανέπαφες συναλλαγές

Σε επόμενη φάση θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.

Το σύστημα κομίστρου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του Μετρό, που εκτελεί η ΑΚΤΩΡ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία. Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημοσίου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».

Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ

Δοκιμές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο © ΔΤ

Διαβάστε επίσης

Ρομπότ για τις κενές θέσεις εργασίας: Το παράδειγμα της εστίασης

Με ποια “προίκα” περνάει το ΤΧΣ στο Υπερταμείο

Ρεύμα: 5+1 τρόποι για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας

ΙΛΥΔΑ
2.03%
1.76
AKTR
-1.16%
5.11
ΔΕΗ
-1.51%
13.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
-0.39%
7.69
ΠΕΤΡΟ
0.23%
8.80
ΟΛΠ
-0.76%
39.30
TITC
-0.71%
42.05
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.41%
19.54
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.29
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.16%
1.27
NOVAL
0.00%
2.48
ΙΝΤΚΑ
-0.16%
3.08
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.31
ACAG
0.67%
6.01
ΑΣΚΟ
-0.56%
3.57
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.67%
3.02
BOCHGR
-0.69%
5.76
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
-1.11%
4.01
ΡΕΒΟΙΛ
0.31%
1.64
ΕΛΛ
-0.68%
14.55
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
-0.43%
18.50
ΜΥΤΙΛ
0.15%
40.88
ΔΟΜΙΚ
1.42%
2.51
ΦΡΛΚ
-0.61%
4.05
ΜΕΡΚΟ
-0.57%
35.00
ΣΑΡ
0.46%
13.02
ΟΤΟΕΛ
0.81%
12.38
ΚΡΙ
0.62%
16.30
ΙΑΤΡ
-1.06%
1.87
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
-0.18%
2.83
ΣΠΕΙΣ
0.95%
6.38
ΚΟΡΔΕ
1.86%
0.44
ΠΡΟΦ
-1.17%
5.08
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
2.18
OPTIMA
-1.26%
15.64
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.78
ΒΙΟΚΑ
-1.75%
1.69
ΠΑΠ
1.56%
2.61
ΙΝΤΕΤ
2.29%
1.12
ΠΕΙΡ
-1.28%
5.09
ΜΙΝ
2.58%
0.48
ΕΤΕ
-0.27%
9.48
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.12%
1.63
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.99%
22.10
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
-1.48%
0.33
ΕΕΕ
1.20%
42.00
ΚΟΥΕΣ
0.65%
6.18
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.95
ΜΙΓ
-0.18%
2.75
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
10.00%
4.40
ΦΑΙΣ
-2.19%
4.15
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-1.19%
9.10
ΝΑΥΠ
0.25%
0.82
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.40
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
2.60%
316.00
ΑΤΤ
-1.30%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.29
ΕΣΥΜΒ
0.00%
1.09
ΕΥΡΩΒ
0.76%
2.52
ΚΤΗΛΑ
0.00%
1.94
ΕΛΣΤΡ
-1.85%
2.12
ΑΔΜΗΕ
-0.82%
3.01
DIMAND
0.71%
8.52
ΒΙΟΣΚ
-0.68%
1.45
ΑΒΑΞ
-1.45%
2.04
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.32%
1.50
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
-1.61%
0.79
EVR
0.92%
1.65
ΓΕΒΚΑ
-2.14%
1.37
ΑΛΦΑ
-1.78%
2.21
ΟΤΕ
1.44%
15.51
ΜΕΒΑ
2.44%
4.20
ΑΣΤΑΚ
-1.71%
6.90
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
-1.74%
1.02
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-1.04%
0.95
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.10%
1.91
ΔΑΑ
0.00%
9.25
ΑΝΔΡΟ
0.90%
6.74
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.54%
5.75
ΜΠΕΛΑ
-0.63%
25.24
ΚΟΥΑΛ
-1.14%
1.22
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
-0.47%
2.12
ΑΡΑΙΓ
-1.74%
11.87
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.20%
4.93
ΟΛΥΜΠ
0.83%
2.44
ΑΒΕ
0.00%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-2.06%
5.70
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.59%
1.24
ΕΛΤΟΝ
0.56%
1.80
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.71
AEM
-0.45%
4.43
ΒΙΟ
-1.02%
5.82
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
5.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
-1.70%
1.45
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
1.62%
1.88
ΜΠΡΙΚ
1.57%
2.58