Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Google, Facebook, Amazon οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky μεταξύ 25 δημοφιλών παγκόσμιων εταιρειών, η Google, το Facebook και η Amazon είναι οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing. Οι κυβερνοεγκληματίες στοχεύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό τα διαπιστευτήρια και τα δεδομένα άλλων εταιρειών, με τον αριθμό των επιθέσεων να αυξάνεται σχεδόν κατά 1,5 φορές από έτος σε έτος.

Η Kaspersky ανέλυσε ένα δείγμα 25 ονομάτων από την αξιολόγηση των Best Global Brands 2023 της Interbrand για εκμετάλλευση phishing. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψεύτικους πόρους που παρίσταναν αυτές τις μάρκες σχεδόν 26 εκατομμύρια φορές, δηλαδή σχεδόν 40% πιο συχνά από ό, τι την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2023. Οι ειδικοί της Kaspersky αποδίδουν αυτή την απότομη αύξηση στην αύξηση της δόλιας δραστηριότητας και όχι στη μείωση της επαγρύπνησης των χρηστών: οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γίνονται όλο και πιο επιθετικοί προκειμένου να αποκτήσουν τα δεδομένα και τα χρήματα των χρηστών.

Μεταξύ των εταιρειών που μελετήθηκαν, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχευαν κυρίως τις υπηρεσίες της Google στις προσπάθειές τους να κλέψουν διαπιστευτήρια, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης. Οι λύσεις της Kaspersky απέκλεισαν πάνω από 4 εκατομμύρια απόπειρες πρόσβασης σε ιστότοπους phishing που έχουν σχεδιαστεί για να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να παρέχουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μετά την Google, υπήρξαν περίπου 3,7 εκατομμύρια απόπειρες εναντίον χρηστών του Facebook, ενώ η Amazon κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 3 εκατομμύρια απόπειρες. Η Microsoft και η DHL ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με 2,8 εκατομμύρια και 2,6 εκατομμύρια απόπειρες, αντίστοιχα. Η PayPal, η Mastercard, η Apple, το Netflix και το Instagram βρέθηκαν μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών που στοχεύουν οι κυβερνοεγκληματίες για διαπιστευτήρια και χρήματα το 2024.

Ορισμένες εταιρείες αποδείχθηκαν όλο και περισσότερο στόχοι σε απόπειρες επίθεσης phishing σε σύγκριση με πέρυσι. Το phishing για την Google έχει υπερτριπλασιαστεί, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 243% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι. Η Mastercard έχει δει αύξηση της τάξης του 210% στις προσπάθειες κλοπής ευαίσθητων δεδομένων και χρημάτων, ακολουθούμενη από το Facebook και το Netflix, τα οποία παρουσίασαν διπλασιασμό των αποπειρών επίθεσης.

«Φέτος σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις απόπειρες phishing που στοχοποιούν την Google. Εάν ένας phisher αποκτήσει πρόσβαση σε έναν λογαριασμό Gmail, μπορεί ενδεχομένως να έχει πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες, καθιστώντας τον πρωταρχικό στόχο. Το phishing για τη Mastercard, που συνήθως στοχεύει στην κλοπή χρημάτων, πιθανότατα έχει αυξηθεί παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό των ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσποιούνται ότι πωλούν αγαθά και προσφέρουν επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς με υποτιθέμενη Mastercard», δήλωσε η Olga Svistunova, ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky. «Είναι ενδιαφέρον ότι η Microsoft παρουσίασε μείωση των κλικ σε πόρους ηλεκτρονικού phishing. Δεδομένου ότι αυτή η επωνυμία στοχεύεται συχνά για phishing εταιρικών διαπιστευτηρίων, η μείωση μπορεί να αποδοθεί στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού σε διάφορους οργανισμούς. Η DHL έχει επίσης σημειώσει πτώση, η οποία είναι μια κοινή τάση μεταξύ πολλών εταιρειών μεταφορών και logistics που αναλύσαμε».

Άλλα brands που δεν μπήκαν στο top 10 αλλά στοχοποιούνται όλο και περισσότερο περιλαμβάνουν την HSBC, η οποία παρουσίασε οκταπλάσια αύξηση αγγίζοντας τις 240.000 απόπειρες phishing το 2024 και το eBay, το οποίο είδε τριπλάσια αύξηση με περισσότερες από 300.000 επιθέσεις. Η Airbnb, η American Express και το LinkedIn κατέγραψαν αυξήσεις 174%, 137% και 122% στις απόπειρες, αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης

H&M: Τα μηνύματα για τις επιδόσεις το 2024 μετά τον έλεγχο της ΑΑΔΕ

Κτηματολόγιο: Νέες ψηφιακές εφαρμογές για να τρέξει πιο γρήγορα και φθηνότερα

Ρεύμα: Άλμα παραγωγής και ζήτησης τον Ιούλιο, τα μερίδια των παρόχων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!