Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

NASA: Για έξι μήνες ακόμη στο Διάστημα οι δύο αστροναύτες

Η NASA αποφάσισε το Σάββατο ότι είναι πολύ επικίνδυνο να φέρει δύο αστροναύτες πίσω στη Γη με τη νέα προβληματική κάψουλα της Boeing και θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το επόμενο έτος για να επιστρέψουν στη Γη με τη SpaceX. Αυτό που θα έπρεπε να είναι μια δοκιμαστική πτήση για τους δύο αστροναύτες διάρκειας μιας εβδομάδας θα διαρκέσει τώρα περισσότερο από οκτώ μήνες.

Το Boeing Starliner θα επιστρέψει την κάψουλα Starliner από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό χωρίς τους αστροναύτες της NASA που παρέδωσε σε τροχιά στις αρχές Ιουνίου, ανακοίνωσε το Σάββατο η υπηρεσία.

Με το Starliner να επιστρέφει στη Γη άδειο, η NASA θα έχει πλέον τους αστροναύτες Μπουτς Γουίλμορ και Σούνι Γουίλιαμς να επιστρέφουν μέσω του διαστημοπλοίου Dragon της SpaceX, το οποίο αναμένεται να εκτοξεύσει την ένατη τακτική αποστολή του στον ISS για λογαριασμό της υπηρεσίας στις 24 Σεπτεμβρίου.

Τελικά, ο Γουίλμορ και η Γουίλιαμς θα παραμείνουν στον ISS για περίπου έξι ακόμη μήνες πριν επιστρέψουν στην πατρίδα τους τον Φεβρουάριο με το όχημα Crew-9 της SpaceX. Η δοκιμαστική πτήση προοριζόταν αρχικά να διαρκέσει περίπου εννέα ημέρες.

Η απόφαση να επιστρέψει το Starliner από τον ISS άδειο σηματοδοτεί μια δραματική στροφή για τη NASA και την Boeing, καθώς οι οργανισμοί ήταν προηγουμένως ανένδοτοι ότι η κάψουλα ήταν η πρωταρχική επιλογή για την επιστροφή του πληρώματος.

Όμως η δοκιμή πτήσης του Starliner για το πλήρωμα, η οποία είχε θεωρηθεί ως το τελευταίο σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη του διαστημικού σκάφους, αντιμετώπισε προβλήματα – κυρίως με το σύστημα προώθησης.

«Η Boeing εργάστηκε πολύ σκληρά με τη NASA για να αποκτήσει τα απαραίτητα στοιχεία για να λάβει αυτή την απόφαση», δήλωσε ο διοικητής της NASA Μπιλ Νέλσον κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με κορυφαίους αξιωματούχους της NASA στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον στο Χιούστον το Σάββατο. «Θέλουμε να κατανοήσουμε περαιτέρω τα βαθύτερα αίτια και να κατανοήσουμε τις σχεδιαστικές βελτιώσεις, ώστε το Boeing Starliner να αποτελέσει σημαντικό μέρος της εξασφαλισμένης πρόσβασης του πληρώματος στον ISS».

Επανέλαβε ότι οι δοκιμαστικές πτήσεις δεν είναι «ούτε ασφαλείς, ούτε ρουτίνα» και ότι η απόφαση ήταν «αποτέλεσμα της δέσμευσης για την ασφάλεια».

Η NASA θα διεξάγει τώρα μια άλλη φάση της Επισκόπησης Ετοιμότητας Πτήσης για να καθορίσει πότε θα φέρει το άδειο Starliner στην πατρίδα του.

Ο Ken Bowersox, αναπληρωτής διοικητής της NASA, δήλωσε ότι οι αξιωματούχοι της NASA ήταν ομόφωνοι στην απόφασή τους να επιλέξουν τη SpaceX για να φέρει το πλήρωμα στην πατρίδα.

Εν τω μεταξύ, η SpaceX θα φέρει δύο αστροναύτες με το όχημά της Crew-9 -αντί για τέσσερις που ήταν αρχικά προγραμματισμένο να ταξιδέψουν- για να κάνει χώρο για τους Γουίλμορ και Γουίλιαμς.

Η κάψουλα «Calypso» του Starliner της Boeing βρίσκεται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από τις αρχές Ιουνίου σε μια αποστολή που η NASA παρέτεινε επ’ αόριστον, καθώς η υπηρεσία και η εταιρεία προσπαθούσαν να εντοπίσουν γιατί πολλοί από τους προωθητήρες του διαστημικού σκάφους απέτυχαν κατά τη διάρκεια της πρόσδεσης.

Αυτοί οι προωθητήρες, μέρος του συστήματος προώθησης του διαστημοπλοίου, είναι το κλειδί για την ασφαλή επιστροφή του Starliner από τον ISS. Η NASA ανέφερε το Σάββατο ότι οι προωθητήρες αποτελούν συνεχιζόμενο πρόβλημα.

Η δοκιμαστική πτήση του πληρώματος του Starliner υποτίθεται ότι θα ήταν το τελευταίο κουτάκι που θα έλεγχε η Boeing και ένα βασικό πλεονέκτημα που θα αποκτούσε η NASA. Η υπηρεσία ήλπιζε να εκπληρώσει το όνειρό της να έχει δύο ανταγωνιστικές εταιρείες -την Boeing και τη SpaceX του Elon Musk- να πετούν εναλλάξ αποστολές στον ISS.

Αντ’ αυτού, η δοκιμή πτήσης ανατρέπει περαιτέρω την πρόοδο της Boeing στο πρόγραμμα Commercial Crew της NASA και, με πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε απώλειες που έχουν ήδη απορροφηθεί, απειλεί τη μελλοντική συμμετοχή της εταιρείας σε αυτό.

Διαβάστε επίσης

Πτώση τιμών στα Airbnb τον Ιούλιο, αλλά η ζήτηση στα ύψη

Κύμα πτωχεύσεων νεοφυών εταιρειών στις ΗΠΑ

Αίρει την απαγόρευση πυρηνικών μονάδων η Σερβία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!