Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

NASA: Για έξι μήνες ακόμη στο Διάστημα οι δύο αστροναύτες

Η NASA αποφάσισε το Σάββατο ότι είναι πολύ επικίνδυνο να φέρει δύο αστροναύτες πίσω στη Γη με τη νέα προβληματική κάψουλα της Boeing και θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το επόμενο έτος για να επιστρέψουν στη Γη με τη SpaceX. Αυτό που θα έπρεπε να είναι μια δοκιμαστική πτήση για τους δύο αστροναύτες διάρκειας μιας εβδομάδας θα διαρκέσει τώρα περισσότερο από οκτώ μήνες.

Το Boeing Starliner θα επιστρέψει την κάψουλα Starliner από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό χωρίς τους αστροναύτες της NASA που παρέδωσε σε τροχιά στις αρχές Ιουνίου, ανακοίνωσε το Σάββατο η υπηρεσία.

Με το Starliner να επιστρέφει στη Γη άδειο, η NASA θα έχει πλέον τους αστροναύτες Μπουτς Γουίλμορ και Σούνι Γουίλιαμς να επιστρέφουν μέσω του διαστημοπλοίου Dragon της SpaceX, το οποίο αναμένεται να εκτοξεύσει την ένατη τακτική αποστολή του στον ISS για λογαριασμό της υπηρεσίας στις 24 Σεπτεμβρίου.

Τελικά, ο Γουίλμορ και η Γουίλιαμς θα παραμείνουν στον ISS για περίπου έξι ακόμη μήνες πριν επιστρέψουν στην πατρίδα τους τον Φεβρουάριο με το όχημα Crew-9 της SpaceX. Η δοκιμαστική πτήση προοριζόταν αρχικά να διαρκέσει περίπου εννέα ημέρες.

Η απόφαση να επιστρέψει το Starliner από τον ISS άδειο σηματοδοτεί μια δραματική στροφή για τη NASA και την Boeing, καθώς οι οργανισμοί ήταν προηγουμένως ανένδοτοι ότι η κάψουλα ήταν η πρωταρχική επιλογή για την επιστροφή του πληρώματος.

Όμως η δοκιμή πτήσης του Starliner για το πλήρωμα, η οποία είχε θεωρηθεί ως το τελευταίο σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη του διαστημικού σκάφους, αντιμετώπισε προβλήματα – κυρίως με το σύστημα προώθησης.

«Η Boeing εργάστηκε πολύ σκληρά με τη NASA για να αποκτήσει τα απαραίτητα στοιχεία για να λάβει αυτή την απόφαση», δήλωσε ο διοικητής της NASA Μπιλ Νέλσον κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με κορυφαίους αξιωματούχους της NASA στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον στο Χιούστον το Σάββατο. «Θέλουμε να κατανοήσουμε περαιτέρω τα βαθύτερα αίτια και να κατανοήσουμε τις σχεδιαστικές βελτιώσεις, ώστε το Boeing Starliner να αποτελέσει σημαντικό μέρος της εξασφαλισμένης πρόσβασης του πληρώματος στον ISS».

Επανέλαβε ότι οι δοκιμαστικές πτήσεις δεν είναι «ούτε ασφαλείς, ούτε ρουτίνα» και ότι η απόφαση ήταν «αποτέλεσμα της δέσμευσης για την ασφάλεια».

Η NASA θα διεξάγει τώρα μια άλλη φάση της Επισκόπησης Ετοιμότητας Πτήσης για να καθορίσει πότε θα φέρει το άδειο Starliner στην πατρίδα του.

Ο Ken Bowersox, αναπληρωτής διοικητής της NASA, δήλωσε ότι οι αξιωματούχοι της NASA ήταν ομόφωνοι στην απόφασή τους να επιλέξουν τη SpaceX για να φέρει το πλήρωμα στην πατρίδα.

Εν τω μεταξύ, η SpaceX θα φέρει δύο αστροναύτες με το όχημά της Crew-9 -αντί για τέσσερις που ήταν αρχικά προγραμματισμένο να ταξιδέψουν- για να κάνει χώρο για τους Γουίλμορ και Γουίλιαμς.

Η κάψουλα «Calypso» του Starliner της Boeing βρίσκεται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από τις αρχές Ιουνίου σε μια αποστολή που η NASA παρέτεινε επ’ αόριστον, καθώς η υπηρεσία και η εταιρεία προσπαθούσαν να εντοπίσουν γιατί πολλοί από τους προωθητήρες του διαστημικού σκάφους απέτυχαν κατά τη διάρκεια της πρόσδεσης.

Αυτοί οι προωθητήρες, μέρος του συστήματος προώθησης του διαστημοπλοίου, είναι το κλειδί για την ασφαλή επιστροφή του Starliner από τον ISS. Η NASA ανέφερε το Σάββατο ότι οι προωθητήρες αποτελούν συνεχιζόμενο πρόβλημα.

Η δοκιμαστική πτήση του πληρώματος του Starliner υποτίθεται ότι θα ήταν το τελευταίο κουτάκι που θα έλεγχε η Boeing και ένα βασικό πλεονέκτημα που θα αποκτούσε η NASA. Η υπηρεσία ήλπιζε να εκπληρώσει το όνειρό της να έχει δύο ανταγωνιστικές εταιρείες -την Boeing και τη SpaceX του Elon Musk- να πετούν εναλλάξ αποστολές στον ISS.

Αντ’ αυτού, η δοκιμή πτήσης ανατρέπει περαιτέρω την πρόοδο της Boeing στο πρόγραμμα Commercial Crew της NASA και, με πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε απώλειες που έχουν ήδη απορροφηθεί, απειλεί τη μελλοντική συμμετοχή της εταιρείας σε αυτό.

Διαβάστε επίσης

Πτώση τιμών στα Airbnb τον Ιούλιο, αλλά η ζήτηση στα ύψη

Κύμα πτωχεύσεων νεοφυών εταιρειών στις ΗΠΑ

Αίρει την απαγόρευση πυρηνικών μονάδων η Σερβία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!