THEPOWERGAME
Νέα δεδομένα στο streaming περιεχομένου δημιουργεί η πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα συμφωνία μεταξύ Cosmote TV και ΝΟVA για κοινά αθλητικά κανάλια, που ενεργοποιείται σήμερα. Με τους συνδρομητές στην Ελλάδα να στρέφονται στην πειρατεία, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε πολλαπλές πλατφόρμες, η συμφωνία, βάσει της οποίας οι συνδρομητές της EON TV θα έχουν πρόσβαση και στα κανάλια Cosmote Sports, ενώ οι συνδρομητές της Cosmote TV θα έχουν πρόσβαση στα κανάλια Novasports έναντι ενός επιπλέον χαμηλού αντιτίμου, θα έχει πολλαπλά οφέλη.
Σκοπός της συμφωνίας για το πολύτιμο asset, που δεν είναι άλλο από το αθλητικό περιεχόμενο, είναι να ικανοποιήσει την ανάγκη του καταναλωτή να μπορεί να βλέπει όλα τα αγαπημένα του πρωταθλήματα σε μία πλατφόρμα, κάτι που σήμερα δεν είναι πάντα εφικτό, αφού δεν το σηκώνει το πορτοφόλι του Έλληνα, ωθώντας τον, τελικά, στα δίχτυα της πειρατείας.
Σύμφωνα με πηγές προερχόμενες και από τις δύο εταιρείες, η συμφωνία θα λειτουργήσει ως ένα γερό χτύπημα στο πειρατικό streaming, θέμα που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα και των δύο παρόχων, ώστε να ανακοπεί το ρεύμα προς την …παρανομία και η αιματηρή διαρροή εσόδων. «Όσο κατακερματίζεται το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερο περιθώριο έχει το οργανωμένο έγκλημα να εξαπλώνει την πειρατεία», αναφέρουν οι εν λόγω πηγές.
Όπως είχε αναφέρει, άλλωστε, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κωνσταντίνος Νεμπής, στο πρώτο του conference call με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα εξαμήνου 2024, η «πρωτοποριακή» συμφωνία με τη Nova για το αθλητικό περιεχόμενο «είναι επωφελής για όλους, πελάτες, μετόχους και ελληνική οικονομία». Ο ίδιος είχε τονίσει ότι ο καταναλωτής, μέσω της συμφωνίας και με ένα επιπλέον ποσό της τάξης των 2-3 ευρώ, θα μπορεί να έχει νόμιμα το περιεχόμενο που επιθυμεί, αντί των 50-60 ευρώ που θα χρειαζόταν, χωρίς να καταφεύγει σε πειρατικές λύσεις.
Τι δείχνει η ευρωπαϊκή εμπειρία
Πρακτικά, μετά τη συμφωνία που ενεργοποιείται σήμερα ένας συνδρομητής με 21 ευρώ μπορεί να έχει νόμιμη συνδρομή και να απολαμβάνει 25 αθλητικά κανάλια με σπουδαία πρωταθλήματα, δημιουργώντας ένα… ανταγωνιστικό πακέτο στις πειρατικές συνδέσεις, που παίρνουν ανεξέλεγκτη διάσταση.
Η συμφωνία Cosmote TV – Nova θεωρείται κομβική για την ελληνική αγορά, αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο. Ωστόσο, παρόμοιες επιχειρηματικές τακτικές υπάρχουν σε αγορές όπως αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας και της Κύπρου, όπου υπάρχει ανταλλαγή περιεχομένου.
Προφανώς και οι δύο πλευρές προσβλέπουν από σήμερα, που θα αρχίσει να τρέχει η συμφωνία, σε σημαντική κινητικότητα σε επίπεδο προσέλκυσης νέων συνδρομητών, αφού η ελκυστική τιμή για τα συνδυαστικά πακέτα εκτιμάται ότι θα αποσπάσει πελατεία από τα παράνομα πειρατικά πακέτα υπηρεσιών, φέρνοντας περισσότερους πελάτες σε EON TV και Cosmote TV.
Τι προβλέπει η συμφωνία
Από σήμερα οι πελάτες των δυο εταιρειών θα μπορούν να προσθέσουν τα αθλητικά κανάλια της άλλης πλατφόρμας με μόλις 3 ευρώ επιπλέον. Η εκατέρωθεν διάθεση των αθλητικών καναλιών προβλέπει ότι οι συνδρομητές στο πρόγραμμα Full Pack και στο Sport Pack της COSMOTE TV θα έχουν πρόσβαση και στα κανάλια Novasports.
Αντίστοιχα, οι συνδρομητές της Nova (ΕΟΝ+, ΕΟΝ Entry & Sports, Novasports, Novasports All, Full Pack, Sports Pack, Sports All) θα μπορούν να παρακολουθούν δωρεάν τα κανάλια Cosmote Sports τους δύο πρώτους μήνες (23 Αυγούστου – 22 Οκτωβρίου).
Όπως ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες, οι νέες τιμές θα ισχύουν από 1/11/2024. Μέχρι τότε οι συνδρομητές θα μπορούν να απολαμβάνουν το νέο περιεχόμενο στις τιμές του σημερινού τιμοκαταλόγου. Μετά την πάροδο των δύο μηνών η υπηρεσία θα παραμείνει ενεργή με επιπλέον χρέωση 3 ευρώ τον μήνα.
Η μετάβαση θα γίνει αυτόματα, δηλαδή οι συνδρομητές στις 23/8 θα δουν τα κανάλια Novasports και Cosmote Sports να προστίθενται αυτόματα στο πακέτο τους. Αυτό δεν θα συμβεί στα επαγγελματικά ή άλλα πακέτα των δύο εταιρειών, καθώς η συμφωνία αφορά μόνο οικιακούς πελάτες.
Μάχες… με περιεχόμενο
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, όλο το περιεχόμενο για τα πακέτα Cosmote TV TV Sports Pack & Cosmote TV TV Full Pack θα ενισχυθεί με τα κανάλια Novasports που μεταδίδουν τους αγώνες των ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρομήτου και Πανσερραϊκού για τη Stoiximan Super League και τα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου Αγγλίας, Ισπανίας και Γερμανίας (Premier League, LaLiga, Bundesliga).
Επίσης, τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις μπάσκετ EuroLeague και EuroCup, τους αγώνες μπάσκετ της Εθνικής Ελλάδος (Παγκόσμιο Κύπελλο, προκριματικά Ευρωμπάσκετ 2025), τους αγώνες των εθνικών ομάδων ποδοσφαίρου της UEFA στο Nations League και στα προκριματικά του Euro 2028 και του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2026 και Grand Slam του τένις, μεταξύ άλλων, ενώ να σημειωθεί πως το περιεχόμενο του Eurosport θα είναι διαθέσιμο μόνο μέσω ΕΟΝ.
Αντίστοιχα, με επιπλέον χρέωση και συνδυαστικά με τα πακέτα που έχει ή θα επιλέξει κάθε συνδρομητής της πλατφόρμας ΕΟΝ της ΝΟVA, θα μπορεί να παρακολουθεί το αθλητικό περιεχόμενο της Cosmote TV TV. Συγκεκριμένα, τα εντός έδρας παιχνίδια των ΑΕΚ, Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού, Λαμίας, Παναιτωλικού, ΟΦΗ, ΝΠΣ Βόλου, Καλλιθέας για τη Stoiximan Super League, τα παιχνίδια για Champions League, Europa League, Conference League, τους αγώνες μπάσκετ ΝBA, FIBA Basketball Champions League, της ACB Liga Endesa, της Lega Basket Serie A και της Turkish Basketball Super League, του Κυπέλου Ελλάδος στο ποδόσφαιρο και πολλά άλλα πρωταθλήματα και διοργανώσεις σε Ευρώπη και αλλού, αλλά και μεγάλα τουρνουά στο τένις, το βόλεϊ, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το streaming στην Ελλάδα
Πέραν του αθλητικού περιεχομένου, οι μάχες των τηλεπικοινωνιακών παρόχων για το περιεχόμενο steaming συνεχίζονται χωρίς φρένο. Η Cosmote TV στο εξάμηνο του 2024 έφτασε τους 688.000 συνδρομητές, ενώ, από την πλευρά της, η Nova μετρά 435.000 συνδρομητές, με το Vodafone TV να ξεπερνά τους 200.000 συνδρομητές.
Όσον αφορά τους διεθνείς παρόχους, σύμφωνα με το JustWatch, όπως έχει γράψει το powergame.gr, προβάδισμα στην ελληνική αγορά streaming διατηρεί το Netflix, με τη μεγαλύτερη πλατφόρμα σειρών και ταινιών παγκοσμίως να δίνει… μάχες κορυφής με τον έτερο ισχυρό παίκτη, το Amazon Prime Video. Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 το Netflix έλεγχε το 1/3 της εγχώριας αγοράς streaming, με το μερίδιό του να φθάνει στο 37%, από 38% το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η επίδοση αυτή έφερε το Netflix δύο ποσοστιαίες μονάδες μπροστά από το Amazon Prime Video, που πέτυχε μερίδιο 35% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αντίστοιχο με αυτό που κατείχε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του JustWatch, που μοιράστηκε με το powergame.gr το Netflix, οι δύο παγκόσμιοι ηγέτες ροής, Netflix και Amazon Prime Video, ήλεγχαν από κοινού τα 2/3 της ελληνικής αγοράς streaming και δη ποσοστό 72% το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, το Disney+ διατήρησε το ίδιο διάστημα το μερίδιο του 14%, που κατείχε και το πρώτο τρίμηνο του έτους στην ελληνική αγορά streaming.
Την τέταρτη θέση ανάμεσα στις streaming πλατφόρμες, μετά τις Netflix, Amazon Prime Video και Disney Plus, κατέλαβε το πρώτο τρίμηνο του 2024 το Apple TV, με μερίδιο 7%, αυξημένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα έναντι του 6%, που κατείχε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους. Το top5 συμπλήρωσε η πλατφόρμα Mubi με 4%.
Διαβάστε επίσης
Γιατί τα AI chatbots δεν μπορούν ακόμη να αντικαταστήσουν τον ψυχοθεραπευτή σας
Έκπτωση φόρου έως 3.200 ευρώ για ανακαίνιση ακινήτου
Ποια είναι τα νέα βιώσιμα κτίρια που αναγεννούν την Αθήνα