THEPOWERGAME
Σε υψηλές πτήσεις συνέχισε να επιδίδεται, για τρίτο συνεχές τρίμηνο, η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να σκαρφαλώνουν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο με τον ταχύτερο ρυθμό της τελευταίας τριετίας. Το δεύτερο τρίμηνο, οι πωλήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 8%, φθάνοντας τα 290 εκατ. συσκευές και καταγράφοντας την υψηλότερη αύξηση από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Τα πέντε κορυφαία brands, των οποίων οι συσκευές «έσπασαν ταμεία» το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ήταν η Samsung, η οποία διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς, με την Apple να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, αν και οι πωλήσεις της υποχώρησαν οριακά σε σχέση με πέρσι.
Την τρίτη θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών brands της αγοράς κατέκτησαν οι συσκευές της κινεζικής Xiaomi, η οποία μάλιστα αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου. Η επίσης κινεζική vivo κατέλαβε την τέταρτη θέση από πλευράς πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ η ομογάλακτή της, OPPO, ακολούθησε από κοντά, συμπληρώνοντας την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών smartphones.
Το θερμόμετρο στην παγκόσμια αγορά smartphones ανεβαίνει, πάντως, καθώς οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές του κόσμου έχουν αρχίσει να νιώθουν καυτή την ανάσα του ανταγωνισμού από τα μικρότερα brands. Huawei, HONOR, Motorola και TECNO με τις πωλήσεις τους πίεσαν το κορυφαίο “top5”, το οποίο είδε το σωρευτικό μερίδιό του να περιορίζεται το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Smartphone 360 Monthly Tracker της Counterpoint Research.
Ποιες αγορές τρέχουν πιο γρήγορα
Οι αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής (LATAM) αναπτύχθηκαν με τον ταχύτερο βηματισμό το δεύτερο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση, καθώς το καταναλωτικό κλίμα και η αγοραστική δραστηριότητα συνέχισαν να βελτιώνονται σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023.
«Η αύξηση των πωλήσεων smartphones τα τελευταία τρία τρίμηνα είναι καλά νέα για τον κλάδο. Οι πωλήσεις βρέθηκαν στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας το 2023, αλλά η αγορά ανέκαμψε γρήγορα χάρη στη βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν σημάδια ανάπτυξης. Παραμένουμε αισιόδοξοι για τα επόμενα τρίμηνα. Οι επωνυμίες αντέδρασαν γρήγορα στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών και ανανέωσαν τα χαρτοφυλάκια τους για να προσελκύσουν περαιτέρω τους πελάτες» σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint, η οποία βάζει τον πήχη του ρυθμού ανάπτυξης στο 4% για το 2024.
Θέμα τιμής
Τα παγκόσμια έσοδα της αγοράς smartphones επίσης αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Apple ηγήθηκε των εσόδων της αγοράς με μερίδιο 42%, τα έσοδα της Samsung αυξήθηκαν κατά 5%, ενώ μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών, η αύξηση των εσόδων της Xiaomi ήταν η ταχύτερη για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο,
Το τμήμα της αγοράς με τιμή κάτω των 800 ευρώ συνέχισε να διευρύνει το μερίδιό του, αυξανόμενο σε ετήσια βάση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες.
Πώς κινήθηκε το top5 των παικτών της αγοράς
Στο παγκόσμιο top5 δεν υπήρξαν σοβαρές ανακατατάξεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Samsung διατήρησε την κορυφαία θέση το 2ο τρίμηνο του 2024, βοηθούμενη από τις ισχυρές σταθερές πωλήσεις της σειράς Galaxy S24 με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη και την πρώιμη ανανέωση της δημοφιλούς σειράς Galaxy A, τα μοντέλα της οποίας αναδείχθηκαν σε best sellers. Η Samsung ηγήθηκε επίσης στις πωλήσεις των smartphone Android με δυνατότητα GenAI.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Apple παρέμειναν σταθερές, αλλά κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, γεγονός που αντιστάθμισε τα χαμηλά ποσοστά στις ΗΠΑ και την απώλεια μεριδίου στην Κίνα μετά την άνοδο της Huawei.
Η Xiaomi ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στο top-5 το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας ανάπτυξη 22%. Η δημοτικότητα των σειρών Redmi 13 και Note 13 σε συνδυασμό με ένα νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια ισχυρότερη ώθηση των premium συσκευών βοήθησαν τη Xiaomi να κερδίσει καθαρό μερίδιο ~2% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο.
Από την πλευρά της, η vivo ξεπέρασε επίσης τις επιδόσεις της αγοράς και κατέλαβε την πρώτη θέση στις δύο μεγαλύτερες αγορές smartphones στον κόσμο – την Κίνα και την Ινδία – το δεύτερο τρίμηνο. Η OPPO, ακολουθώντας από κοντά τη vivo, ήταν ο παίκτης που συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα του κόσμου. Η OPPO εστιάζει στην κυκλοφορία περισσότερων συσκευών στις ζώνες μεσαίας έως υψηλότερης τιμής, επιλογή που μπορεί να οδηγήσει σε προκλήσεις στα μερίδια αγοράς βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κερδοφορία για τη μάρκα.
Διαβάστε επίσης
Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης
H μεγιστάνας Νίτα Αμπάνι είναι το πρόσωπο της Ινδίας στους Ολυμπιακούς
Krahulcova: Γιατί τα πατίνια της Lime επέστρεψαν στην Αθήνα