THEPOWERGAME
Οι υπηρεσίες cloud της Microsoft έχουν αποκατασταθεί έπειτα από διακοπή της λειτουργίας τους, δήλωσε σήμερα η εταιρεία, αν και εξακολουθούν να παρατηρούνται προβλήματα. Από το blackout του τεχνολογικού κολοσσού τέθηκαν εκτός λειτουργίας πολλές επιχειρήσεις, όπως τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί και σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο, μετά την εμφάνιση οθονών σφάλματος (blue screen of death) σε σταθμούς εργασίας Windows σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία είχε δηλώσει ήδη από αργά την Πέμπτη ότι οι πελάτες της ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα με πολλές υπηρεσίες Azure και το Microsoft 365. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει «αποτυχίες με λειτουργίες διαχείρισης υπηρεσιών και συνδεσιμότητα ή διαθεσιμότητα υπηρεσιών».
Εκπρόσωπος του αυστραλιανού υπουργείου Εσωτερικών δήλωσε ότι «ευρείας κλίμακας τεχνική βλάβη» επηρεάζει δεκάδες επιχειρήσεις στην Αυστραλία -από τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών έως μέσα ενημέρωσης -και φαίνεται πως συνδέεται με προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Crowdstrike.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Downdetector, η βλάβη επηρεάζει πολλές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών. «Έχω ενημερωθεί για μια μεγάλης κλίμακας τεχνική βλάβη, που επηρεάζει αριθμό επιχειρήσεων και υπηρεσιών σε όλη την Αυστραλία σήμερα το απόγευμα», επισήμανε μέσω Χ η Μισέλ ΜακΓκίνες, της αυστραλιανής υπηρεσίας κυβερνοασφάλειας. «Οι τρέχουσες πληροφορίες υποδεικνύουν ότι η βλάβη αυτή συνδέεται με τεχνικό πρόβλημα της πλατφόρμας λογισμικού που χρησιμοποιούν οι εταιρείες που έχουν επηρεαστεί», πρόσθεσε η ίδια.
Εξάλλου, η ΜακΓκίνες τόνισε ότι «δεν υπάρχουν πληροφορίες που να υπονοούν ότι πρόκειται για περιστατικό συνδεόμενο με την κυβερνοασφάλεια». Η κρατική ραδιοτηλεόραση της Αυστραλίας ABC ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει «μεγάλη τεχνική βλάβη», χωρίς να δώσει διευκρινίσεις. Από την πλευρά της, η Crowdstrike αναφέρει σε προηχογραφημένο μήνυμά της ότι είναι ενήμερη για αναφορές περί προβλήματος στο λειτουργικό σύστημα Windows της Microsoft που συνδέονται με τον αισθητήρα της Falcon.
Σήμερα η Microsoft είπε ότι προσδιόρισε την υποκείμενη αιτία και η πλειονότητα των υπηρεσιών ανακτήθηκε. Ωστόσο, η εταιρεία είπε ότι ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να αντιμετωπίζουν ακόμη προβλήματα. «Οι υπηρεσίες μας βελτιώνονται, καθώς συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα άμβλυνσης», αναφέρει σε μήνυμά της στο X. «Ένα μικρό υποσύνολο υπηρεσιών εξακολουθεί να έχει υπολειπόμενο αντίκτυπο», δήλωσε η Microsoft. Διάφορες υπηρεσίες του Microsoft 365 επηρεάστηκαν, συμπεριλαμβανομένων των Teams.
Χάος στα αεροδρόμια λόγω Microsoft
H διακοπή των cloud υπηρεσιών της Microsoft οδήγησε σε ακύρωση και καθυστέρηση πτήσεων ορισμένων αεροπορικών εταιρειών. Προβλήματα στα αεροδρόμιά της ανέφερε η Ισπανία, ενώ και το αεροδρόμιο του Βερολίνου ανακοίνωσε την αναστολή της εναέριας κυκλοφορίας έως τις 11:00 ώρα Ελλάδας, λόγω τεχνικού προβλήματος στο σύστημα πληροφορικής. Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης σε όρους επιβατών, προειδοποίησε τους επιβάτες για πιθανές διακοπές, οι οποίες, όπως είπε, θα επηρεάσουν «όλες τις αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν σε όλο το δίκτυο».
H Air France είπε ότι επηρεάζονται ορισμένες πτήσεις. Πάντως, οι αναχωρήσεις από τα αεροδρόμια του Παρισιού φαινόταν να γίνονται κανονικά μέχρι στιγμής σήμερα, ανακοίνωσε η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Γαλλίας.
Αντίθετα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» η αεροπορική κίνηση εξελίσσεται δίχως ιδιαίτερα προβλήματα, όπως και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Όπως ανέφερε πριν λίγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος στον τομέα επικοινωνίας του Αεροδρομίου, μόνον ορισμένες εκ των αεροπορικών εταιρειών έχουν εμφανίσει προβλήματα λειτουργίας στα πληροφοριακά τους συστήματα τα οποία όμως υπερβαίνουν με καταφυγή σε … παραδοσιακές μεθόδους Check In (χρήση καρτών κλπ). Δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα ή καθυστερήσεις πτήσεων, πέραν του συνήθους.
We’re currently experiencing disruption across the network due to a Global 3rd party IT outage which is out of our control. We advise all passengers to arrive at the airport at least 3 hours before their scheduled departure time.
Cont’d in comments…
— Ryanair (@Ryanair) July 19, 2024
Προβλήματα παρατηρήθηκαν επίσης σε αμερικανικές αεροπορικές, όπως η American Airlines, η Delta Airlines, η United Airlines και η Allegiant Air. Eκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν ή καθυστέρησαν, σύμφωνα με το FlightAware.
Η Frontier Airlines, επίσης, δήλωσε σήμερα ότι τα συστήματά της επηρεάστηκαν από τη διακοπή λειτουργίας της Microsoft. «Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μπορεί να επηρεαστεί η κράτηση, το check-in, η πρόσβαση στην κάρτα επιβίβασής σας και ορισμένες πτήσεις», έγραψε η εταιρεία στο X.
Our systems are currently impacted by a Microsoft outage, which is also affecting other companies. During this time booking, check-in, access to your boarding pass, and some flights may be impacted. We appreciate your patience.
— Frontier Airlines (@FlyFrontier) July 19, 2024
Διαβάστε επίσης
Πρόγραμμα Κάλυψη: Αιτήσεις για διάθεση κατοικιών στην Αθήνα
Aκρίβεια: Γιατί το καλάθι παραμένει μισοάδειο, με ”στάσιμες” τιμές
Τα οφέλη από τα νέα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια