THEPOWERGAME
Την ώρα που οι εμπορικές διαστημικές πτήσεις γίνονται ολοένα και πιο συχνές, με εταιρείες όπως η SpaceX, η Blue Origin και η Virgin Galactic να μεταφέρουν πελάτες επί πληρωμή στο διάστημα τα τελευταία χρόνια, τρεις startups ετοιμάζονται να ανεβάσουν τουρίστες στη στρατόσφαιρα με μπαλόνια.
Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται να δουν τη γη από ένα ασυνήθιστο σημείο μπορεί σύντομα να έχουν μια άλλη επιλογή. Το CNBC μίλησε με τρεις νεοσύστατες επιχειρήσεις – τη Zephalto με έδρα τη Γαλλία, την Space Perspective με έδρα τη Φλόριντα και την World View με έδρα την Αριζόνα – που έχουν ως στόχο να ανεβάσουν τουρίστες στη στρατόσφαιρα χρησιμοποιώντας κάψουλες υπό πίεση και τεράστια μπαλόνια γεμάτα με αέριο.
«Η ίδια η κάψουλα έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει οκτώ πελάτες και δύο άτομα πλήρωμα στη στρατόσφαιρα», δήλωσε ο Ryan Hartman, διευθύνων σύμβουλος της World View. «Θα υπάρχει ένα κεντρικό μπαρ όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να συγκεντρώνονται, και στη συνέχεια, φυσικά, θα υπάρχει μια τουαλέτα πάνω στην κάψουλα».
Οι βόλτες με το αερόστατο θα διαρκούν περίπου 6 ώρες, αλλά δεν θα μεταφέρουν τους επιβάτες μέχρι το διάστημα. Τα περισσότερα θα φτάσουν σε ύψος 15 έως 19 μιλίων πάνω από την επιφάνεια της γης, πετώντας σε μια περιοχή γνωστή ως στρατόσφαιρα. Η αρχή του διαστήματος είναι γενικά αποδεκτή από την αμερικανική κυβέρνηση ότι είναι περίπου 80 χιλιόμετρα ή περίπου 50 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης.
Η Jane Poynter, ιδρύτρια και συν-διευθύνουσα σύμβουλος της Space Perspective, έχει διαφορετική άποψη.
«Δεν υπάρχει καθολικός ορισμός του διαστήματος», δήλωσε η Poynter. «Ρυθμιζόμαστε ως διαστημόπλοιο. Εάν υπερβούμε τα 98.000 πόδια, είμαστε διαστημόπλοιο. Έξω από την κάψουλα, είναι ουσιαστικά κενό. Είμαστε πάνω από το 99% της γήινης ατμόσφαιρας, γι’ αυτό και ο ουρανός είναι τόσο βαθύ μαύρο».
Σε σύγκριση με τον πυραυλοκίνητο διαστημικό τουρισμό, η σωματική αίσθηση που θα βιώσουν οι επιβάτες σε μια διαδρομή με στρατοσφαιρικό αερόστατο είναι περισσότερο συγκρίσιμη με το να βρίσκονται σε αεροπλάνο. Οι επιβάτες δεν θα βιώσουν την έλλειψη βαρύτητας.
«Δεν χρειαζόμαστε σωματικές προϋποθέσεις για να επιβιβαστούμε στο αερόστατο», δήλωσε ο Vincent Farret d’Astiès, ιδρυτής και επικεφαλής πιλότος της Zephalto. «Αν μπορείτε να επιβιβαστείτε σε ένα κανονικό αεροπλάνο, μπορείτε να επιβιβαστείτε και στο αερόστατο».
Έχουν πουλήσει πάνω από 3.000 εισιτήρια
Και οι τρεις εταιρείες δήλωσαν στο CNBC ότι είναι ικανοποιημένες από το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η World Views λέει ότι έχει πουλήσει 1.250 εισιτήρια μέχρι στιγμής, ενώ η Space Perspective έχει πουλήσει 1.800. Η Zephalto δεν είπε στο CNBC πόσα εισιτήρια πούλησε, αλλά δήλωσε ότι οι αρχικές πτήσεις της ήταν πλήρως κλεισμένες.
Οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 50.000 δολάρια ανά θέση με την World View έως περίπου 184.000 δολάρια με την Zephalto. Η Space Perspective πωλεί εισιτήρια για την εμπειρία της προς 125.000 δολάρια ανά θέση. Όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι η εμπορική υπηρεσία θα ξεκινήσει.
Μόνο το Zephalto έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής δοκιμές με πλήρωμα, αν και όχι στο ύψος-στόχο της εταιρείας, περίπου 15 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης.
Διαβάστε επίσης
Ηλεκτρονικά Τιμολόγια: Η νέα αγορά που μπαίνουν οι servicers στην Ελλάδα
Μπορεί το Ariane 6 της ESA να συναγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ;
Έρχεται νέο νομοσχέδιο για την ανακύκλωση