Γ.Δ.
1602.15 -0,35%
ACAG
-1,32%
5.99
AEM
+1,13%
4.57
AKTR
-0,38%
5.23
BOCHGR
-0,38%
5.3
CENER
-0,22%
8.95
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.35
EVR
-0,87%
1.7
NOVAL
-1,57%
2.51
OPTIMA
-0,84%
14.22
TITC
-0,37%
39.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-5,22%
2.18
ΑΒΕ
-1,42%
0.418
ΑΔΜΗΕ
-1,77%
2.77
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
+1,72%
1.981
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
10.73
ΑΣΚΟ
-0,97%
3.07
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,96%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-1,76%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-2,31%
1.69
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-1,00%
1.485
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
18.2
ΔΑΑ
+1,95%
8.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,72%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-0,74%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-5,34%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-3,49%
1.795
ΕΕΕ
+0,78%
41.28
ΕΚΤΕΡ
-3,08%
1.982
ΕΛΒΕ
+9,80%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
+0,68%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.25
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.76
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.78
ΕΛΧΑ
+0,23%
2.155
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,46%
1.1
ΕΤΕ
+1,05%
9.018
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+1,38%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.496
ΕΧΑΕ
-1,34%
4.77
ΙΑΤΡ
-1,55%
1.91
ΙΚΤΙΝ
-5,01%
0.341
ΙΛΥΔΑ
-2,99%
1.62
ΙΝΛΙΦ
-3,67%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+1,17%
1.034
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-1,96%
3
ΚΑΡΕΛ
+0,62%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
-0,51%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.286
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.13
ΚΡΙ
-3,01%
16.1
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+1,69%
0.964
ΛΑΒΙ
-2,89%
0.774
ΛΑΜΔΑ
-0,46%
6.48
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
3.28
ΜΑΘΙΟ
+2,79%
0.738
ΜΕΒΑ
+1,28%
3.95
ΜΕΝΤΙ
-2,23%
2.19
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,25%
2.845
ΜΙΝ
-4,95%
0.48
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-2,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
-1,26%
2.36
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,69%
34.9
ΝΑΚΑΣ
+0,65%
3.08
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-2,13%
27.6
ΟΛΠ
+2,17%
33
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,75%
0.786
ΟΤΕ
-0,13%
15
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.68
ΠΑΙΡ
-3,23%
0.958
ΠΑΠ
-3,46%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,29%
4.52
ΠΕΡΦ
+0,39%
5.16
ΠΕΤΡΟ
-3,53%
7.66
ΠΛΑΘ
+0,65%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,55%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-3,63%
12.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,03%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-2,28%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-2,46%
1.385
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,10%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,98%
4.06
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

Πώς η AI θα μπορούσε να αλλάξει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να δώσουν στις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να κάνουν το ηλεκτρικό δίκτυο και τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο αξιόπιστα, σύμφωνα με πρώιμη μελέτη από το University of Michigan Transportation Research Institute (UMTRI) και την startup Utilidata.

Οι ερευνητές, σύμφωνα με το The Verge, χρησιμοποίησαν την AI για να αναλύσουν τη συμπεριφορά των οδηγών όσον αφορά στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ελπίζοντας ότι αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπειρία τους και να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προετοιμαστούν για την απότομη αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι στιγμής, έχουν διαπιστώσει ότι η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να αντλεί ρεύμα με ασυνεπή και χαμηλότερη ποιότητα ισχύος, γεγονός που μπορεί να φθείρει τον εξοπλισμό φόρτισης.

Αυτά τα προβλήματα σπαταλούν ενέργεια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καταστροφή φορτιστών EV που έχουν γίνει όλεθρος για τους οδηγούς. Έτσι, η δυνατότητα άμεσης αναγνώρισης και ακόμη και πρόβλεψης αυτών των προβλημάτων με την τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι. Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να προειδοποιήσουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας για το πώς η φόρτιση μπορεί να επηρεάσει το ηλεκτρικό δίκτυο, λέει η έρευνα. Και μπορούν επίσης να συμβουλεύουν τους οδηγούς για το πού και πότε να φορτίζουν και να βοηθούν τις εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συντηρούν καλύτερα τον εξοπλισμό τους.

Για αυτήν τη μελέτη, οι ερευνητές εγκατέστησαν ηλεκτρικούς προσαρμογείς μετρητών εξοπλισμένους με την πλατφόρμα AI Karman της Utilidata σε έξι σταθμούς φόρτισης EV στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Η Karman ανέλυσε την τάση, το ρεύμα, την ισχύ και άλλες δυναμικές μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου του περασμένου έτους. Οι συγγραφείς της μελέτης εγκατέστησαν επίσης συσκευές στα οχήματα 10 οδηγών που συχνάζουν στην πανεπιστημιούπολη για να παρακολουθούν τις συνήθειες φόρτισής τους.

Ενώ αυτό το έργο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οι ερευνητές ελπίζουν ότι μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις που έρχονται με τους ηλεκτρικούς στόλους οχημάτων. Στις ΗΠΑ, τα γηρασμένα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας καταπονούνται ήδη για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από κέντρα δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης, εξόρυξη κρυπτογράφησης και τεχνολογίες καθαρής ενέργειας. Αλλά σε σύγκριση με ένα κέντρο δεδομένων, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας δυσκολεύονται να προβλέψουν πότε και πού θα συνδεθούν τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα στο δίκτυο.

Τα βοηθητικά προγράμματα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την απρόβλεπτη κατάσταση χωρίς δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν. Αυτά τα τυφλά σημεία γίνονται μεγαλύτερο πρόβλημα, όταν οι πελάτες συνδέουν όλο και περισσότερο τις δικές τους συσκευές στο δίκτυο όπως μπαταρίες για ηλεκτρικά ηλεκτρικά και ηλιακά πάνελ.

Ένα θέμα που εντόπισαν οι ερευνητές με αυτήν τη μελέτη ήταν η σύντομη, ασυνεπής κατανάλωση ρεύματος από οχήματα που σταματούσαν και άρχιζαν να φορτίζουν ακόμη και μετά την πλήρη εξάντληση της μπαταρίας. Αυτό όχι μόνο καίει την ενέργεια αναποτελεσματικά, αλλά μπορεί επίσης να υπερθερμανεί τα καλώδια και τους μετασχηματιστές. Διαπίστωσαν επίσης ότι η φόρτιση EV μειώνει την ποιότητα ισχύος, όταν η ηλεκτρική ενέργεια αποκλίνει από το ιδανικό εύρος τάσης και συχνότητας. Το τρεμόπαιγμα είναι ένα ενδεικτικό σημάδι χαμηλής ποιότητας ισχύος, το οποίο μπορεί επίσης να προκαλέσει μεγαλύτερη φθορά στον εξοπλισμό.

«Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, νομίζω, είναι ότι επιβεβαιώσαμε ότι υπάρχουν πολλές συμπεριφορές από ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι γνωστές σε κανέναν -δεν είναι γνωστές στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, δεν είναι γνωστές στους χειριστές δικτύου, δεν είναι γνωστές στους κατασκευαστές φορτιστών», λέει ο Yingchen Zhang, αντιπρόεδρος λύσεων προϊόντων της Utilidata των. «Έτσι, υπάρχει μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε πραγματικά όλα αυτά τα δεδομένα».

Διαβάστε επίσης:

Bulgari: Η πολυτελέστερη συλλογή στην επέτειο των 140 χρόνων

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

Σιάμισιης: Αμφισβητούμε τον τρόπο και την ταχύτητα της ενεργειακής μετάβασης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!