THEPOWERGAME
Το κλειδί της διαδικτυακής επιτυχίας εξαρτάται συνήθως από έναν σημαντικό παράγοντα πάνω από όλους τους άλλους: την κατάταξη του εκάστοτε ιστοτόπου στην Αναζήτηση της Google. Για δεκαετίες τώρα, ένας ολόκληρος κλάδος, το Search Engine Optimization ή «SEO», περιστρέφεται γύρω από την προσπάθεια να «σπάσει τον κώδικα» που ανεβάζει μια συγκεκριμένη σελίδα στις θέσεις για διάφορα ερωτήματα αναζήτησης λέξεων-κλειδιών στο Google.
Αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Mashable, ο εν λόγω «κώδικας», ή πιο συγκεκριμένα τα μυστικά πίσω από τον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης της Google, διέρρευσαν. «Το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, καμία διαρροή αυτού του μεγέθους ή λεπτομέρειας δεν έχει αναφερθεί ποτέ από το τμήμα αναζήτησης της Google», δήλωσε ο CEO της Sparktoro, Ραντ Φίσκιν.
Ο Φίσκιν έχει εργαστεί στον κλάδο για χρόνια και ίδρυσε την εταιρεία SEO, Moz. Άτομο, το οποίο δεν κατονομάζεται, έστειλε στον Φίσκιν το εσωτερικό έγγραφο «Content API Warehouse» της Google. Αυτό το έγγραφο 2.500 σελίδων περιγράφει λεπτομερώς μια σειρά άγνωστων ή μη επιβεβαιωμένων γνώσεων σχετικά με το πώς η Google αποφασίζει να ταξινομήσει τους ιστότοπους στη μηχανή αναζήτησής της.
Μόλις έλαβε τη διαρροή, ο Φίσκιν και αρκετοί άλλοι ηγέτες SEO και ψηφιακού μάρκετινγκ έσπευσαν να επαληθεύσουν το έγγραφο. Αφού εξέτασαν τις σελίδες, πίστεψαν ότι η διαρροή ήταν νόμιμη. Η Google δεν επιβεβαίωσε εντελώς τη νομιμότητα της διαρροής στην αρχή, ωστόσο, ο Φίσκιν μοιράστηκε ότι ένας υπάλληλος της Google επικοινώνησε μαζί του προκειμένου να αλλάξει τον χαρακτηρισμό ορισμένων από τις λεπτομέρειες που δημοσίευσε στην ανάλυση του εγγράφου. Αργά την Τετάρτη, η Google επιβεβαίωσε ότι το έγγραφο ήταν όντως νόμιμο.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές πληροφορίες στο έγγραφο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Mashable, οι οποίες φαίνεται να αφορούν περισσότερο στους προγραμματιστές και τους τεχνικούς επαγγελματίες SEO παρά στους απλούς χρήστες ή ακόμα και τους επαγγελματίες SEO που ειδικεύονται στη δημιουργία περιεχομένου. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές εξαιρετικά ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που ο καθένας μπορεί να εκμεταλλευτεί από αυτή τη διαρροή.
Η Google προφανώς χρησιμοποιεί το Chrome για την κατάταξη σελίδων
Αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον καθώς η Google έχει αρνηθεί στο παρελθόν ότι χρησιμοποιούσε το Chrome για την κατάταξη ιστοτόπων.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που αναλύθηκαν από ειδικούς, φαίνεται ότι η Google παρακολουθεί πόσα κλικ λαμβάνει μια ιστοσελίδα από χρήστες στο πρόγραμμα περιήγησής της, Chrome, προκειμένου να επιλέξει ποιες σελίδες ενός ιστότοπου θα συμπεριλάβει στον χάρτη ιστότοπου του ερωτήματος αναζήτησης.
Έτσι, ενώ δεν φαίνεται ότι η Google χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να αποφασίσει πού θα κατατάξει πλήρως έναν ολόκληρο ιστότοπο, οι αναλυτές υπέθεσαν ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί τη δραστηριότητα του Chrome για να αποφασίσει ποιες εσωτερικές σελίδες θα εμφανίζονται στην αναζήτηση στην αρχική σελίδα του ιστότοπου.
Τα κλικ έχουν μεγάλη σημασία
Αυτό είναι ένα άλλο θέμα για το οποίο οι ειδικοί SEO εικάζουν εδώ και καιρό, το οποίο η Google έχει αρνηθεί όλα αυτά τα χρόνια. Και, για άλλη μια φορά, φαίνεται ότι οι ειδικοί είχαν δίκιο.
Αποδεικνύεται ότι η Google βασίζεται στα κλικ των χρηστών για την κατάταξη αναζήτησης πολύ περισσότερο από ό,τι ήταν γνωστό στο παρελθόν.
Το NavBoost είναι ένας παράγοντας κατάταξης της Google που εστιάζει στη βελτίωση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εστιάζει πολύ στα δεδομένα κλικ για να βελτιώσει αυτά τα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα SEO, Μάικ Κινγκ, του iPullRank, τώρα γνωρίζουμε ότι το NavBoost διαθέτει μια «συγκεκριμένη μονάδα που εστιάζει εξ ολοκλήρου στα κλικ». Ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την κατάταξη ενός ιστότοπου για ένα ερώτημα αναζήτησης: σύντομα κλικ σε σχέση με μεγάλα κλικ ή πόση ώρα ένας χρήστης παραμένει σε μια σελίδα αφού κάνει κλικ στον σύνδεσμο από μια αναζήτηση Google.
Οι τομείς ακριβούς αντιστοίχισης μπορεί να είναι κακοί για την κατάταξη αναζήτησης
Εάν έχετε συναντήσει ποτέ ένα domain name με πολλές λέξεις-κλειδιά και παύλες, όπως το used-cars-for-sale.net, για παράδειγμα, τουλάχιστον μέρος του λόγου ήταν πιθανότατα SEO. Υπήρχε μια μακροχρόνια πεποίθηση μεταξύ των επενδυτών domain name και της κοινότητας του ψηφιακού μάρκετινγκ ότι η Google ανταμείβει τα domain names ακριβούς αντιστοίχισης.
Αποδεικνύεται ότι αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια. Στην πραγματικότητα, ένας τομέας ακριβούς αντιστοίχισης μπορεί να βλάψει την κατάταξή σας.
Πριν από περίπου μια δεκαετία, η Google μοιράστηκε ότι τα domain names ακριβούς αντιστοίχισης δεν θα θεωρούνταν πλέον σε υψηλή εκτίμηση ως εργαλείο για την απόκτηση κατάταξης, παρά το γεγονός ότι ευνοούνταν από τον αλγόριθμο κάποτε. Ωστόσο, έχουμε τώρα στοιχεία χάρη σε αυτήν τη διαρροή ότι υπάρχει ένας μηχανισμός ενεργού υποβιβασμού αυτών των ιστότοπων στην Αναζήτηση Google. Αποδεικνύεται ότι η Google βλέπει πολλούς από αυτούς τους τύπους τομέων υπό το ίδιο πρίσμα με τις πρακτικές γέμισης λέξεων-κλειδιών. Ο αλγόριθμος βλέπει αυτόν τον τύπο url ως ανεπιθύμητο.
Λευκές λίστες θεμάτων
Σύμφωνα με την ανάλυση των εγγράφων, η Google έχει λευκές λίστες για ορισμένα θέματα. Αυτό σημαίνει ότι οι ιστότοποι που εμφανίζονται στην Αναζήτηση Google για αυτούς τους τύπους ερωτημάτων αναζήτησης πρέπει να εγκρίνονται με μη αυτόματο τρόπο και να μην εμφανίζονται με βάση τους κανονικούς αλγοριθμικά ταξινομημένους παράγοντες αναζήτησης.
Μερικά από τα θέματα δεν προκαλούν έκπληξη. Οι ιστότοποι που περιέχουν περιεχόμενο που σχετίζεται με πληροφορίες σχετικά με τον COVID και πολιτικά ερωτήματα, ειδικά σχετικά με πληροφορίες εκλογών, περιλαμβάνονται στη λίστα επιτρεπόμενων.
Ωστόσο, υπάρχει μια λευκή λίστα και για ταξιδιωτικούς ιστότοπους. Δεν είναι σαφές σε τι ακριβώς προορίζεται αυτή η λευκή λίστα. Οι ειδικοί SEO έχουν προτείνει ότι αυτό θα μπορούσε να σχετίζεται με ταξιδιωτικές τοποθεσίες που εμφανίζονται σε συγκεκριμένες καρτέλες και γραφικά στοιχεία ταξιδιού της Google.
Η Google «είπε ψέματα»
Ο Φίσκιν, ο Κινγκ και άλλοι ειδικοί στο SEO μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν και να καταρρίψουν αρκετές θεωρίες SEO χάρη σε αυτό το έγγραφο που διέρρευσε. Και είναι πλέον σαφές σε αυτούς ότι η Google δεν ήταν απολύτως ειλικρινής σχετικά με το πώς λειτουργούσε ο αλγόριθμος αναζήτησής της όλα αυτά τα χρόνια.
«Το “είπε ψέματα” είναι σκληρό, αλλά είναι η μόνη ακριβής λέξη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εδώ», έγραψε ο Κινγκ στη δική του ανάλυση του εγγράφου Google Content API Warehouse.
«Αν και δεν κατηγορώ απαραιτήτως τους δημόσιους εκπροσώπους της Google για την προστασία των ιδιόκτητων πληροφοριών τους, διαφωνώ με τις προσπάθειές τους να δυσφημήσουν ενεργά άτομα στον κόσμο του μάρκετινγκ, της τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας που έχουν παρουσιάσει αναπαραγώγιμες ανακαλύψεις», είπε.
Καθώς οι ειδικοί του κλάδου συνεχίζουν να εξετάζουν αυτό το τεράστιο έγγραφο, ενδέχεται σύντομα να μάθουμε μερικές ακόμη ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που κρύβονται στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google.
Διαβάστε επίσης:
Bulgari: Η πολυτελέστερη συλλογή στην επέτειο των 140 χρόνων
Το Spritz είναι το απόλυτο κοκτέιλ για καλοκαιρινούς γάμους
Σιάμισιης: Αμφισβητούμε τον τρόπο και την ταχύτητα της ενεργειακής μετάβασης