Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Εκδότες και διαφημιστές κατά της Apple για το web eraser

Μια ομάδα γαλλικών εμπορικών ενώσεων που εκπροσωπούν συλλογικά περίπου 800 διαφημιστές, εκδότες, πρακτορεία και εταιρείες adtech υπέγραψαν επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, Τιμ Κουκ, εκλιπαρώντας τον τεχνολογικό γίγαντα να μην αναπτύξει την επερχόμενη λειτουργία «web eraser» τον επόμενο μήνα, λόγω ανησυχιών ότι θα μπορούσε να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις της διαδικτυακής διαφήμισης, σύμφωνα με το Business Insider.

Το χαρακτηριστικό web eraser θα επιτρέπει στους χρήστες του Safari να αφαιρούν ανεπιθύμητο περιεχόμενο όπως διαφημίσεις, κείμενο και εικόνες από ιστοσελίδες και το πρόγραμμα περιήγησης να αναγνωρίζει αυτές τις επιλογές για επόμενες επισκέψεις, ανέφερε ο ιστότοπος AppleInsider.

Η Apple δεν έχει ακόμη σχολιάσει την επιστολή, αλλά η εταιρεία πρόκειται να πραγματοποιήσει το ετήσιο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών στις 10 Ιουνίου, όπου πρόκειται να ανακοινώσει τα χαρακτηριστικά του iOS 18.

Η επιστολή υπογράφηκε από τους ηγέτες του εμπορικού οργανισμού ψηφιακού μάρκετινγκ Alliance Digitale, του συνδέσμου διαδικτυακών εκδόσεων Geste, του οργανισμού διαφημιστικών πρακτορείων SRI, του εμπορικού οργανισμού πρακτορείων μέσων ενημέρωσης UDECAM, του εμπορικού ομίλου Τύπου APIG και του συνδέσμου διαφημιστών Union des Marques. Στην επιστολή, αντίγραφο της οποίας είδε το Business Insider, λένε ότι το νέο εργαλείο θα θέσει σε κίνδυνο το επιχειρηματικό μοντέλο της διαδικτυακής διαφήμισης «σε μια ήδη ταραγμένη περίοδο».

Η ομάδα των γαλλικών εμπορικών ενώσεων φοβάται ότι το web eraser της Apple θα μπορούσε να αποτελέσει άλλο ένα παράδειγμα ανατρεπτικών αλλαγών στις οποίες οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης και διαφήμισης δεν έχουν κανέναν έλεγχο.

Οι διαδικτυακοί εκδότες ταλανίζονται από ένα πλήθος προκλήσεων για τις επιχειρήσεις τους, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της κίνησης παραπομπών από το Google και το Facebook και ορισμένων διαφημιστών που αποφεύγουν να εμφανίζονται δίπλα στις ειδήσεις. Οι εκδότες ανησυχούν επίσης ότι οι επερχόμενες αλλαγές, όπως η στροφή προς την αναζήτηση με τη βοήθεια της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης και η απόφαση της Google να τερματίσει την υποστήριξη των cookies εντοπισμού τρίτων στο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης Chrome, θα μπορούσαν να επιβαρύνουν περαιτέρω το αναγνωστικό τους κοινό και τα διαφημιστικά τους έσοδα.

Ο συνασπισμός εμπορικών φορέων μάρκετινγκ και μέσων ενημέρωσης αναφέρει ότι το εργαλείο web eraser εγείρει «νομικές και συνταγματικές» ανησυχίες

Η ομάδα των γαλλικών εμπορικών φορέων εκτιμά ότι το Safari κατέχει περίπου το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς όλων των προγραμμάτων περιήγησης στη Γαλλία και σχεδόν το 90% στις κινητές συσκευές της Apple. Η επιστολή προς τον Κουκ της Apple αναφέρει ότι η λειτουργία web eraser θα «περιορίσει την πρόσβαση των πολιτών σε ελεύθερες, ποικίλες και ποιοτικές πληροφορίες, με σημαντικές συνέπειες για τον πλουραλισμό, την προσβασιμότητα του περιεχομένου και τη δημοκρατία» και ενδεχομένως θα απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία που εξαρτώνται από τη διαδικτυακή διαφήμιση.

Η επιστολή εγείρει επίσης το ερώτημα κατά πόσο η Apple μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα μια τέτοια λειτουργία στην Ευρώπη χωρίς πρώτα να προβεί σε αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, ενώ θα μπορούσε επίσης να ωφελήσει θετικά τις δικές της διαφημιστικές επιχειρήσεις. Η Apple παράγει διαφημιστικά και συνδρομητικά έσοδα από την υπηρεσία Apple News, αν και το μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών εσόδων της προέρχεται από διαφημίσεις αναζήτησης εντός του Apple App Store.

«Εκτός από την εξαιρετικά σύντομη περίοδο ειδοποίησης και την έλλειψη λεπτομερών και επαληθευμένων πληροφοριών σχετικά με αυτό το νέο χαρακτηριστικό, εγείρει πολλά ερωτήματα, ιδίως όσον αφορά στις νομικές και συνταγματικές ευθύνες, στις οποίες η Apple δεν έχει ακόμη απαντήσει», αναφέρουν οι γαλλικές εμπορικές ομάδες στην επιστολή.

Οι όμιλοι απέστειλαν επίσης ταυτόχρονα την επιστολή στον Τιερί Μπρετόν, τον Ευρωπαίο επίτροπο για την εσωτερική αγορά, στον επικεφαλής της γαλλικής αρχής ανταγωνισμού και στους Γάλλους υπουργούς πολιτισμού και οικονομίας.

Ως ένας από τους έξι καθορισμένους «big tech gatekeepers» σύμφωνα με τον νόμο της Ευρώπης για τις ψηφιακές αγορές, η Apple υποχρεούται να επιτρέπει σε τρίτους να διαλειτουργούν με τις υπηρεσίες της και δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζει τα δικά της προϊόντα ευνοϊκότερα από παρόμοια προϊόντα που προσφέρονται από τρίτους.

Οι γαλλικοί εμπορικοί όμιλοι σημειώνουν στην επιστολή τους ότι η εισαγωγή από την Apple του χαρακτηριστικού απορρήτου App Tracking Transparency το 2021, το οποίο επέτρεπε στους χρήστες εφαρμογών να μην παρακολουθούνται σε διάφορους ιστότοπους και εφαρμογές, είχε σημαντικό άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στα διαφημιστικά έσοδα ορισμένων εταιρειών και αποτελεί αντικείμενο εν εξελίξει αντιμονοπωλιακών ερευνών στη Γαλλία και τη Γερμανία. Η Apple έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι εφαρμόζει δίκαια τη Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών μεταξύ όλων των προγραμματιστών και ότι το εργαλείο προστασίας της ιδιωτικής ζωής είναι δημοφιλές μεταξύ των χρηστών.

Η έκκληση της γαλλικής διαφημιστικής βιομηχανίας και της βιομηχανίας μέσων ενημέρωσης έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Ένωση Μέσων Ενημέρωσης (NMA) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εκπροσωπεί τίτλους όπως η Daily Mail και o Guardian, προειδοποίησε την Apple με δική της επιστολή ότι η διαγραφή ιστοσελίδων φαίνεται να είναι ένα «αμβλύ εργαλείο» που μοιάζει με το web eraser.

Η NMA ανέφερε στην επιστολή της ότι ένα τέτοιο εργαλείο θα μπορούσε να παρεμποδίσει την ικανότητα των εκδοτών να χρηματοδοτούν το έργο τους και ότι η επιλεκτική επεξεργασία του περιεχομένου θα μπορούσε να οδηγήσει τους καταναλωτές να χάσουν σημαντικές πληροφορίες από τα άρθρα.

Διαβάστε επίσης:

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

“Σφαγή” εκατομμυρίων για την έπαυλη του Home Alone

BloombergNEF: Σχεδόν 215 τρισ. θα κοστίσει στον πλανήτη το καθαρό μηδέν μέχρι το 2050

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!