Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Τι είναι τα AI Overviews της Google και γιατί γίνονται λάθη

Η νέα λειτουργία της Google, τα AI Overviews, έχει γίνει δεκτή από τους χρήστες του διαδικτύου με ανάμεικτα συναισθήματα. Τα συχνά λάθη που παρατηρήθηκαν στις απαντήσεις μέσω AI Overviews έγιναν viral στα social media, με τους διοικούντες τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό να μη δείχνουν πάντως να αγχώνονται, επισημαίνοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εκπαιδεύεται. Ήδη, σε μια πρώτη αντίδραση, εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι οι περισσότερες απαντήσεις των AI Overviews είναι ακριβείς, επισημαίνοντας ότι τα παραδείγματα στα social media προήλθαν από «ασυνήθιστα ερωτήματα».

«Πραγματοποιήσαμε εκτεταμένες δοκιμές πριν ξεκινήσουμε αυτήν τη νέα εμπειρία. Όπως και με άλλες λειτουργίες που έχουμε ξεκινήσει στην Αναζήτηση, εκτιμούμε την ανατροφοδότηση» συνέχισε, υπογραμμίζοντας: «Λαμβάνουμε άμεσα μέτρα, όπου είναι απαραίτητο, στο πλαίσιο των πολιτικών μας για το περιεχόμενο, και χρησιμοποιούμε αυτά τα παραδείγματα για να αναπτύξουμε ευρύτερες βελτιώσεις στα συστήματά μας, ορισμένες από τις οποίες έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται».

Τα AI Overviews είναι απαντήσεις γραμμένες -μέσα σε δευτερόλεπτα- με τη χρήση Generative AI. Πρόκειται για περιλήψεις αποτελεσμάτων αναζήτησης για διάφορα θέματα, τα οποία μπορεί να είναι από χρηστικά, τύπου «Πότε πέφτει του Αγίου Πνεύματος» μέχρι «ποια είναι τα νεότερα από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας». Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι διαθέσιμη (προς το παρόν) μόνο στις ΗΠΑ και στόχος είναι να παρουσιάζει μια σύνοψη από πολλά και διαφορετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Κάτω από τα ΑΙ Overviews ακολουθούν τα «παραδοσιακά» αποτελέσματα αναζήτησης για τους λάτρεις του… old school searching.

Γιατί υπάρχουν λάθη στα AI Overviews

Ανάμεσα στα λάθη των AI Overviews, που έγιναν viral, ήταν η χρήση κόλλας για να κρατηθεί το τυρί στην πίτσα ή η προτροπή τύπου «μια μικρή πέτρα την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Ειδικοί στο Generative AI αποδίδουν αυτά τα λάθη στις λεγόμενες… ψευδαισθήσεις της τεχνητής νοημοσύνης: Ένα παραγωγικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (chatbot) παρουσιάζει fake news ως γεγονότα, αντλώντας λανθασμένα δεδομένα και αδυνατώντας σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεχωρίσει τη διαφορά ανάμεσα στη σάτιρα και την πραγματικότητα.

Η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης της Google έκανε «πρεμιέρα» το 1998 και βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών από τους χρήστες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ελέγχει το 86% της αγοράς αναζητήσεων, με τους ανταγωνιστές να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση. Το Bing της Microsoft συγκεντρώνει το 8,2%, την ώρα που το Yahoo έχει μετά βίας το 2,6%.

Η συγκεκριμένη αγορά στο διαδίκτυο μεταφράζεται σε περίπου 8,5 δισ. αναζητήσεις την ημέρα και 240 δισ. δολάρια σε ετήσια διαφημιστικά έσοδα. Την τελευταία διετία, με την OpenAI να καρπώνεται τα οφέλη από την αποτελεσματικότητα του ChatGPT, η Google έχει ρίξει «πακτωλό» χρημάτων στο Generative AI, λανσάροντας μεταξύ άλλων και το Gemini, ένα gen AI chatbot, το οποίο είναι αρκετά αποτελεσματικό.

Τα AI Overviews, τα διαφημιστικά έσοδα των sites και η σημασία του scroll

Σε κάθε περίπτωση, τόσο οι επικριτές όσο και οι θιασώτες των AI Overviews καλούν τους χρήστες να λαμβάνουν υπόψιν τους τα αποτελέσματα για να σχηματίζουν μια «πρώτη εικόνα» για αυτό που θέλουν να μάθουν, ωστόσο στη συνέχεια να ακολουθούν τη λεγόμενη… παλιά σχολή της Google, ήτοι να γκουγκλάρουν και να πατούν πάνω σε συνδέσμους που οδηγούν σε κείμενα ιστοσελίδων, προκειμένου να έχουν μια πιο σφαιρική ενημέρωση.

Σημειώνεται ότι η έλευση των ΑΙ Overviews έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία για σημαντική μείωση στην επισκεψιμότητα των sites. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον τρόπο που είναι δομημένο το Ίντερνετ και τα social media, όπου τα πάντα είναι διαθέσιμα τώρα μέσα σε ελάχιστο χρόνο, αρκετοί είναι εκείνοι που ανησυχούν ότι μόλις η Generative AI αρχίσει να παράγει ακόμα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα αναζήτησης, θα μειώνονται οι χρήστες που θα πατούν πάνω στα links, τα οποία ακολουθούν κάτω από τα AI Overviews. Η μείωση των οργανικών επισκέψεων, όταν οι χρήστες σταματήσουν να κάνουν scroll κάτω από τα ΑΙ Overviews θα έχει αντίκτυπο στα διαφημιστικά έσοδα των sites, θέτοντας ζητήματα βιωσιμότητας.

Διαβάστε επίσης:

Πώς τα crypto γίνονται ρυθμιστής στις αμερικανικές εκλογές

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο για τον πρωτογενή τομέα

Η φορολόγηση αυτοκινήτων ανά χιλιόμετρο και η ελληνική περίπτωση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!