THEPOWERGAME
Νέα γενναία ψήφο εμπιστοσύνη 16 εκατ.δολ. απέσπασε η ελληνική ship tech εταιρεία Harbor Lab, αυξάνοντας σε 22,5 εκατ.δολ. τα κεφάλαια που έχει σηκώσει από την ίδρυσή της το 2020. Η εταιρεία του Αντώνη Μαλαξιανάκη, που έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για τη διαχείριση των «λιμανιάτικων» εξόδων (disbursements), βρέθηκε στο επίκεντρο της επενδυτικής προσοχής του ευρωπαϊκού fund Atomico, το οποίο εισέρχεται μάλιστα για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.
Στον νέο γύρο χρηματοδότησης, εκτός από το ευρωπαϊκό fund, συμμετέχουν οι υφιστάμενοι επενδυτές Notion Capital, Venture Friends, SpeedInvest και The Dock, αλλά και νέοι όπως η Endeavour Catalyst και το ναυτιλιακό fund TMV.
Η Harbor Lab προσφέρει ένα Software-as-a-Service (SaaS) μοντέλο σε ναυτιλιακές εταιρείες, μέσω του οποίου διαχειρίζονται τις διαδικασίες ελλιμενισμού των πλοίων τους. Μάλιστα, είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε λογισμικό SaaS για την ανάλυση των disbursements, το οποίο υπολογίζει αυτομάτως τα κόστη ελλιμενισμού, βασισμένο στη συλλογή επικαιροποιημένων «λιμανιάτικων» ταριφών.
Το DA Tool της Harbor Lab μπορεί να γλιτώσει από τους operators περίπου 2.000 δολάρια ανά port call όταν το πλοίο δραστηριοποιείται στη spot αγορά και 1.500 δολάρια όταν βρίσκεται σε χρονοναύλωση.
Ήδη από τα τέλη του 2022, η ελληνική startup σήκωσε μία από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου (seed stage) για startup ναυτιλιακής τεχνολογίας (shipping tech), σηκώνοντας 6,1 εκατ. ευρώ. Του συγκεκριμένου γύρου ηγήθηκαν οι Venture Friends και Speedinvest, με τη συμμετοχή επενδυτών όπως οι the DOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC, αλλά και ιδιωτών επενδυτών, όπως ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ιδρυτής της Blueground.
Πού θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια
H χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της ομάδας του Harbor Lab στην Αθήνα, που σήμερα μετρά 70 άτομα, καθώς και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης.
Με την υφιστάμενη πελατειακή βάση της startup να βρίσκεται κυρίως στην Ευρώπη, τα νέα κεφάλαια θα επιτρέψουν στη Harbor Lab να επεκτείνει το αποτύπωμά της με γραφεία σε όλη την Ασία και τη Βόρεια Αμερική και να εδραιωθεί περαιτέρω στην αγορά των «λιμανιάτικων» εξόδων, που εκτιμάται στα 220 δισ. δολ.
Ως disbursements νοούνται όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας όσο το καράβι βρίσκεται στο λιμάνι. Αποτελούν δε τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bankering), και φτάνει περίπου τα 120 δισ. δολ. ετησίως.
Το mega deal στην Ινδία
Η Harbor Lab έχει κάνει ποδαρικό με το δεξί στο 2024, καθώς στις αρχές του έτους προχώρησε σε ένα mega deal με την Great Eastern Shipping, τη μεγαλύτερη ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία στην Ινδία, προσθέτοντας ένα ακόμη κρίκο στην αλυσίδα της διεθνούς επέκτασής της.
Στη βάση της συμφωνίας ο ινδικός όμιλος θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα της Harbor Lab για τη διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων του πρακτορείου, από τον προγραμματισμό ραντεβού έως τη διαχείριση εγγράφων και τη διαδικασία έγκρισης. Το έργο για την Great Eastern αποτελεί ορόσημο για τη Harbor Lab και από τεχνική άποψη, καθώς πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη ενοποίηση με ένα Σύστημα Διαχείρισης Ταξιδίου (Veson) και ένα Σύστημα Λογιστικής (SAP).
Μετά τη συμφωνία με τον ινδικό κολοσσό, που διαθέτει περισσότερα από 40 δεξαμενόπλοια και αποθήκες, η ελληνική startup ανεβάζει τον στόλο των εξυπηρετούμενων πλοίων στα 1.300. Να σημειωθεί ότι η ελληνική startup έχει ήδη ως πελάτες και συνεργάτες τους ναυτιλιακούς γίγαντες Great Eastern Shipping, Oldendorff, Veson Nautical και 90POE.
Διαβάστε επίσης
Epsilon Net: Τι συμβαίνει με την ιταλική TeamSystem
Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν: Ανάπτυξη 2,2% το 2024 στην Ελλάδα
Το market test και τα σενάρια για τον Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου