THEPOWERGAME
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε, βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, την Booking ως πυλωρό (gatekeeper) όσον αφορά τη διαδικτυακή υπηρεσία διαμεσολάβησης Booking.com. Παράλληλα, αποφάσισε να μην ορίσει ως πυλωρούς την X Ads και την TikTok Ads. Ωστόσο, ξεκίνησε έρευνα αγοράς για να αξιολογήσει την αντίκρουση που υποβλήθηκε για τη διαδικτυακή υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης X. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), όταν μια εταιρεία χαρακτηρίζεται «πυλωρός» από την Κομισιόν, αυτό σημαίνει ότι κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά και ως εκ τούτου καλείται να εναρμονιστεί με τις νέες υποχρεώσεις του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία και την ανάπτυξη τεχνολογικών κολοσσών στο ευρωπαϊκό έδαφος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι σημερινές αποφάσεις έρχονται σε συνέχεια της διαδικασίας επανεξέτασης που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφότου παρέλαβε την 1η Μαρτίου 2024 τις κοινοποιήσεις των τριών εταιρειών σχετικά με την πιθανή ιδιότητά τους ως πυλωρών. Σημειώνεται ότι η Κομισιόν είχε ανακοινώσει τον Μάρτιο ότι το X του Έλον Μασκ, η ByteDance (μητρική εταιρεία του TikTok) και η Booking.com ενδέχεται να πληρούν τα κριτήρια της ΕΕ και να υπόκεινται σε αυστηρούς τεχνολογικούς κανόνες ως λεγόμενοι gatekeepers.
Βάσει αυτοαξιολόγησης, την οποία υπέβαλε η Booking την 1η Μαρτίου 2024, σύμφωνα με την οποία πληροί τα σχετικά κατώτατα όρια, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας αποτελεί σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Δεν αποτελούν gatekeepers η πλατφόρμα Χ και το TikTok
Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε έρευνα αγοράς για να αξιολογήσει την αντίκρουση που υποβλήθηκε την 1η Μαρτίου 2024 για την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης X. Σύμφωνα με αυτήν, παρότι πληροί τα κατώτατα όρια, η X δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημαντική πύλη σύνδεσης επιχειρήσεων και καταναλωτών. Η έρευνα θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών.
Μια άλλη αντίκρουση υποβλήθηκε για την υπηρεσία διαδικτυακής διαφήμισης X Ads. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η X Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει την X Ads.
Τέλος, την 1η Μαρτίου 2024 η Επιτροπή έλαβε κοινοποίηση της διαδικτυακής διαφημιστικής υπηρεσίας TikTok Ads της εταιρείας ByteDance, μαζί με αίτημα αντίκρουσης. Η Επιτροπή συμπέρανε ότι, μολονότι η TikTok Ads πληροί τα ποσοτικά κριτήρια για τον ορισμό της βάσει της πράξης για τις ψηφιακές αγορές, η εν λόγω βασική υπηρεσία πλατφόρμας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σημαντική πύλη. Κατά συνέπεια, η Επιτροπή αποφάσισε να μην ορίσει ούτε την X Ads ως «gatekeeper».
Διαβάστε επίσης:
ΣτΕ: Επανασυζητά τις υποθέσεις για Μάτι και το καζίνο Πάρνηθας
Νέες ενεργειακές ισορροπίες από τις εκλογικές ανατροπές στη Βαλκανική
Πινελιές κομψότητας στο αεροδρόμιο της Βοστώνης