THEPOWERGAME
Σε πρώτη ζήτηση στην ελληνική αγορά έφερε η πανδημία την προϊοντική κατηγορία των σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Με τα lockdowns να διαδέχονται το ένα το άλλο και τους Έλληνες να μένουν σπίτι, τα desktops ξαναβγήκαν από τα αζήτητα και ξαναμπήκαν στην καθημερινότητα των Ελλήνων.
Ενώ το 2019 μόλις το 1/3 των Ελλήνων χρησιμοποιούσε το desktop για να συνδεθεί στο Internet, μέσα στην πανδημία το ποσοστό έφτασε το 44%. Στα τέλη του 2020 σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες έμπαινε στο Διαδίκτυο από σταθερό υπολογιστή, ποσοστό αυξημένο κατά 44% σε σχέση με το 2019, πριν η Covid-19 ενσκήψει στη ζωή των πολιτών.
Την ίδια στιγμή, οι αυξημένες ανάγκες για εξ αποστάσεως εργασία, αλλά και η τηλε- εκπαίδευση, όπως και η ανάγκη για κατ’ οίκον ψυχαγωγία έφεραν τα laptops και τα notebooks ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων για σύνδεση στο Internet. Ενώ το 2019 το 46% των χρηστών στην Ελλάδα έμπαινε στο Διαδίκτυο από το laptop του, στη διάρκεια της πανδημίας το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 22% και έφτασε το 56%. Μάλιστα το δεύτερο εξάμηνο του 2020, όταν η εξάπλωση του κορωνοϊού ήταν πια δεδομένη, το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε σε 62%.
Ελάχιστα αυξημένη πάντως ήταν στη διάρκεια του 2020 η χρήση των tablets ως εργαλείου σύνδεσης στο Internet στην Ελλάδα. Στα τέλη του 2019 περίπου ένας στους τέσσερις Έλληνες (24%) σέρφαρε από ένα tablet. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε μόλις στο 27% στα τέλη του 2020.
Mobile is the king
Παρά το γεγονός ότι η πανδημία έκανε τους Έλληνες να αναζητήσουν και εναλλακτικές συσκευές, για να συνδεθούν στο Διαδίκτυο, το κινητό παρέμεινε ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής, δικαιώνοντας τη διαπίστωση “mobile is the king”. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, στα τέλη του 2020 το smartphone ήταν η κορυφαία συσκευή για browsing στην Ελλάδα με ποσοστό 91%.
Το ποσοστό αυτό είναι οριακά αυξημένο σε σχέση με το διάστημα πριν από την πανδημία όταν η χρήση του smartphone ως μέσου σύνδεσης στο Διαδίκτυο βρισκόταν στο ήδη υψηλό 89%.
Την ίδια στιγμή, το «μένουμε σπίτι» οδήγησε ακόμη περισσότερους Έλληνες στην παρακολούθηση ταινιών και σειρών online μέσα από υπηρεσίες όπως το Netflix. Δεν είναι τυχαίο ότι στη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε το ποσοστό των Ελλήνων που έμπαιναν στο Διαδίκτυο από τη smart TV τους (σσ προφανώς κάνοντας streaming σε υπηρεσίες όπως το Netflix).
Έτσι, στα τέλη του 2020, το 21% των Ελλήνων παρακολουθούσε online περιεχόμενο στην τηλεόρασή του, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στα τέλη του 2019 ήταν 16%.