THEPOWERGAME
Πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας της Covid-19 μόλις το 14% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιούσε υπηρεσίες online texting, δηλαδή ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Πλέον, το ποσοστό αυτό έχει εκτιναχθεί στο 86%, καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες επικοινωνούν – είτε για προσωπικούς είτε για επαγγελματικούς λόγους – γραπτά μέσω applications.
Στη μάχη του …texting στην Ελλάδα νικητές αναδεικνύονται το Messenger (του Facebook) και το Viber, το οποίο προτιμά το 86% και 83% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, αντίστοιχα. Οι εν λόγω υπηρεσίες, οι οποίες είναι γνωστές ως over the top (ΟΤΤ), αφού παρέχονται μέσω διαδικτύου, ανεξαρτήτως παρόχου, έχουν γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη, εδώ και αρκετά χρόνια, ωστόσο, εκτινάχθηκαν μέσα στην πανδημία.
Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα καταναλωτών, που πραγματοποιήθηκε από τη Metron Analysis για λογαριασμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), μετά το Messenger του Facebook και το Viber οι αμέσως πιο δημοφιλείς εφαρμογές texting για τους Έλληνες είναι το Instagram Direct (37%), το WhatsApp (27%) και το Skype (20%).
Μικρότερα ποσοστά χρήσης και συγκεκριμένα κάτω από 10% συγκεντρώνουν οι υπόλοιπες πλατφόρμες αυτής της κατηγορίας: Linkedin (10%), Apple iMessage (9%), Teams (7%) και Snapchat (5%). Ειδικά το Teams δείχνει να αποτελεί «παιδί» της πανδημίας, αφού σχεδόν οι 8 στους 10 μεταξύ αυτών που το χρησιμοποιούν σήμερα άρχισαν να το κάνουν από πέρσι τον Μάρτιο.
150 μηνύματα την εβδομάδα
Συνολικά, στη διάρκεια της πανδημίας, 9 στους 10 χρήστες Ιnternet στην Ελλάδα απαντούν ότι έχουν στείλει γραπτά μηνύματα μέσω εφαρμογών ΟΤΤ. Μάλιστα, εξ αυτών οι 6 στους 10 δηλώνουν ότι πρόκειται για μια καθημερινή συνήθεια Η δε μέση χρήση τον τελευταίο έναν χρόνοι είναι η αποστολή 150 μηνυμάτων την εβδομάδα.
Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιοποίησε η ΕΕΤΤ, ειδικά στις νεαρότερες ηλικίες η χρήση εφαρμογών τύπου Messenger και Viber είναι σχεδόν καθολική. Για παράδειγμα, στις ηλικίες 16-24 ετών και στην ηλικιακή ομάδα των 25-34 ετών η χρήση εκτοξεύεται στο 98% και 99% αντίστοιχα.
Ακόμη όμως και μεταξύ των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων, όπου η εξοικείωση με το Internet -τουλάχιστον προ της πανδημίας- δεν ήταν μεγάλη- πλέον τα ποσοστά εκτινάσσονται. Για παράδειγμα, το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών online texting στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών φτάνει το 66%.
Όσον αφορά στους λόγους, που ωθούν στη χρήση των εν λόγω εφαρμογών, αυτοί είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα αποστολής συνοδευτικού περιεχομένου/υλικού, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση. Κύριο μέσο αποτελεί το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ στο 70% των περιπτώσεων, τα μηνύματα ανταλλάσσονται με χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet.