Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Γιατί το Gmail κινδυνεύει 20 χρόνια μετά τη γέννησή του

Gmail ή… Hay mail; Το χάσμα αναγνωρισιμότητας που χωρίζει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Google από τους ανταγωνιστές είναι τεράστιο, ίσως όμως αυτό να αλλάξει στο μέλλον. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο αρθρογράφος των New York Times Έζρα Κλάιν, ο οποίος με αφορμή τα 20ά γενέθλια του gmail θυμάται την τεχνολογική επανάσταση που σήμανε η εμφάνισή του, αλλά και την εξέλιξη έως σήμερα.

Το 1985 ένα gigabyte μνήμης κόστιζε 75.000 δολάρια. Έως το 1995 το ποσό αυτό είχε φτάσει στα 750 δολάρια. Το 2004, τη χρονιά που εμφανίστηκε το gmail, ήταν μερικά δολάρια και σήμερα κοστίζει λιγότερο από μία πένα! Τα προηγούμενα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία είχαν χωρητικότητα 15 megabyte. Το gmail προσέφερε ένα gigabyte. Ήταν μία πραγματική επανάσταση. Σήμερα η χωρητικότητα που προσφέρει το gmail έχει φτάσει τα 15 Gigabyte. Όμως πολλά ακόμη έχουν αλλάξει.

Σύμφωνα με τον Κλάιν, το διαδίκτυο έχει μετατραπεί σε μία τεράστια «παλιά ντουλάπα» όπου βρίσκονται ξεχασμένα μηνύματα, παλιές φωτογραφίες, έγγραφα, απεριόριστο ατακτοποίητο ψηφιακό υλικό, το οποίο δεν μπορεί να βάλει σε τάξη κανείς ακόμη και με αναζητήσεις, γιατί δεν γνωρίζει πια καν τι ψάχνει. Το πρόβλημα αντιμετωπίζει πολύς κόσμος που δεν «πετά» συστηματικά τα αχρείαστα ηλεκτρονικά μηνύματα. Ο Κλάιν, κουρασμένος από τον όγκο των αρχείων του gmail -και των άλλων ηλεκτρονικών ταχυδρομείων που «χτίστηκαν» στη λογική του email- και τα οποία διαρκώς συσσωρεύουν αλληλογραφία, αποφάσισε να στραφεί στο Hay.

Δημιουργημένο σε εντελώς διαφορετική λογική, δεν κάνει αποδεκτά όλα τα email που έρχονται, αλλά βάζει τον χρήστη κάθε φορά να αποφασίσει. «Ξαναπήρα τον έλεγχο της ψηφιακής μου ζωής», γράφει ο Κλάιν, διευκρινίζοντας ωστόσο πως τα γραφόμενα είναι δικές του απόψεις. Άλλωστε, το πρόβλημα συσσώρευσης περιεχομένου σε όλο και μεγαλύτερες μνήμες έχουν και τα Messages, WhatsApp, Χ, Instagram, Facebook και τόσες άλλες εφαρμογές.

Οι ψηφιακοί γίγαντες, γράφει, «κερδίζουν από την παθητικότητά μου» (την απόφαση δηλαδή να συσσωρεύει, αντί να επιλέγει τα αρχεία που κρατά. «Ήδη πληρώνω στην Apple και την Google ένα μηνιαίο ποσό για περισσότερο αποθηκευτικό χώρο. Θα έπαιρνε πάρα πολύ καιρό να πετάξω όλα όσα χρειάζονταν, για να παραμείνω εντός των ορίων τους».

Ίσως γι’ αυτό το Hay γράφει, στην αρχική του σελίδα: «Επιτέλους διορθώσαμε το email και το ημερολόγιό σας! Το Gmail, το Outlook και η Apple εφησύχασαν και έχασαν την μπάλα από τα μάτια τους. Και τότε ήρθε η Hay».

Κινδυνεύει άραγε και το Google Search;

Η παντοκρατορία του «γκουγκλαρίσματος» είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο ανάμεσα στις αρχές του 2022 και τα τέλη του 2023 το μερίδιο της Google στην αγορά μειώθηκε κατά 3 ποσοστιαίους πόντους, όπως αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο στοιχεία του συλλέκτη δεδομένων Similarweb. Το ποσοστό είναι πολύ μικρό, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν πως το 2021 το μερίδιο της αγοράς για την Google ανερχόταν στο 99%.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Λόρεν Σίλβα-Λόγκλιν του Reuters Breakingviews, η μεγαλύτερη απειλή για την Alphabet (μητρική της Google) μπορεί να έρθει από την Apple και το λογισμικό αναζήτησής της με χρήση AI. Έρευνα του 2018 του πανεπιστημίου του Σικάγο δείχνει πως η κατοχή ενός προϊόντος Apple είναι ένας από τους ισχυρότερους δείκτες ενός ατόμου με υψηλά εισοδήματα.

Τα iPhones εκτιμάται πως θα φέρουν το 60% των εσόδων της εταιρείας το 2024 ή περίπου 118 δισ. δολάρια (και από χρήστες της Google και από εκείνους που χρησιμοποιούν το Safari της Apple, που έχει ως default την Google), με βάση αναλυτές της Barclays. Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε μία δίκη για τον έλεγχο του μονοπωλίου, η Alphabet επέστρεφε στην Apple περί το 40% αυτών των εσόδων (μέσω Safari).

Ίσως στο μέλλον η συμφωνία σπάσει, αν και η Apple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις να ενσωματώσει τη μηχανή αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης της Google, Gemini AI, στο iPhone.

Ωστόσο, η λογική αναζήτησης της Google (και το μοντέλο των συνδέσμων των σπονσόρων, που εμφανίζονται πιο ψηλά στις αναζητήσεις), δύσκολα τρέχει την εποχή της ΑΙ. Η τεχνητή νοημοσύνη τείνει να παρέχει μία απλή και άμεση απάντηση σε μία ερώτηση, και όχι σελίδες επί σελίδων URL. Οι απαντήσεις θα δοθούν στο -ίσως όχι και τόσο μακρινό- μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!