THEPOWERGAME
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τη Δευτέρα έρευνα κατά της Apple, της Alphabet και της Meta, στην πρώτη της έρευνα στο πλαίσιο της σαρωτικής νέας νομοθεσίας για την τεχνολογία Digital Markets Act. «Σήμερα, η Επιτροπή κίνησε έρευνες μη συμμόρφωσης βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA) σχετικά με τους κανόνες της Alphabet για την καθοδήγηση στο Google Play και την αυτοαναφορά στην αναζήτηση Google, τους κανόνες της Apple για την καθοδήγηση στο App Store και την οθόνη επιλογής για το Safari, καθώς και το μοντέλο “pay or consent” της Meta», ανέφερε η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της, σύμφωνα με το CNBC.
Οι δύο πρώτες έρευνες επικεντρώνονται στην Alphabet και την Apple και αφορούν τους λεγόμενους «κανόνες κατά της καθοδήγησης». Σύμφωνα με την DMA, οι εταιρείες τεχνολογίας δεν επιτρέπεται να εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να ενημερώνουν τους χρήστες τους για φθηνότερες επιλογές για τα προϊόντα τους ή για συνδρομές εκτός ενός καταστήματος εφαρμογών. «Ο τρόπος με τον οποίο η Apple και η Alphabet εφάρμοσαν τους κανόνες της DMA σχετικά με το anti-steering φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με το γράμμα του νόμου. Η Apple και η Alphabet εξακολουθούν να χρεώνουν διάφορα επαναλαμβανόμενα τέλη και εξακολουθούν να περιορίζουν την καθοδήγηση» δήλωσε η επικεφαλής της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα.
Η Apple έχει ήδη παραβιάσει τους σχετικούς κανόνες της ΕΕ. Αυτόν τον μήνα, η εταιρεία τιμωρήθηκε με πρόστιμο 1,8 δισ. ευρώ (1,95 δισ. δολάρια) αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι διαπίστωσε πως η Apple εφάρμοσε περιορισμούς στους προγραμματιστές εφαρμογών που τους εμπόδιζαν να ενημερώνουν τους χρήστες του iOS για εναλλακτικές και φθηνότερες υπηρεσίες συνδρομής μουσικής που είναι διαθέσιμες εκτός της εφαρμογής. Η τρίτη έρευνα επικεντρώνεται στην Alphabet.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι εξετάζει κατά πόσον η εμφάνιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google από την Alphabet «μπορεί να οδηγήσει σε αυτοπροτίμηση σε σχέση με άλλες υπηρεσίες της Google», όπως το Google Shopping, έναντι παρόμοιων ανταγωνιστικών υπηρεσιών.