Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Ευρωεκλογές: Τι είναι το Elections24Check που στηρίζει η Google

Έως και 400 εκατομμύρια πολίτες αναμένεται να ψηφίσουν στις φετινές εκλογές για το Ευρωκοινοβούλιο. Σε μια εποχή που η πρόσβαση σε ποιοτική ενημέρωση είναι θέμα καίριας σημασίας, η Google και το YouTube -μαζί με τους συνεργάτες τους στο European University Institute και το Calouste Gulbenkian Foundation, με τους οποίους είναι υποστηρικτές του European Media and Information Fund- συγκέντρωσαν στο Συνέδριο Fighting Misinformation Online στις Βρυξέλλες εμπειρογνώμονες από τη πολιτική, την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον επιχειρηματικό κόσμο και άλλους. Στόχος είναι να συνεχιστεί η συνεργασία πάνω σε σημαντικά ζητήματα, όπως ο επικοινωνιακός αλφαβητισμός, η εμπλοκή των πολιτών και η παραπληροφόρηση στο πλαίσιο της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).

Νωρίτερα φέτος, ανακοινώθηκαν οι τρόποι με τους οποίους στηρίζουν τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναδεικνύοντας υψηλής ποιότητας πηγές ενημέρωσης για το κοινό, περιφρουρώντας τις πλατφόρμες και εξοπλίζοντας τις καμπάνιες με τα καλύτερα συστήματα ασφαλείας και κατάρτισης -με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της ΑΙ για την καταπολέμηση της κατάχρησης σε κλίμακα. Σήμερα, μοιράνται μια νέα ενημέρωση ως προς το πώς συνεργάζονται με το ευρύτερο οικοσύστημα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την υποστήριξη του επικοινωνιακού αλφαβητισμού, καθώς και την παροχή πρόσβασης σε χρήσιμες ιδέες μέσω σχετικών search trends.

Αντιμετώπιση της της παραπληροφόρησης: από το debunking στο prebunking

Οι διασταυρωτές γεγονότων (fact checkers) παίζουν σημαντικό ρόλο στη γενικότερη προσπάθεια απομυθοποίησης ψευδών πληροφοριών και την υποστήριξη ποιοτικής ενημέρωσης. Για τον λόγο αυτό, ανακοινώθηκε μια χορηγία ύψους 1,5 εκατ. στο European Fact-Checking Standards Network (EFCSN), έναν νέο οργανισμό που αντιπροσωπεύει ευρωπαϊκούς οργανισμούς διασταύρωσης γεγονότων, για τη δημιουργία του Elections24Check. Το Elections24Check εκπροσωπεί έναν συνασπισμό 40+ ειδησεογραφικών και ελεγκτικών οργανισμών (μεταξύ αυτών και το ellinikahoaxes.gr), με κάλυψη σε όλη την Ευρώπη, που συνεργάζονται για τον έλεγχο των δεδομένων αναφορικά με τις ευρωπαϊκές εκλογές. Προς υποστήριξη της διεθνούς αυτής συνεργασίας, το Elections24Check θα δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη βάση δεδομένων παραπληροφόρησης, ισχυρισμών και αφηγημάτων σχετικά με τις εκλογές -την πρώτη ανοιχτή βάση δεδομένων του είδους της, που θα υποστηρίζει την έρευνα και τη διασταύρωση γεγονότων σε όλο το κόσμο.

«Το Elections24Check θα παρέχει ένα σύστημα έγκυρης ανίχνευσης παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο για όλη την ήπειρο» δήλωσε ο Carlos Hernández-Echevarría, Επικεφαλής του EFCSN Governance Body. «Οι συμμετέχοντες οργανισμοί διασταύρωσης των γεγονότων δεν καλύπτουν μόνο ολόκληρη σχεδόν την ΕΕ, αλλά και την ευρύτερη κοινότητα των γειτονικών ευρωπαϊκών χωρών. Αυτό είναι σημαντικό διότι η παραπληροφόρηση ταξιδεύει ευρέως πέρα από τα σύνορα, ειδικά ενόψει των επερχόμενων εκλογών» συνέχισε.

Τα μέλη του συνασπισμού θα έχουν πρόσβαση σε νέες λειτουργίες του Fact Check Explorer που διατίθενται σε beta έκδοση και επιτρέπουν στους οργανισμούς να αναζητούν διασταυρώσεις γεγονότων με βάση και την εικόνα εκτός από το κείμενο -κάτι όλο και πιο σημαντικό με τη σημερινή κυκλοφορία περισσότερων εικόνων που έχουν δημιουργηθεί με παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI). Παρέχεται επίσης εκπαίδευση σχετικά με το πώς να εξετάσουν το πλαίσιο και το χρονοδιάγραμμα μιας εικόνας προκειμένου να καταλάβουν πότε καταχωρήθηκε για πρώτη φορά από τη Google και πώς χρησιμοποιήθηκε έκτοτε, γεγονός που βοηθά στην ανίχνευση της προέλευσης και της ιστορίας των εικόνων στο διαδίκτυο.

Μια άλλη πολύτιμη τεχνική είναι το prebunking («προμυθοποίηση») το οποίο εκπαιδεύει το κοινό στο να πώς να εντοπίζει τις συνήθεις τεχνικές χειραγώγησης, ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει καλύτερα την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο. Πρόσφατα, ανακοινώθηκε μια καμπάνια prebunking που θα τρέξει εν αναμονή των ευρωεκλογών για να πλαισιώσει και να προωθήσει τον καλύτερο «αλφαβητισμό» των Μέσων. Η καμπάνια, η οποία ξεκινά την άνοιξη, επικεντρώνεται στις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την προώθηση της παραπληροφόρησης, συμπεριλαμβανομένης της αποπλαισιοποίησης (decontextualization), της δημιουργίας αποδιοπομπαίων τράγων και της απαξίωσης μέσω σύντομων διαφημιστικών βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Βέλγιο και την Πολωνία. Τα βίντεο θα μεταφραστούν και θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ, καθώς και στα αραβικά, τα ρωσικά και τα τουρκικά.

Νέοι δημοσιογραφικοί πόροι για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την παραπληροφόρηση

Ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Ιουνίου, το AFP θα παρέχει πόρους για τους δημοσιογράφους ώστε να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την παραπληροφόρηση και τις δράσεις για την αντιμετώπισή της. Το παγκόσμιο πρακτορείο ειδήσεων θα δημοσιεύσει μια σειρά σύντομων βίντεο στη βραβευμένη λίστα αναπαραγωγής του στο YouTube, με τον τίτλο «AFP Fact Check: How to verify information online» σε τουλάχιστον οκτώ ευρωπαϊκές γλώσσες, καθώς και ένα διαδικτυακό μάθημα τριών τμημάτων στα αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και πορτογαλικά για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια των εκλογών. Το κλιμακούμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα μαθήματα και τα βίντεο του AFP υποστηρίζονται από την πρωτοβουλία Google News Initiative.

Συνεργασία για την ενδυνάμωση των νέων ψηφοφόρων

Με το δικαίωμα ψήφου, σε μερικές ευρωπαϊκές χώρες, να ξεκινά από την ηλικία των 16 ετών, όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στη δημοκρατική αυτή διαδικασία. Για να τους παρέχει υποστήριξη, το Google.org προσφέρει επιχορήγηση ενός εκατ. δολαρίων στο ThinkYoung, μια βελγική «δεξαμενή σκέψης». Με το ποσό αυτό θα χρηματοδοτηθούν hackathons νέων σε όλη την Ευρώπη, ενδυναμώνοντας νέους ψηφοφόρους -κυρίως μη προνομιούχων κοινοτήτων- να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση και να αναπτύξουν λύσεις για το πρόβλημα. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί συνέχεια της μακρόχρονης δέσμευσης του Google.org για «αλφαβητισμό» του νεανικού τύπου και διαδικτυακή ασφάλεια, έχοντας ήδη υποστηρίξει στον τομέα αυτόν, από το 2018, άνω των 60 οργανισμών.

Παρέχοντας θεματικές ιδέες στα Search Trends

Για να βοηθήσουν τους ψηφοφόρους να έχουν μια εικόνα των ζητημάτων και των θεμάτων για τα οποία θέλουν εκτενέστερη ενημέρωση, εγκαινιάζουν το Google Trends Elections Hub για τις ευρωεκλογές, με τις σχετικές τάσεις αναζήτησης σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς και με δεδομένα σε επίπεδο χώρας για τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία. Ο κόμβος αυτός περιλαμβάνει διαγράμματα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία παρέχουν μια επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο εξελίσσεται το ενδιαφέρον στο Search για τα κόμματα, τους υποψηφίους και τα πολιτικά θέματα, με βάση τα δεδομένα του Google Trends.

Τις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσει επίσης το ενημερωτικό δελτίο Google Trends Elections Newsletter με αναλύσεις των τάσεων αναζήτησης για κόμματα, υποψηφίους και πολιτικά ζητήματα σε ολόκληρη την ΕΕ. Στόχος του ενημερωτικού δελτίου είναι να παρέχει εμπεριστατωμένη ανάλυση και πληροφορίες για τις χώρες-κλειδιά, με βάση τις αναζητήσεις ενόψει των εκλογών. Κάθε έκδοση του ενημερωτικού δελτίου θα περιλαμβάνει ανάλυση των σημαντικότερων γεωγραφικών τάσεων, συγκρίσεις μεταξύ του τρέχοντος και των προηγούμενων εκλογικών κύκλων και θα αναδεικνύει τις κορυφαίες αναζητήσεις για τις εκλογές και τα ζητήματα ψηφοφορίας, καθώς θα πλησιάζουν οι εκλογές. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για το ενημερωτικό δελτίο στο Trends hub.

«Αυτό το εκλογικό έτος -και στη συνέχεια- θα παραμένουμε προσηλωμένοι στη μείωση της απειλής της παραπληροφόρησης και την προώθηση αξιόπιστων πληροφοριών, προσβλέποντας στη συνεργασία με τις κυβερνητικές αρχές, τον κλάδο και την κοινωνία των πολιτών για την επίτευξη αυτού του στόχου» καταλήγει η ανακοίνωση της Google.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!