THEPOWERGAME
Η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να αλλάξει άρδην τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό στο άμεσο μέλλον. Και ενώ όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις ενσωματώνουν τη νέα τεχνολογία στη διαδικτυακή παρουσίαση των υπηρεσιών τους, βλέποντας τα έσοδά τους να αυξάνονται σημαντικά, η Google ετοιμάζει μια σειρά εργαλείων που θα έχουν ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο στον ταξιδιωτικό τομέα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση της AI απασχόλησε ένα σημαντικό μέρος των συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν το τριήμερο 4-6 Μαρτίου κατά τη διάρκεια της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ITB στο Βερολίνο. Εκεί ο δρ Stefan Ebener, από την Google Γερμανίας, παρουσίασε τον νέο τρόπο αναζήτησης που θα λανσάρει σε λίγους μήνες και η οποία δεν θα μοιάζει με οτιδήποτε έχουν συναντήσει οι χρήστες στο παρελθόν. «Οι αναζητήσεις θα πραγματοποιούνται κυρίως χρησιμοποιώντας εικόνες: μέσω αναζήτησης εικόνων Google και χρησιμοποιώντας φωτογραφίες στο Instagram», εξήγησε ο δρ Ebener.
Αυτή η διαδικασία θα αλλάξει και το τουριστικό μάρκετινγκ: οι συναρπαστικές και πειστικές οπτικές προσφορές, ειδικά με τη μορφή φωτογραφιών και βίντεο, είναι το κλειδί για την προσέλκυση νέων επισκεπτών.
Μια άλλη τάση είναι αυτή του υπερ-προσωποποιημένου ταξιδιωτικού βοηθού, ικανού να χειριστεί διάφορα μέσα, παρέχοντας χρήσιμη υποστήριξη πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στον προγραμματισμό, την προετοιμασία και τα όνειρα απ’ ό,τι στο ίδιο το ταξίδι», σύμφωνα με τον δρα Ebener. Ακόμη και στο στάδιο της κράτησης, τέτοιοι βοηθοί μπορούν να ρωτήσουν και να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένες επιθυμίες, για παράδειγμα στην περίπτωση ταξιδιού με μικρά παιδιά. Όπου υπάρχουν αμφιβολίες, μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει μια εγγραφή βίντεο για να διαπιστώσει, για παράδειγμα, εάν η ζημιά από ατύχημα σε ένα νοικιασμένο αυτοκίνητο καλύπτεται από την ασφάλεια.
Η μαγική λέξη εδώ είναι η πολυτροπικότητα -οι χρήστες μπορούν επίσης να εφαρμόσουν διάφορα μέσα, φωτογραφίες και βίντεο, προκειμένου να αλληλεπιδράσουν με το σύστημα.
Το κλειδί σε πολλά από αυτά είναι το νέο Gemini AI της Google, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους παρόχους καταλυμάτων, για παράδειγμα, για να παράγει αυτόματα περιγραφές κτιρίων με βάση βίντεο. Κατέστη δυνατή η εκπαίδευση του λογισμικού, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών του με τρόπο που να είναι ακριβώς προσαρμοσμένος σε συγκεκριμένες ομάδες-στόχους.
Ο ρόλος της AI στις τουριστικές επιχειρήσεις
Το 86% των τουριστικών εταιρειών λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει σημαντικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο, ενώ μόνο τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν δημιουργηθεί 211 startups που επικεντρώνονται στην ανάλυση δεδομένων που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, ανέφερε ο Rohit Talwar, διευθύνων σύμβουλος της Fast Future. Ωστόσο, δεν είναι πολλοί οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν το ChatGPT και παρόμοιες τεχνολογίες για την επιλογή ενός προορισμού, με το 38% στην πραγματικότητα να αρνείται να τις χρησιμοποιήσει για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Το 35% το κάνουν για να συγκρίνουν τις τιμές.
Ωστόσο, ο δρ Patrick Andrae, CEO της εταιρείας παροχής εξοχικών κατοικιών HomeToGo, υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ και θα παραμείνει. Κάλεσε τις εταιρείες να είναι ανοικτές στις καινοτομίες προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την AI. Ανέφερε ότι η συνεισφορά της τεχνητής νοημοσύνης στις πωλήσεις του κλάδου ήταν ήδη 32% πέρυσι.
Η εταιρεία του προσελκύει χρήστες με την έκδοση Beta μιας εφαρμογής που ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση εξοχικών κατοικιών. Εκείνοι που τη χρησιμοποιούν λαμβάνουν μια συλλογή από προσφορές από την περιοχή και το περιβάλλον των θεμάτων αναζήτησής τους. «Η τεχνητή νοημοσύνη δρα ως συνοδός που, όπου υπάρχουν αμφιβολίες, προσφέρει εναλλακτικές λύσεις».
Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαδικτυακή παρουσίαση των υπηρεσιών τους έχουν σημαντική αύξηση στα έσοδά τους, σύμφωνα και με την αντιπρόεδρο της Phocuswright, Charuta Fadnis. Ένα παράδειγμα είναι η Tripadvisor, η οποία είδε τα έσοδά της ανά πελάτη να τριπλασιάζονται κατά το πρώτο τρίμηνο μετά την εισαγωγή διαδραστικής υπηρεσίας σε σύγκριση με τους συμβατικούς πελάτες της πλατφόρμας.
Η κ. Fadnis προβλέπει επίσης ότι στο μέλλον οι εικονικοί ταξιδιωτικοί πράκτορες θα αναλαμβάνουν τις κρατήσεις των ταξιδιωτών, με εφαρμογές όπως η One Travel, που θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις των χρηστών σε συνεργασία με την Google.
Ωστόσο, ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στο μέλλον μπορεί να είναι αρνητικός, αν χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ψεύτικων κριτικών, που θα παραπλανήσουν τους ταξιδιώτες να κάνουν κρατήσεις που ίσως μετανιώσουν αργότερα. Για να αποφευχθεί αυτό, η τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να συνδυαστεί με την τεχνολογία blockchain, εξασφαλίζοντας έτσι την αξιοπιστία των κριτικών.