THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις του iPhone της Apple στην Κίνα μειώθηκαν κατά 24% κατά τις πρώτες έξι εβδομάδες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα, ενισχύοντας τους φόβους για επιδείνωση της ζήτησης για την κορυφαία αλλά «γερασμένη» συσκευή.
Τα στοιχεία της Counterpoint Research αυξάνουν την πίεση στο iPhone, το οποίο δυσκολεύεται να αναπαράγει τη συνήθη επιτυχία του στη μεγαλύτερη αρένα smartphone στον κόσμο. Η αγορά κινητής τηλεφωνίας της Κίνας συρρικνώθηκε κατά 7% τις πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος έτους και το κορυφαίο μερίδιο πήγε στην Vivo με έδρα την Dongguan, η οποία στόχευε στο οικονομικό τμήμα, σύμφωνα με την Counterpoint. Για να τονώσει τη ζήτηση, η Apple έκανε σπάνιες εκπτώσεις στο διαδικτυακό της κατάστημα τον Ιανουάριο και οι διαδικτυακοί μεταπωλητές μειώνουν τώρα τις τιμές έως και 180 δολάρια.
Οι μετοχές της Apple έχουν υποχωρήσει κατά 9% από την αρχή του έτους και έχασε τον τίτλο της πολυτιμότερης εταιρείας στον κόσμο από τη Microsoft Corp. Αυτόν τον μήνα, η επιχείρηση από το Cupertino της Καλιφόρνιας αφαιρέθηκε επίσης από τη λίστα της Goldman Sachs με τις επενδύσεις με την υψηλότερη αποδοτικότητα και τη λίστα της Evercore ISI με τις τακτικές υπεραποδόσεις.
Την Τρίτη, ο συνεργάτης συναρμολόγησης iPhone Hon Hai Precision Industry Co. ανακοίνωσε πτώση 18% στις πωλήσεις τους δύο πρώτους μήνες του έτους. Το κινητό τηλέφωνο αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των πωλήσεων της Apple και σημαντικό μέρος των εσόδων της ταϊβανέζικης εταιρείας.
Η Huawei Technologies Co. με έδρα τη Shenzhen αποτελεί αγκάθι για την Apple από το εκπληκτικό ντεμπούτο των εγχώριων συσκευών Mate 60 Pro, το οποίο προκάλεσε ένα κύμα πατριωτικών αγορών και πήρε μερίδιο από την αμερικανική εταιρεία. Η Huawei εκτοξεύτηκε σε μερίδιο αγοράς 16,5% στην Κίνα τις πρώτες έξι εβδομάδες, από 9,4%. Η εταιρεία που αποσχίστηκε από τη Huawei το 2020, η Honor Device Co., ήταν ο μόνος άλλος μεγάλος κατασκευαστής που παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων ανά μονάδα, κατά 2%. Η Apple έπεσε κάτω από το 16% του μεριδίου αγοράς, από 19% πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τους ερευνητές.
«Παρά τη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, οι βελτιώσεις της Huawei στην παραγωγή επέτρεψαν στην εταιρεία να καλύψει τη ζήτηση για τη δημοφιλή σειρά Mate 60», δήλωσε ο αναλυτής της Counterpoint Ivan Lam. «Η περίοδος του προηγούμενου έτους ήταν ήδη αρκετά πιεσμένη, αλλά όσον αφορά την Apple, υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο βραχυπρόθεσμα. Οι επιθετικές προωθητικές ενέργειες πριν από την Ημέρα της Γυναίκας είναι μόνο ένα παράδειγμα».