THEPOWERGAME
Η Google φέρεται να συνεργάζεται κρυφά με ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης για τη δημιουργία και δημοσίευση κειμένων με χρήση νέων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με έκθεση στο Adweek.
Οι συμφωνίες αυτές, που εικάζεται ότι αξίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια ετησίως, φαίνεται να ανήκουν στο Google News Initiative (GNI), ένα πρόγραμμα έξι ετών που χρηματοδοτεί έργα ενδυνάμωσης των μέσων ενημέρωσης, εργαλεία fact-checking και άλλους πόρους για τα newrooms.
Σύμφωνα με το Adweek, το πρόγραμμα στοχεύει προς το παρόν σε μια ομάδα μικρότερων εκδοτών. «Τα beta εργαλεία του προγράμματος επιτρέπουν σε εκδότες με περιορισμένους πόρους να δημιουργούν περιεχόμενο πιο αποτελεσματικά, ταξινομώντας πρόσφατες αναρτήσεις άλλων οργανισμών, όπως κυβερνητικά όργανα και πρακτορεία ειδήσεων, και στη συνέχεια να “γράφοντας” άρθρα που περιλαμβάνουν αυτές τις πηγές», αναφέρει το Adweek.
Δεν είναι σαφές πόσο πληρώνονται ακριβώς οι εκδότες στο πλαίσιο της συμφωνίας, αν και το Adweek λέει ότι πρόκειται για ένα «πενταψήφιο ποσό» ετησίως. Ως αντάλλαγμα, οι οργανισμοί μέσων ενημέρωσης συμφωνούν (ως φαίνεται) να δημοσιεύουν τουλάχιστον τρία άρθρα την ημέρα, ένα εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο και μια μηνιαία προωθητική καμπάνια χρησιμοποιώντας τα εργαλεία AI.
Παρατηρείται ότι οι εκδότες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δεν υποχρεούνται, προφανώς, να αποκαλύψουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, ούτε οι πηγές ενημερώνονται ότι το περιεχόμενό τους χρησιμοποιείται για τη δημιουργία άρθρων μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Το «γραμμένο» από την τεχνητή νοημοσύνη κείμενο χρησιμοποιεί ένα σύστημα κωδικοποίησης χρωμάτων για να επισημάνει την αξιοπιστία κάθε ενότητας του κειμένου, βοηθώντας τους ανθρώπους που το επεξεργάζονται τελικώς να αξιολογήσουν το περιεχόμενο πριν από το δημοσιεύσουν.
Σε δήλωσή της Google στο Adweek, η εταιρεία είπε ότι βρίσκεται «σε αρχικό στάδιο επεξεργασίας ιδεών για πιθανή παροχή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει τους δημοσιογράφους στη δουλειά τους». Εκπρόσωπος της εταιρείας πρόσθεσε ότι τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης «δεν προορίζονται και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το ουσιαστικό ρόλο που έχουν οι δημοσιογράφοι στο ρεπορτάζ, τη δημιουργία και τον έλεγχο γεγονότων στα άρθρα τους».
Google: Μια συμφωνία στα πρότυπα παλιότερης συμφωνίας του Facebook
Δεν είναι σαφές τι κερδίζει η Google από τη συμφωνία, αν και δεν θα ήταν η πρώτη εταιρεία που πληρώνει τα μέσα ενημέρωσης για τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων. Η συμφωνία έχει ορισμένες ομοιότητες με τις συμφωνίες που κάποτε συνήψε το Facebook με εκδότες για τη δημιουργία live video περιεχομένου το 2016. Τότε, η εταιρεία πλήρωσε εκατομμύρια δολάρια σε εκδότες για να αξιοποιήσουν την νεοσύστατη πλατφόρμα βίντεο, με αποτέλεσμα δεκάδες μέσα ενημέρωσης να επέλεξε να «στραφούν στο βίντεο».
Αυτές οι συμφωνίες τερματίστηκαν άδοξα, όταν το Facebook ανακάλυψε ότι είχε αναλύσει εντελώς λανθασμένα τον αριθμό των προβολών αυτού του περιεχομένου. Το κοινωνικό δίκτυο έληξε σύντομα τις συμφωνίες του και από τότε έχει προσαρμόσει τον αλγόριθμό του για να προτείνει λιγότερο περιεχόμενο ειδήσεων. Η «στροφή της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης στο βίντεο» κόστισε τη δουλειά εκατοντάδων δημοσιογράφων, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις.
Αν και το πρόγραμμα GNI φαίνεται να είναι πολύ μικρότερο από αυτό που επιχείρησε το Facebook πριν από σχεδόν μια δεκαετία με τα live video, είναι πιθανό να εγείρει νέους ελέγχους σχετικά με τη χρήση εργαλείων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης από τους εκδότες. Εκδόσεις όπως το CNET και το Sports Illustrated έχουν επικριθεί ευρέως για την προσπάθειά τους να περάσουν άρθρα που έχουν συνταχθεί από τεχνητή νοημοσύνη ως «γραμμένα από ανθρώπους».