THEPOWERGAME
Παγκόσμια «πρεμιέρα» πραγματοποίησε η Xiaomi, σήμερα Κυριακή, για το κορυφαίο της smartphone Xiaomi 14 Ultra, καθώς επιδιώκει να διατηρήσει την αναπτυξιακή της δυναμική, ενώ παράλληλα παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το ηλεκτρικό της όχημα.
Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρονικών κυκλοφόρησε το Xiaomi 14 Ultra για τις παγκόσμιες αγορές στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, αφού το παρουσίασε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στην Κίνα.
Το Xiaomi 14 Ultra θα καθυστερήσει περισσότερο από το Xiaomi 14 να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και θα είναι διαθέσιμο από 1.499 ευρώ.
Xiaomi 14 Ultra: Τα χαρακτηριστικά
Το Xiaomi 14 Ultra είναι μια ογκώδης συσκευή. Διαθέτει μεγάλη οθόνη 6,73 ιντσών και μια μεγάλη μπαταρία 5300 mAh που έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Υπάρχει, επίσης, ένας μεγάλος θάλαμος ατμού (3 φορές μεγαλύτερος) στο εσωτερικό για την ψύξη του chipset Snapdragon 8 Gen 3. Προσθέστε τη εντυπωσιακή ρύθμιση της κάμερας, και όλα αυτά οδηγούν σε διαστάσεις σώματος 161,4 x 75,3 x 9,2 mm και βάρος λίγο κάτω από 230 γραμμάρια.
Το Xiaomi 14 Ultra διατίθεται σε τρία διαφορετικά χρώματα στην τυπική του έκδοση. Δύο από αυτά έχουν απομίμηση δέρματος στο πίσω μέρος σε μαύρο ή άσπρο χρώμα και φτάνουν τα 224,4 γραμμάρια. Το τρίτο μπλε χρώμα έχει αυτό που η Xiaomi αποκαλεί Dragon Crystal στο πίσω μέρος και είναι πιο βαρύ στα 229,5 γραμμάρια. Τέλος, υπάρχει μια έκδοση Titanium Special Edition που είναι 229,6 γραμμάρια, αλλά αυτή δεν θα κυκλοφορήσει έξω από την Κίνα.
Το υλικό απομίμησης δέρματος είναι πολύ υψηλής ποιότητας. Δεν θα ξεγελάσει κανέναν ότι είναι πραγματικό δέρμα, αλλά αυτό δεν αφαιρεί την premium αίσθησή του. Το μοτίβο υφής είναι λεπτό και διακριτικό. Η Xiaomi αναφέρει επίσης ότι το υλικό θα πρέπει να είναι πιο ανθεκτικό στο σκίσιμο σε αυτή τη γενιά.
Προχωρώντας στην οθόνη, η οποία φαίνεται αμετάβλητη σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά στα χαρτιά. Εξακολουθεί να είναι ένα πάνελ LTPO AMOLED 6,73 ιντσών 1440x3200px με μέγιστο ρυθμό ανανέωσης 120 Hz, υποστήριξη Dolby Vision και HDR10+. Το πάνελ είναι λίγο πιο φωτεινό στις 3.000 nits (σε σύγκριση με τις 2.600 nits). Η προστατευτική επιφάνεια της οθόνης είναι νέα φέτος. Η Xiaomi χρησιμοποιεί κάτι που ονομάζεται Shield Glass. Ισχυρίζεται ότι προσφέρει δέκα φορές μεγαλύτερη αντοχή σε πτώσεις και είναι επίσης πιο διαυγές.
Η Xiaomi την αποκαλεί οθόνη All Around Liquid, και μπορούμε σίγουρα να καταλάβουμε γιατί. Όχι μόνο η οθόνη είναι ελαφρώς καμπυλωτή και στις δύο πλευρές και στην κορυφή και στο κάτω μέρος, αλλά και οι άκρες είναι επίσης λεπτά καμπυλωτές.
Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του Xiaomi 14 Ultra είναι αναμφισβήτητα η μεγάλη κυκλική νησίδα της κάμερας. Το απότομα ανυψωμένο πλαίσιο γύρω από την παλιά νησίδα της κάμερας έχει εξαφανιστεί – η μονάδα της κάμερας που μοιάζει με φακό στο πίσω μέρος του 14 Ultra, έχει μια απαλή κλίση πάνω από το γύρω πίσω πλαίσιο. Παρόλα αυτά, είναι μεγάλη και εξέχει αρκετά από την πίσω πλευρά του τηλεφώνου.
Υπάρχει ένα δίδυμο τηλεφακών: ένας κανονικός 3.2x 75mm f/1.8 και ένας periscope 5x 120mm f/2.5, που μοιράζονται τον ίδιο αισθητήρα Sony IMX858 1/2.5 ιντσών με τον υπερευρυγώνιο φακό 12mm f/1.8. Ο periscope 120mm αναβαθμίστηκε από φακό f/3.0 σε πιο φωτεινό f/2.5. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ελάχιστη εστιακή απόσταση και των δύο zoom – ο φακός 75mm μπορεί να τραβήξει από τα 10cm, ενώ ο φακός 120mm εστιάζει από τα 30cm.
Το Xiaomi 14 Ultra τρέχει Android 14 με το Xiaomi HyperOS από πάνω. Το νέο περιβάλλον χρήστη είναι πολύ παρόμοιο με το MIUI, με μερικές μικρές οπτικές αλλαγές και ακόμα λιγότερες λειτουργικές αλλαγές διάσπαρτες εδώ και εκεί. Σίγουρα θα το αναλύσουμε λεπτομερώς στην πλήρη μας κριτική.
Xiaomi: Η ανοδική πορεία της εταιρείας
Η Xiaomi έχει κατακτήσει σταθερά ανοδική πορεία, από την ίδρυσή της το 2010, χάρη στην πώληση smartphones υψηλών προδιαγραφών σε χαμηλές τιμές. Ωστόσο, καθώς αυτό το τμήμα της αγοράς γίνεται πιο ανταγωνιστικό, η Xiaomi έχει στραφεί προς την υψηλότερη πλευρά της αγοράς, όπου κυριαρχούν ιδιαίτερα η Apple και η Samsung, αλλά όπου η ανάπτυξη έχει διατηρηθεί σταθερή παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει συνολικά η βιομηχανία κινητών τηλεφώνων.
Η κυκλοφορία έρχεται καθώς η Xiaomi έχει δει ανάκαμψη στην βασική δραστηριότητα των smartphones, η οποία αντιπροσωπεύει λίγο λιγότερο από τα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων της. Η Xiaomi, η οποία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης smartphones στον κόσμο, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 4,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος το 2023, σύμφωνα με την IDC, μια πολύ πιο αργή πτώση από το 2022. Το τρίτο τετράμηνο, η Xiaomi κατέγραψε μια μικρή αύξηση στα έσοδα, μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης.
Ωστόσο, η Xiaomi συνεχίζει να αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στην high-end κατηγορία από τους ήδη υπάρχοντες παίκτες Apple και Samsung, καθώς και από κινεζικές εταιρείες όπως η Honor, μια spin-off της Huawei.
Ωστόσο, η Xiaomi προσπαθεί να αναπτύξει την δραστηριότητα της και πέρα από τα smartphones. Πέρυσι, η Xiaomi κυκλοφόρησε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το SU7, ανοίγοντας μια νέα κατηγορία προϊόντων για τον κινεζικό γίγαντα. Η Xiaomi παρουσίασε το αυτοκίνητο στο MWC, επιδεικνύοντάς το για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το Smart Band 8 Pro, το Xiaomi Watch S3 και το Xiaomi Watch 2 – ένα έξυπνο fitness band και δύο smartwatches.
Η Xiaomi προσπαθεί να παρουσιάσει τον εαυτό της ως μια εταιρεία που προσφέρει μια σειρά από συσκευές για καταναλωτές που μπορούν όλες να συνδεθούν μεταξύ τους μέσω του δικού της λειτουργικού συστήματος – HyperOS – το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι. Αυτή είναι μια πολύ παρόμοια στρατηγική με αυτή που ακολουθούν η Samsung και η Apple.