THEPOWERGAME
Αν και μετρά μόλις έναν χρόνο ζωής, έχει καταφέρει να προσελκύσει τα βλέμματα των επενδυτών, οι οποίοι εντόπισαν την καινοτομία της. Ο λόγος για τη Nuuro, τη startup με το ελληνικό DNA, που ίδρυσαν στις αρχές του 2023 η Claudia Hilti και ο Δημήτρης Μεσσήνης, με στόχο να καλύψουν μεγάλο κενό στον τομέα της διατροφής: την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου οδηγού, που να επιτρέπει τη real time λήψη αποφάσεων σχετικών με τη διατροφή.
Και το έκαναν αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη αιχμής, με στόχο να παρέχουν εξατομικευμένες διατροφικές συστάσεις στους καταναλωτές. Ήδη, στην πρώτη έκδοση της εφαρμογής της startup, που βρίσκεται ήδη στο App Store της Apple, η νεότευκτη εταιρεία δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να βγάλει φωτογραφία το μενού ενός εστιατορίου ή να ανεβάσει το link του μενού και να λάβει με ένα «κλικ» την πρότασή της Nuuro για το τι πρέπει να παραγγείλει με βάση όλα τα δεδομένα του προφίλ του.
«Το όραμά μας είναι να είμαστε ο προσωπικός ειδικός διατροφής, παντού και οποιαδήποτε στιγμή. Από το μαγείρεμα στο σπίτι μέχρι την παραγγελία φαγητού ή την επίσκεψη σε ένα εστιατόριο, θέλουμε να προσφέρουμε τον πιο εύκολο τρόπο για να κάνει κανείς τις καλύτερες επιλογές διατροφής», εξηγεί στο powergame.gr o ένας εκ των ιδρυτών της Nuuro, Δημήτρης Μεσσήνης.
Θυγατρική στην Ελλάδα, φρέσκα κεφάλαια
Με έδρα τη Ζυρίχη, η Nuuro έχει ήδη στενές σχέσεις με την ελληνική αγορά, όχι μόνο λόγω του Έλληνα co-founder. Η εταιρεία, μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, συνέστησε θυγατρική στην Ελλάδα και πλέον από το 2024 απασχολεί προσωπικό στη χώρα μας.
Η καινοτομία της Nuuro, η πλατφόρμα της οποίας θα είναι προσεχώς διαθέσιμη και στο Google Play, δεν ξέφυγε από τα ραντάρ των επενδυτών, με την Genenis Venture να δίνει χρηματοδοτική ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνικών καταβολών startup. Η Genesis Ventures, που προσφέρει χρηματοδότηση και άμεση υποστήριξη σε startups αρχικών σταδίων στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναγνώρισε τις δυνατότητες της Nuuro, επιλέγοντάς την ανάμεσα σε 150 startups, για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα επιτάχυνσης, χρηματοδοτώντας την για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
«Τους επόμενους μήνες θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε μικρά, αλλά σημαντικά πειράματα, που θα μας βοηθήσουν να διαπιστώσουμε αν το προϊόν μας λύνει τα προβλήματα διατροφής στα οποία στοχεύουμε να βοηθήσουμε, να μάθουμε με ποιους τρόπους θα είχε νόημα να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο και να βρούμε έτσι product-market fit», σημειώνει ο κ. Μεσσήνης.
Στόχος της εταιρείας είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα σε αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ, της Ελβετίας, της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας, έχοντας, ωστόσο, ανοιχτούς παγκόσμιους ορίζοντες και εστιάζοντας στα άτομα με διατροφικές ευαισθησίες.
Διεθνείς συνεργασίες
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Nuuro συνδυάζει την B2C και B2B προσέγγιση. Όσον αφορά το δεύτερο, ήδη η εταιρεία έχει γίνει αποδέκτης μεγάλου ενδιαφέροντος από τον κλάδο: «Βλέπουμε ενδιαφέρον από εταιρείες catering και εστιατόρια που θέλουν να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία προσωποποιημένης διατροφής στους πελάτες τους. Σύντομα οι χρήστες της εφαρμογής μας θα μπορούν να γνωρίζουν την ιδανικότερη επιλογή από το μενού ενός εστιατορίου πριν ακόμη επισκεφθούν το εστιατόριο», προσθέτει ο co-founder της Nuuro.
Να σημειωθεί ότι ήδη από τα πρώτα της βήματα η Nuuro συνεργάστηκε με την Aveato Catering, εταιρεία που αναδείχθηκε «Caterer of the Year» της Γερμανίας για το 2023, για την απλοποίηση και τη βελτίωση των διατροφικών επιλογών των πελατών. Η συνεργασία περιλαμβάνει την ενσωμάτωση κωδικών QR, εισάγοντας μια νέα προσέγγιση στο φαγητό. Επίσης, η startup βρίσκεται σε συνομιλίες με έναν μεγάλο πάροχο τροφίμων που λειτουργεί πάνω από 200 καταστήματα στην Ελβετία.
Διογκούμενο βαίνει και το ενδιαφέρον των απλών καταναλωτών για την εφαρμογή της Nuuro: «Παρατηρούμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας που συνδέεται και μπορεί να επηρεαστεί σε έναν βαθμό από τη διατροφή, όπως ημικρανίες, έλλειψη σιδήρου, κατάθλιψη, IBS, NAFLD, SIBO, δυσανεξία στη γλουτένη, οστεοπόρωση, διαβήτη», προσθέτει ο κ. Μεσσήνης.
Και ερευνητικό ενδιαφέρον
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία εισπράττει ήδη και έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον από διακεκριμένα πανεπιστήμια και αίτημα να προχωρήσει σε συγκεκριμένες μελέτες για το πώς ακριβώς μπορεί να έχει θετική επίπτωση στην υγεία η χρήση της εφαρμογής της. Ταυτόχρονα, η Nuuro έχει ήδη συνεργασία με το ελβετικό πανεπιστήμιο HSLU για την περαιτέρω βελτιστοποίηση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούμε.
Το ενδιαφέρον για τη startup με το ελληνικό αίμα κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Σύμφωνα με μια μελέτη της McKinsey & Company, σχεδόν το 50% των καταναλωτών αγωνίζεται καθημερινά προκειμένου να λάβει τεκμηριωμένες και βιώσιμες αποφάσεις σχετικά με τα τρόφιμα.
«Οι πηγές που προσφέρουν συμβουλές διατροφής αυξάνονται συνεχώς, αλλά συχνά προκαλούν περισσότερη σύγχυση για πολλούς λόγους. Πρώτον, διότι οι απόψεις διίστανται για το τι φαγητό είναι ωφέλιμο και η πραγματικότητα είναι ότι αυτό διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά και από μέρα σε μέρα. Δεύτερον, διότι οι προτάσεις φαγητού μπορεί απλά να μην είναι διαθέσιμες, π.χ. να μη συμπεριλαμβάνονται στο μενού του εστιατορίου που επισκεφθήκαμε. Τρίτον, διότι είναι σχεδόν αδύνατον κάποιος να αναλύσει όλη την επιστημονική βιβλιογραφία, τις διατροφικές προτιμήσεις, τα ιατρικά δεδομένα του (όπως εξετάσεις αίματος) και όλο το μενού κάθε φορά, ώστε να κάνει την πιο κατάλληλη επιλογή», εξηγεί ο κ. Μεσσήνης, μιλώντας για το πρόβλημα που κλήθηκε να λύσει η Nuuro.