Γ.Δ.
1400.67 +0,22%
ACAG
-0,19%
5.36
BOCHGR
+0,23%
4.39
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
-0,66%
2.26
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,89%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,87%
1.39
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.559
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,71%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,97%
5.22
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+0,73%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
+0,88%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,68%
11.83
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+0,60%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+0,70%
1.434
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.648
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,23%
1.81
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+3,10%
1.165
ΕΤΕ
-0,99%
6.966
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,70%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,74%
2.025
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
0.883
ΙΝΤΕΚ
+1,06%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+1,91%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,36%
1.515
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,98%
1.03
ΚΟΥΕΣ
+0,54%
5.59
ΚΡΙ
-3,14%
13.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,66%
3.005
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,21%
19.36
ΜΟΝΤΑ
-2,37%
3.71
ΜΟΤΟ
+2,64%
2.53
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
24.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,76%
31.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+1,97%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,33%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,44%
15.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
+0,55%
3.65
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.29
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-0,32%
1.575
ΣΑΡ
-0,37%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
+3,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Loud Budgeting: H τάση της αποταμίευσης που κατακλύζει το TikTok

To «Loud Budgeting» είναι ο όρος που εφηύρε στο TikTok ο κωμικός Λούκας Μπατλ για να περιγράψει μία νέα τάση που αρχίζουν να υιοθετούν οι νεότερες γενιές απέναντι στον καταναλωτισμό. Κόντρα στην υπερκατανάλωση και την εμμονή με τα υλικά αγαθά που πριμοδοτούν οι influencers, άτομα νεότερων ηλικιών -που αντιμετωπίζουν χαμηλότερους μισθούς και οικονομική επισφάλεια, αλλά σε μία εποχή πολλών ψηφιακών επιρροών- στρέφονται προς την καλώς νοούμενη «τσιγκουνιά». Τον «ενσυνείδητο καταναλωτισμό» που λαμβάνει υπ’ όψιν τα κοινωνικά δεδομένα, απομυθοποιεί την κατοχή υλικών αγαθών. Και πλέον δεν κρύβεται. Δηλαδή θεωρεί προσόν και όχι μειονέκτημα την συγκρατημένη τσέπη. Εξ ου και ο όρος «loud» (δηλαδή το να κάνεις budgeting, δηλαδή να υπολογίζεις τα χρήματά σου και να κάνεις οικονομία χωρίς να το κρύβεις, αλλά αντίθετα, φωνάζοντάς το δυνατά).

@lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

Δεν είναι τυχαίο πως η τάση αυτή δημιουργήθηκε στο TikTok, την κατ’εξοχήν πλατφόρμα των νεότερων γενιών, και εκείνη στην οποία εναλλάσσονται σε ταχείς ρυθμούς τα οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Δεκάδες χρήστες ανεβάζουν βίντεο στην εφαρμογή, με τα οποία συμβουλεύουν με ποιους τρόπους μπορεί κανείς να αυξήσει τα εισοδήματά του και να αποταμιεύσει.

@mohaewithjennypark 💙💙 3 ways to uplevel your finances and loud budget in 2024. Ps — while managing your finances are important, increasing your earning potential is KEY!!! #loudbudgeting #loudbudgetingtips #wealth #money #personalfinancetips ♬ original sound – jenny park

Η τάση είναι το αντίθετο της λεγόμενης «quiet luxury» (σιωπηλής πολυτέλειας)

Σε μία περίοδο κατά την οποία τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυριαρχούνται από τη λεγόμενη «σιωπηλή πολυτέλεια», μία διακριτική επίδειξη πλούτη και την έμφαση στην συγκέντρωση εμπειριών -οι οποίες όμως κοστίζουν εξίσου, όπως για παράδειγμα, τα συχνά και πολυτελή ταξίδια- το loud budgeting «απενοχοποιεί» την προσεκτική διαχείριση του προϋπολογισμού και την κάνει ξανά «κουλ» και κοινωνικά αποδεκτή.

Ο Μπατλ εφηύρε τον όρο μετά από μία νύχτα υπερβολικής σπατάλης, από την οποία ξύπνησε σκεπτόμενος πως το «δεν θέλω να ξοδεύω» πρέπει να γίνει το νέο ρητό του. Σημαίνει να λαμβάνει κανείς μέτρα για να περιορίζει τα έξοδα, όπως ο λεγόμενος «Στεγνός Ιανουάριος» (Dry January), όσοι συμμετέχουν στον οποίο παίρνουν την απόφαση να μαγειρεύουν στο σπίτι, αντί να δειπνούν σε εστιατόρια, και να κοινωνικοποιούνται στη διάρκεια της ημέρας και όχι αργά το βράδυ, κάτι που περιορίζει τα έξοδα του κλάμπινγκ.

Πέρα από τάση, η συνήθεια αυτή της αποταμίευσης επεκτείνεται και πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πιστοποιημένη οικονομική σύμβουλος Σοφία Μπέρα Ντέιγκλ υποστηρίζει την ιδέα, σημειώνει όμως πως για να είναι αποτελεσματική, όσοι την εφαρμόζουν θα πρέπει να σχεδιάζουν το «low budgeting» με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Συνιστά δε τη χρήση εργαλείων εξοικονόμησης και εφαρμογών που παρακολουθούν τα έξοδα και την κατανομή κόστους.

Προς τον ενσυνείδητο καταναλωτισμό

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής το «φωνάζει» με αρκετούς τρόπους και μία μερίδα ανθρώπων αρχίζει να λαμβάνει το μήνυμα: Η υπερκατανάλωση που πυροδοτεί την επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής, ο πληθωρισμός που στραγγαλίζει τα εισοδήματα και η κοινωνική συνειδητοποίηση (η αίσθηση του τρόπου ζωής και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο πλησίον), οδηγούν προς μία πιο ενσυνείδητη στάση απέναντι στα υλικά αγαθά. Παράλληλα life coaching και ψυχοθεραπεία εστιάζουν στο πώς τα αποκτήματα δεν φέρνουν την πληρότητα και την ευτυχία, και στην αξία αντίθετα που λαμβάνει η συμμετοχή στην κοινότητα και η προσφορά στην τόνωση του προσωπικού αξιακού συστήματος των ανθρώπων και στην ενίσχυση αυτοπεποίθησης, αυταξίας και πληρότητας. Παράλληλα, η χρηστή διαχείριση των οικονομικών και η απόκτηση πληροφορίας για το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί ενδυναμώνει τον καταναλωτή και ενισχύει τoν «οικονομικό αλφαβητισμό» στις νεότερες γενιές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!