Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Loud Budgeting: H τάση της αποταμίευσης που κατακλύζει το TikTok

To «Loud Budgeting» είναι ο όρος που εφηύρε στο TikTok ο κωμικός Λούκας Μπατλ για να περιγράψει μία νέα τάση που αρχίζουν να υιοθετούν οι νεότερες γενιές απέναντι στον καταναλωτισμό. Κόντρα στην υπερκατανάλωση και την εμμονή με τα υλικά αγαθά που πριμοδοτούν οι influencers, άτομα νεότερων ηλικιών -που αντιμετωπίζουν χαμηλότερους μισθούς και οικονομική επισφάλεια, αλλά σε μία εποχή πολλών ψηφιακών επιρροών- στρέφονται προς την καλώς νοούμενη «τσιγκουνιά». Τον «ενσυνείδητο καταναλωτισμό» που λαμβάνει υπ’ όψιν τα κοινωνικά δεδομένα, απομυθοποιεί την κατοχή υλικών αγαθών. Και πλέον δεν κρύβεται. Δηλαδή θεωρεί προσόν και όχι μειονέκτημα την συγκρατημένη τσέπη. Εξ ου και ο όρος «loud» (δηλαδή το να κάνεις budgeting, δηλαδή να υπολογίζεις τα χρήματά σου και να κάνεις οικονομία χωρίς να το κρύβεις, αλλά αντίθετα, φωνάζοντάς το δυνατά).

@lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

Δεν είναι τυχαίο πως η τάση αυτή δημιουργήθηκε στο TikTok, την κατ’εξοχήν πλατφόρμα των νεότερων γενιών, και εκείνη στην οποία εναλλάσσονται σε ταχείς ρυθμούς τα οπτικοακουστικά ερεθίσματα. Δεκάδες χρήστες ανεβάζουν βίντεο στην εφαρμογή, με τα οποία συμβουλεύουν με ποιους τρόπους μπορεί κανείς να αυξήσει τα εισοδήματά του και να αποταμιεύσει.

@mohaewithjennypark 💙💙 3 ways to uplevel your finances and loud budget in 2024. Ps — while managing your finances are important, increasing your earning potential is KEY!!! #loudbudgeting #loudbudgetingtips #wealth #money #personalfinancetips ♬ original sound – jenny park

Η τάση είναι το αντίθετο της λεγόμενης «quiet luxury» (σιωπηλής πολυτέλειας)

Σε μία περίοδο κατά την οποία τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυριαρχούνται από τη λεγόμενη «σιωπηλή πολυτέλεια», μία διακριτική επίδειξη πλούτη και την έμφαση στην συγκέντρωση εμπειριών -οι οποίες όμως κοστίζουν εξίσου, όπως για παράδειγμα, τα συχνά και πολυτελή ταξίδια- το loud budgeting «απενοχοποιεί» την προσεκτική διαχείριση του προϋπολογισμού και την κάνει ξανά «κουλ» και κοινωνικά αποδεκτή.

Ο Μπατλ εφηύρε τον όρο μετά από μία νύχτα υπερβολικής σπατάλης, από την οποία ξύπνησε σκεπτόμενος πως το «δεν θέλω να ξοδεύω» πρέπει να γίνει το νέο ρητό του. Σημαίνει να λαμβάνει κανείς μέτρα για να περιορίζει τα έξοδα, όπως ο λεγόμενος «Στεγνός Ιανουάριος» (Dry January), όσοι συμμετέχουν στον οποίο παίρνουν την απόφαση να μαγειρεύουν στο σπίτι, αντί να δειπνούν σε εστιατόρια, και να κοινωνικοποιούνται στη διάρκεια της ημέρας και όχι αργά το βράδυ, κάτι που περιορίζει τα έξοδα του κλάμπινγκ.

Πέρα από τάση, η συνήθεια αυτή της αποταμίευσης επεκτείνεται και πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πιστοποιημένη οικονομική σύμβουλος Σοφία Μπέρα Ντέιγκλ υποστηρίζει την ιδέα, σημειώνει όμως πως για να είναι αποτελεσματική, όσοι την εφαρμόζουν θα πρέπει να σχεδιάζουν το «low budgeting» με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Συνιστά δε τη χρήση εργαλείων εξοικονόμησης και εφαρμογών που παρακολουθούν τα έξοδα και την κατανομή κόστους.

Προς τον ενσυνείδητο καταναλωτισμό

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής το «φωνάζει» με αρκετούς τρόπους και μία μερίδα ανθρώπων αρχίζει να λαμβάνει το μήνυμα: Η υπερκατανάλωση που πυροδοτεί την επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής, ο πληθωρισμός που στραγγαλίζει τα εισοδήματα και η κοινωνική συνειδητοποίηση (η αίσθηση του τρόπου ζωής και των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο πλησίον), οδηγούν προς μία πιο ενσυνείδητη στάση απέναντι στα υλικά αγαθά. Παράλληλα life coaching και ψυχοθεραπεία εστιάζουν στο πώς τα αποκτήματα δεν φέρνουν την πληρότητα και την ευτυχία, και στην αξία αντίθετα που λαμβάνει η συμμετοχή στην κοινότητα και η προσφορά στην τόνωση του προσωπικού αξιακού συστήματος των ανθρώπων και στην ενίσχυση αυτοπεποίθησης, αυταξίας και πληρότητας. Παράλληλα, η χρηστή διαχείριση των οικονομικών και η απόκτηση πληροφορίας για το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί ενδυναμώνει τον καταναλωτή και ενισχύει τoν «οικονομικό αλφαβητισμό» στις νεότερες γενιές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!