THEPOWERGAME
Η Spotify ανακοίνωσε σήμερα ότι οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες και οι συνδρομητές του τέταρτου τριμήνου του 2023 ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, καθώς το νούμερο αυξήθηκε σε όλες τις περιοχές, με την πλατφόρμα μουσικής να δηλώνει ότι οι τάσεις για τα έσοδα και την κερδοφορία φαίνονται ευνοϊκές και για το 2024.
Η εταιρεία streaming μουσικής έχει επιχειρήσει να ασχοληθεί με podcasts και ακουστικά βιβλία, καθώς επιδιώκει να αυξήσει τη βάση χρηστών της σε 1 δισεκατομμύριο μέχρι το 2030. Έχει επίσης αυξήσει τις τιμές για τους συνδρομητές της και έχει απολύσει χιλιάδες υπαλλήλους για να ενισχύσει τα κέρδη και να αυξήσει την αποδοτικότητα.
Ο αριθμός των μηνιαίως ενεργών χρηστών αυξήθηκε κατά 23% στα 602 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της Spotify και τις προβλέψεις των αναλυτών για 601,33 εκατομμύρια χρήστες. Οι συνδρομητές Premium, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας, αυξήθηκαν κατά 15% στα 236 εκατομμύρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για 235,1 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η εταιρεία αναμένει ότι οι συνδρομητές premium για το 2024 θα φτάσουν τα 239 εκατομμύρια, πάνω από τις εκτιμήσεις για 238,3 εκατομμύρια.
Spotify: Τα οικονομικά μεγέθη για το τρίμηνο
Ωστόσο, η πρόβλεψη για το πρώτο τρίμηνο ήταν χαμηλότερη από τις προσδοκίες της Wall Street για τους συνολικούς χρήστες και τα έσοδα. Η πρόβλεψη της Spotify για τους μηνιαίους χρήστες του πρώτου τριμήνου, που ήταν 618 εκατομμύρια, υπολείπεται των εκτιμήσεων που έκαναν λόγο για 618,8 εκατομμύρια. Αναμένει ότι τα έσοδα θα φτάσουν τα 3,6 δισ. ευρώ (3,86 δισ. δολάρια), χάνοντας τις προσδοκίες για 3,64 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία εμφάνισε λειτουργικές ζημίες τέταρτου τριμήνου ύψους 75 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 231 εκατ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο. Μετά την ανακοίνωση του τελευταίου γύρου απολύσεων τον Δεκέμβριο, η Spotify είχε προβλέψει λειτουργικές ζημίες τέταρτου τριμήνου μεταξύ 93 και 108 εκατ. ευρώ λόγω των επιβαρύνσεων.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 16% στα 3,67 δισ. ευρώ, αλλά δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις για 3,72 δισ. ευρώ, καθώς δέχθηκε πλήγμα από τις συναλλαγματικές απώλειες. Τα έσοδα που υποστηρίζονται από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς τα έσοδα από μουσικές διαφημίσεις επιταχύνθηκαν εκ νέου, ενώ η διαφήμιση podcast αυξήθηκε επίσης με διψήφιο ποσοστό.