THEPOWERGAME
Με ρυθμό της τάξης του 30% σε τζίρο και 60% στα κέρδη «τρέχει» η εταιρεία analytics WITSIDE, που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη λύσεων και εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (AI) και big data analytics. Η WITSIDE, έχοντας βάλει τη ΔΕΗ στην οδό του ψηφιακού μετασχηματισμού και έχοντας υλοποιήσει σειρά έργων, που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προβλέψουν τη ζήτηση μέσα από μοντέλα ΑΙ και Business Intelligence, αναμένει αντίστοιχη ανάπτυξη το 2024, εξετάζει εξαγορές και επεκτείνει την παρουσία της σε αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης και των Δυτικών Βαλκανίων.
Όπως τόνισε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της WITSIDE, Χρήστος Παπαδόπουλος, το έργο για τη ΔΕΗ λειτουργεί ως «προπομπός» για την εταιρεία, προκειμένου να ανοίξει νέες αγορές, με το ενδιαφέρον από χώρες της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης να είναι κάτι παραπάνω από έντονο. Θυμίζουμε ότι με τη συνδρομή της WITSIDE η ΔΕΗ έγινε η πρώτη εταιρεία κοινής ωφέλειας σε Κεντρική και ΝΑ Ευρώπη που παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρησιακές της μονάδες να αξιοποιούν τα δεδομένα τους.
Η WITSIDE ήδη δέχεται κρούσεις από αγορές των παραπάνω περιοχών για συνεργασίες σε επίπεδο αξιοποίησης των δεδομένων με χρήση τεχνολογιών ΑΙ και big data analytics. Η συνεχής ροή νέων έργων, άλλωστε, αποτυπώνεται στα μεγέθη της εταιρείας, η οποία «είδε» το 2023 τζίρο της τάξης των 4 εκατ. ευρώ (+27% έναντι του 2022), ενώ για το 2024 προσβλέπει σε επίπεδα πάνω από 5 εκατ.ευρώ.
Για το τρέχον έτος η διοίκηση βάζει τον πήχη για τα EBITDA στο 1 εκατ. ευρώ από 780.000 το 2023 (αυξημένα κατά 60% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα). Σε επίπεδο προσωπικού, μόνο το 2023 η WITSIDE διεύρυνε το απασχολούμενο δυναμικό κατά 20%, μετρώντας πλέον περί τους 50 υπαλλήλους.
Εξαγορές και εξωστρέφεια
Η WITSIDE, όπως τόνισε χθες ο κ. Παπαδόπουλος, μιλώντας σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, έχει αυξημένη ρευστότητα και πρακτικά μηδενικό δανεισμό και ως εκ τούτου διαθέτει «δύναμη πυρός» για εξαγορές, που θα ευθυγραμμίζονται με την εταιρική της στρατηγική να ανοίξει για τις επιχειρήσεις τον δρόμο της αξιοποίησης των εταιρικών τους δεδομένων.
«Είναι στον σχεδιασμό μας. Δεν είναι κάτι που αποκλείουμε», είπε ο κ. Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στο θέμα των εξαγορών. Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, η ρευστότητα της εταιρείας θα χρηματοδοτήσει τα εν λόγω πλάνα, με τη WITSIDE να μην έχει στον ορίζοντά της ούτε την είσοδο στο Χρηματιστήριο ούτε την έλευση στρατηγικού επενδυτή.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ελληνικής εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται και στον δημόσιο τομέα, η ζήτηση για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης και big data analytics στην ελληνική αγορά βαίνει αυξανόμενη, απ’ όλους τους κλάδους της οικονομίας. Ιδιαίτερα έντονη είναι, πάντως, η ζήτηση από τομείς όπως η ενέργεια, οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, τα τρόφιμα, τα σούπερ μάρκετ, η υγεία και ο τουρισμός.
Δεν είναι τυχαίο ότι στο πελατολόγιο της WITSIDE περιλαμβάνονται ήδη, εκτός από τη ΔΕΗ, εταιρείες όπως η Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς, η Motor Oil, o ΔΕΔΔΗΕ, η ΗΡΩΝ, η Cosmote, η ΕΥΔΑΠ, ο Σκλαβενίτης, η ΙΚΕΑ.
«Ο προβληματισμός για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης έχει γενικευτεί και οι ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμοί που επενδύουν σε λύσεις ΑΙ για να βελτιώνουν διαδικασίες και αποτελέσματα αυξάνονται. Οι ενδείξεις που έχουμε είναι ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και εκτιμούμε ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης θα ενισχυθούν στο προσεχές μέλλον», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της WITSIDE.
ΑΙ στη διάγνωση του καρκίνου
Σύμφωνα με τη διοίκηση της WITSIDE, πεδίο δόξης λαμπρόν για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης ανοίγεται σήμερα στον τομέα της υγείας, με την εταιρεία να «τρέχει» ήδη καινοτόμο πρόγραμμα για την πιο αποτελεσματική διάγνωση των καρκίνων του προστάτη και του θυροειδούς.
Πρόκειται για την πατενταρισμένη λύση «AI-Patholab», που αναλύει ιατρικές εικόνες για να εντοπίσει και να διαγνώσει περιπτώσεις καρκίνου του προστάτη και του θυρεοειδούς. Μάλιστα, η ελληνική εταιρεία, σύμφωνα με τη διοίκησή της, είναι η μόνη στον δυτικό κόσμο που τρέχει αυτά τα μοντέλα για τη διάγνωση του καρκίνου του θυροειδούς, έχοντας γίνει αποδέκτης προτάσεων από διαγωνιστικά κέντρα εντός και εκτός Ελλάδας για συνεργασία.
Έτερο πεδίο που η WITSIDE αναπτύσσει έντονη δράση, έχοντας μάλιστα ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, είναι οι λύσεις πρόβλεψης ζήτησης και αναπλήρωσης αποθεμάτων, όπως αυτό που υλοποίησε για τη Motor Oil, όπου στα μίνι μάρκετ 600 πρατηρίων (AVIN, Coral) η πρόβλεψη της ζήτησης και η αναπλήρωση των αποθεμάτων γίνεται με τη χρήση ΑΙ και big data analytics. Ήδη εταιρείες από Πολωνία, Ρουμανία, Μάλτα και Κύπρο εκδηλώνουν έντονη ζήτηση για τις συγκεκριμένες λύσεις, όπως αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής επιχείρησης.