Γ.Δ.
1480.26 +1,08%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,34%
12.12
TITC
-0,81%
30.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+2,68%
1.458
ΑΒΕ
+5,03%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,53%
1.7205
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,76%
11.91
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-27,05%
8.9
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,21%
6
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+3,79%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,30%
7.974
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+5,50%
4.315
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
+1,80%
7.655
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,94%
1.89
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,45%
8.42
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,96%
2.232
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.415
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.254
ΙΝΤΕΚ
+1,01%
6.03
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
3.435
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,99%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+3,69%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,85%
1.16
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,33%
3.72
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
25.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,22%
36.76
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-2,35%
20.8
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,01%
15.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,47%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,44%
3.956
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+2,46%
4.17
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,72%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.344
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.645
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,80%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

GLAMI: Πόσα ξόδεψαν οι e shoppers σε προϊόντα μόδας το 2023

Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e-shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion (Re)search της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τις απαντήσεις 4.246 Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο, σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Αναλυτικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50 ευρώ έως 100 ευρώ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65,9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειονότητα (45,5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ.

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα (Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία).

Αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45,5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ -μόνο το 9,2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο- με το 34,8% των Ελλήνων e-shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.

Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε 50 ευρώ-100 ευρώ μηνιαίως, το 19,3% μεταξύ 100-200 ευρώ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300 ευρώ τον μήνα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ένα ποσοστό της τάξης του 18,7% διέθεσε λιγότερα από 50 ευρώ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI, με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30,3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI, απάντησε πως διέθεσε 100-200 ευρώ τον μήνα για αγορές μόδας.

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» (56,5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41,1%). Ένα μικρότερο ποσοστό 20,7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και secondhand προϊόντα (4,6%).

Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e-shops αποτελούν βασικό παράγοντας επιλογής διαδικτυακών αγορών για το 69,8% των Ελλήνων καταναλωτών. Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60,7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53,3%). H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45,2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promocodes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e-shops (30,6%). Τέλος, οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο το 5,9% των Ελλήνων e-shoppers.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!