THEPOWERGAME
Η Publicis, ο μεγαλύτερος διαφημιστικός όμιλος στον κόσμο βάσει της αξίας της αγοράς, δήλωσε την Πέμπτη ότι θα επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ (326,94 εκατομμύρια δολάρια) στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, στο πλαίσιο του νέου της σχεδίου για να γίνει «το πρώτο ευφυές σύστημα της βιομηχανίας με AI».
Ο όμιλος ανέφερε σε μια παρουσίαση ταινίας – πριν από τη δημοσίευση των ετήσιων αποτελεσμάτων του τον Φεβρουάριο – ότι θα επενδύσει 100 εκατομμύρια ευρώ μόνο για φέτος, πλήρως χρηματοδοτούμενη από «εσωτερικές αποδοτικότητες» και χωρίς αποδυναμωτικό αντίκτυπο στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους του.
Τα χρήματα θα μοιραστούν ισομερώς μεταξύ τεχνολογίας – συμπεριλαμβανομένων αδειών χρήσης, λογισμικού και υποδομών cloud – και ανθρώπινου δυναμικού, μέσω της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και των προσλήψεων, ανέφερε ο όμιλος με έδρα το Παρίσι σε σχετική παρουσίαση η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Η Publicis δήλωσε ότι θα εκμεταλλευτεί τα 2,3 δισεκατομμύρια ατομικά προφίλ δεδομένων που κατέχει για να αναβαθμίσει την τεχνολογική πλατφόρμα «Core AI», να δημιουργήσει πιο εξατομικευμένες καμπάνιες, να προβλέψει τον αντίκτυπό τους και να προσαρμόσει τα στοχευμένα κοινά σε πραγματικό χρόνο, σε μια εποχή που οι διαφημιστικές εταιρείες μεταβαίνουν από ένα διαδικτυακό μοντέλο που βασίζεται σε cookies σε δεδομένα από ιδιόκτητα κανάλια.
Ο κατασκευαστής των καμπανιών για τα ζυμαρικά Heineken και Barilla ανέφερε στην παρουσίασή του οργανική ανάπτυξη το 2023 της τάξης του 6,3%, υπερβαίνοντας το εύρος των προβλέψεων 5,5% έως 6% που μοιράστηκε τον Οκτώβριο.
«Όσον αφορά τη στρατηγική, ήταν σημαντικό για εμάς να δείξουμε στη χρηματοπιστωτική αγορά ότι ξεκινάμε από μια θέση ισχύος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Arthur Sadoun σε συνέντευξη Τύπου, σχετικά με το πρώιμο ποσοστό.
Η Publicis ανέφερε στην παρουσίασή της ότι σχεδιάζει να ενσωματώσει περαιτέρω την τεχνητή νοημοσύνη στο τρέχον μοντέλο πλατφόρμας της, συνδέοντας κάθε άτομο στην εταιρεία με μια οντότητα που ονομάζεται «CoreAI», την οποία ο όμιλος άρχισε να σχεδιάζει το δεύτερο εξάμηνο του 2023, για να αρχίσει να την εφαρμόζει το πρώτο εξάμηνο του 2024.
«Το CoreAI βασίζεται στα δεδομένα που έχουμε αποκτήσει, αλλά και σε εκείνα που έχουμε χτίσει την τελευταία δεκαετία», δήλωσε ο Sadoun.
Το ήμισυ των επενδύσεων του 2024 θα επικεντρωθεί στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την κατάρτιση των εργαζομένων, καθώς και στις προσλήψεις, ενώ το άλλο μισό θα αφιερωθεί στην τεχνολογία, τις άδειες χρήσης, το λογισμικό και την υποδομή cloud.
Ερωτηθείς σχετικά με τις μελλοντικές εξαγορές, ο Sadoun απάντησε ότι «ο μετασχηματισμός μας βρίσκεται πίσω μας», προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα επικεντρωθεί πλέον σε μικρότερες επενδύσεις σε τεχνολογία, πνευματική ιδιοκτησία και ταλέντα.
Οι πρόσφατες ισχυρές επιδόσεις της Publicis έρχονται σε αντίθεση με τη γενική επιβράδυνση της διαφημιστικής βιομηχανίας, η οποία θεωρείται καμπανάκι για την ευρύτερη οικονομική υγεία. (Ρεπορτάζ: Stéphanie Hamel, επιμέλεια: Nick Zieminski)