THEPOWERGAME
Ακόμη περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη θέλει να βάλει στη λειτουργία του Δημοσίου η Ελλάδα, με τη χώρα να ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο προς το e-government. Με τον βοηθό της τεχνητής νοημοσύνης, mAIgov.gr να έχει τύχει θερμής υποδοχής από τους Έλληνες πολίτες, η κυβέρνηση ετοιμάζει το επόμενο βήμα, εξελίσσοντας το mAIgov.gr σε ένα «πολύ-εργαλείο» για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Όπως τόνισε πριν από λίγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήδη ο ψηφιακός βοηθός με τη χρήση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσεται μέσα από την εκπαίδευση του, και καθημερινά γίνεται πιο γρήγορος και αποτελεσματικός. Όπως αποκάλυψε ο κ. Παπαστεργίου κατά τη διάρκεια του συνεδρίου EmTech Europe, πλέον το επόμενο βήμα είναι ο βοηθός να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς δεν θα δέχεται απλά ερωτήσεις, δίνοντας απαντήσεις, αλλά θα μπορεί να ενεργεί για λογαριασμό του πολίτη.
«Οι ψηφιακοί βοηθοί είναι νέο κομμάτι της ζωής μας. Στόχος μας είναι να μην απαντά απλά αλλά να ενεργεί κιόλας. Παραδείγματος χάρη στην περίπτωση των ταυτοτήτων, που δεχόμαστε εκατοντάδες ερωτήματα, θα είναι σε θέση να κλείσει και ραντεβού για την έκδοσή τους. Έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα. Θα ξεκινήσουμε σε λίγο καιρό να απαντάμε και νέες ερωτήσεις όπως για φαρμακεία και άλλα » είπε χαρακτηριστικά.
Απλούστευση διαδικασιών
Στο μεταξύ, η απλούστευση των διαδικασιών βρίσκεται συνολικά πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου. Ζητήματα, όπως η εγγραφή στο Πανεπιστήμιο είναι ένα ακόμα βήμα που αναμένεται το επόμενο διάστημα.
«Για την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο σήμερα αναζητείται εκτυπωμένη αίτηση, φωτογραφείο, πιστοποιητικό γέννησης. Στόχος είναι με ένα μήνυμα στο wallet, που περιλαμβάνει όλα αυτά τα έγγραφα, να γίνεται η εγγραφή στο Πανεπιστήμιο» επισήμανε κ. Παπαστεργίου. Ο ίδιος τόνισε ότι σύντομα θα προστεθούν στο wallet και άλλα έγγραφα, όπως η κάρτα αιμοδότη ενώ σχεδιάζονται και νέες υπηρεσίες.
Ήδη τα πρώτα δείγματα από σχετικές εφαρμογές, όπως το myauto, είναι πολύ ενθαρρυντικά και πλέον σε λίγο διάστημα, με όλη την πληροφορία ενοποιημένη, μέσω της εφαρμογής, θα μπορούν να εντοπίζονται τα «επικίνδυνα» οχήματα.
Αλλαγή παρόχου με ένα μήνυμα
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Παπαστεργίου, από τη μέχρι σήμερα λειτουργία του ψηφιακού βοηθού τεχνητής νοημοσύνης, προκύπτει ότι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις αφορά τα νέα τιμολόγια του ρευματος. Προς το παρόν το μόνο που αναφέρεται είναι τα πράσινα τιμολόγια, όπου καταγράφονται τα πάγια και τα τιμολόγια των εταιρειών.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης προανήγγειλε επίσης, ότι από τον Μάρτιο οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν ενεργειακό πάροχο με ένα μήνυμα στο κινητό τους χωρίς να χρειάζονται περισσότερες διαδικασίες.
«Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα είμαστε έτοιμοι σε ένα μήνα. Ελπίζουμε να προλάβουμε τις αλλαγές τον Μάρτιο» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, διευκρινίζοντας ότι «με ένα μήνυμα στο κινητό για τη συναίνεση της παραχώρησης των στοιχείων του πελάτη σε έναν πάροχο, θα μπορούν οι πολίτες να αλλάζουν άμεσα εταιρεία. «Θα ακολουθήσουν τηλεπικοινωνίες και ασφάλειες. Στόχος μας είναι να γίνει η εξυπηρέτηση των πολιτών πιο απλή και γρήγορη» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.