Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Kaspersky: Οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις και οι ψηφιακές συνήθειες

Η αλλαγή ψηφιάκων συνηθειών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την Kaspersky, παραδοσιακά οι άνθρωποι με την έναρξη του νέου έτους σκέφτονται να αρχίσουν να ασχολούνται πιο επιτακτικά με την υγεία τους. Καθώς όμως η τεχνολογία παίζει πια πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα, αυξάνονται και οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν αυτόν τον τομέα. Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη έχουν αποφασίσει να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις ψηφιακές τους συνήθειες το νέο έτος, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Kaspersky.

Οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις που αφορούν ψηφιακές συνήθειες είναι υποσχέσεις στους εαυτούς μας για αλλαγή των διαδικτυακών συνηθειών και προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο το 2024, γεγονός που δεν αποτελεί έκπληξη καθώς περνάμε πλέον περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το 46% έχει συμπεριλάβει μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις διαδικτυακές του συνήθειες το νέο έτος. Αλλά ίσως αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη είναι ότι από εκείνους που πήραν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για την ψηφιακή ζωή τους το 2023 (43%), το 76% την έχει τηρήσει.

Οι κορυφαίες πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις για την αλλαγή ψηφιακών συνηθειών είναι:

  • Ψηφιακή αποτοξίνωση μειώνοντας τον χρόνο οθόνης ως μέρος της ρουτίνας (22%).
  • Χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης (14%).
  • Αξιοποίηση του διαδικτύου για απόκτηση χρημάτων (11%).
  • Μεγαλύτερη προσοχή στους συνδέσμους στους οποίους κάνω κλικ (10%).
  • Να μην αποκοιμηθώ με το smartphone μου (8%).

Τέτοιου είδους πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις ήταν πιο δημοφιλείς στην Ισπανία και την Ιταλία (60% και 58% αντίστοιχα), όπου οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεσμεύτηκαν να κάνουν τουλάχιστον μία από αυτές τις αποφάσεις πράξη. Οι ερωτηθέντες στη Γαλλία (35%), το Ηνωμένο Βασίλειο (39%), τη Γερμανία (42%) και την Ολλανδία (43%) ήταν λιγότερο πρόθυμοι. Περισσότεροι είναι οι άνδρες που δήλωσαν ότι θα έπαιρναν μια πρωτοχρονιάτικη απόφαση για τις ψηφιακές τους συνήθειες (50%) σε σύγκριση με τις γυναίκες (43%) και οι νεότεροι ερωτηθέντες είναι πιο διατεθειμένοι να το κάνουν σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά ερωτηθέντες (64% της Gen Z σε σύγκριση με το 29% των Baby Boomers).

Ισχυρότεροι κωδικοί πρόσβασης, συναντήσεις διά ζώσης και μεγαλύτερη ενσυνειδητότητα
Όσον αφορά το ψηφιακό απόρρητο και τις διαδικτυακές συνήθειες για το επόμενο έτος, εκτός από τη χρήση ισχυρότερων κωδικών πρόσβασης, οι κορυφαίες αποφάσεις για το 2024 επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη καλύτερης διαχείρισης email (16%) μέσω της δημιουργίας περισσότερων αντιγράφων ασφαλείας. Η αλλαγή των ρυθμίσεων cookies (12%) θα διαδραματίσει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στον εταιρικό και προσωπικό μας κόσμο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 24% δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούσε ισχυρότερους κωδικούς πρόσβασης, σε σύγκριση με τη Γαλλία και τη Γερμανία (19%). Στη Γερμανία, οι ερωτηθέντες έδωσαν αναλογικά μεγαλύτερη σημασία στην πιο τακτική δημιουργία αντίγραφων (19% έναντι 10% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ολλανδία, 11% στην Ιταλία και 12% στην Ισπανία).

Φαίνεται ότι θα βλέπουμε περισσότερο ο ένας τον άλλον διά ζώσης το 2024, με το 12% να δηλώνει ότι θα καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια να συναντήσει ανθρώπους από κοντά, παρά διαδικτυακά, είτε πρόκειται για επαγγελματικές συναντήσεις είτε για συναντήσεις με την οικογένεια και τους φίλους, ενώ το 11% χρησιμοποιεί τη λειτουργία «μην ενοχλείτε» του smartphone του πιο συχνά.

Η ενσυνειδητότητα παίζει επίσης μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή ζωή, με το 10% να κάνει unfollow άτομα και ομάδες στα κοινωνικά μέσα που δεν τους κάνουν να αισθάνονται ευτυχισμένοι και το 8% των χρηστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τη χρήση εφαρμογών ευεξίας, όπως προγράμματα παρακολούθησης γυμναστικής και ύπνου ή οδηγούς διαλογισμού.

«Περνάμε περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο και, ακριβώς όπως μας αρέσει να αξιολογούμε και να προσαρμόζουμε συνεχώς την πραγματική μας ζωή για να είμαστε πιο ευτυχισμένοι και υγιείς, είναι λογικό να κάνουμε το ίδιο για τη διαδικτυακή μας ζωή. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τους ανθρώπους να συνειδητοποιούν τη σημασία της βελτίωσης της ψηφιακής τους ζωής, καθιερώνοντας μια ψηφιακή αποτοξίνωση ή όρια, ξεκαθαρίζοντας τα αρχεία και ενισχύοντας τις πρακτικές ασφάλειας και απορρήτου. Αυτά τα βήματα μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην ασφάλεια στο διαδίκτυο και να βελτιώσουν την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας την ανησυχία για ηλεκτρονικές απάτες και να πέσουμε θύμα απάτης. Με το να είστε πιο προσεκτικοί με τους κωδικούς πρόσβασης, να μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή να ελέγχετε τις ρυθμίσεις των κοινωνικών μέσων, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πιο οργανωμένο, ασφαλή και ισορροπημένο ψηφιακό τρόπο ζωής. Θα ήταν υπέροχο το 2024 να είναι το ασφαλέστερο ψηφιακό έτος μέχρι σήμερα και οι άνθρωποι να συνεχίσουν να αξιολογούν και να βελτιώνουν τις πρακτικές ασφάλειας στον κυβερνοχώρο», σχολιάζει ο David Emm, Principal Security Researcher της Kaspersky.

Συμβουλές ασφάλειας από την Kaspersky για το 2024

Η Kaspersky ενθαρρύνει τους ανθρώπους να επαναξιολογούν τακτικά και να προσαρμόζουν τις ψηφιακές τους συνήθειες για να διασφαλίσουν την ευημερία και την παραγωγικότητά τους και επίσης να προκαλούν τους φίλους και τους αγαπημένους τους να αναπτύξουν κι εκείνοι υγιεινές ψηφιακές συνήθειες για να υποστηρίξουν το διαδικτυακό τους απόρρητο, ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα για να διατηρήσουν τις ψηφιακές τους πληροφορίες ιδιωτικές:

  • Προστατέψτε όλες τις συσκευές χρησιμοποιώντας λύσεις ασφάλειας όπως το Kaspersky Premium.
  • Συμβάλλετε στην ασφάλεια όλων των συσκευών που χρησιμοποιείτε για ηλεκτρονικές συναλλαγές – τραπεζικές συναλλαγές, αγορές, κοινωνικοποίηση – εφαρμόζοντας ενημερώσεις κώδικα μόλις γίνουν διαθέσιμες.
  • Χρησιμοποιήστε έναν μοναδικό, σύνθετο κωδικό πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς σας – π.χ. το Kaspersky Password Manager.
  • Ελέγξτε προσεκτικά τις ρυθμίσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας και περιορίστε τα στοιχεία που μπορούν να προβληθούν και να κοινοποιηθούν.
  • Απενεργοποιήστε τις εφαρμογές και τις λειτουργίες, εκτός από όταν χρησιμοποιούνται.
  • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες παρακολούθησης και τις υπηρεσίες τοποθεσίας και ρυθμίστε το πρόγραμμα περιήγησής σας ώστε να καθαρίζει τακτικά τα cookies.
  • Ελέγξτε τις διευθύνσεις email σε υπηρεσίες όπως το “Have I Been Pwned” για να δείτε εάν κάποιος από τους ψηφιακούς λογαριασμούς σας έχει παραβιαστεί.

Μεθοδολογία έρευνας

Διαδικτυακή έρευνα σε 5.500 ενήλικες ηλικίας 18-64 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία με εθνικά αντιπροσωπευτικές ποσοστώσεις για το φύλο, την ηλικία και την περιοχή που διεξήχθη από τον ανεξάρτητο οργανισμό έρευνας αγοράς, Arlington Research, μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!