Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

InstaShop: Τίτλοι τέλους στην Ελλάδα για την πλατφόρμα

Τίτλοι τέλους φαίνεται πως μπήκαν στην εντός Ελλάδος δραστηριότητα της e-commerce πλατφόρμας InstaShop. Η ελληνικών συμφερόντων startup έχει ήδη ενημερώσει για αυτή την εξέλιξη τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House, Ναταλί Green Family, αλλά και άλλες λιανεμπορικές αλυσίδες, όπως την Κωτσόβολος, Pet City, καθώς και μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία κ.ά.

Πάντως, η startup InstaShop, που ίδρυσαν το 2015 ο Γιάννης Τσιώρης και η Ιωάννα Αγγελιδάκη, συνεχίζει τη δραστηριότητά της στις αραβικές χώρες (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ), όπου και γιγαντώθηκε, προσελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον των Γερμανών.

Όπως είχαν καταδείξει και τα στοιχεία της Convert Group για το α’ εξάμηνο του 2013, τα online σούπερ μάρκετ αποδείχθηκε πως είναι μια δραστηριότητα που δεν φέρνει κέρδη στις αλυσίδες, εξ ου και η σταδιακή καθιέρωση χρεώσεων στη διανομή.

Τα online σούπερ μάρκετ έγραψαν για το α’ εξάμηνο του 2023 διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, που έφτασε το 15% στο α’ εξάμηνο, με την Convert Group να υπολογίζει την αξία της αγοράς στα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται σε αυτήν e-commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι διψήφια είναι και η αύξηση των παραγγελιών στο διαδικτυακό κανάλι, που έφτασε το 11% στο α’ εξάμηνο του 2023.

Συγκεκριμένα για την InstaShop, τα οικονομικά αποτελέσματα της startup για την Ελλάδα δεν ήταν και τα αναμενόμενα. Μόνο για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ. Εξίσου διπλάσιες όμως ήταν και ζημιές της εταιρείας. Συγκεκριμένα, το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι πως πέρυσι η εταιρεία σχεδόν διπλασίασε και το απασχολούμενο προσωπικό (από 66 εργαζόμενους το 2021 σε 107 εργαζόμενου το 2022).

Instashop: Από βασίλισσα της Μέσης Ανατολής στη Γερμανία και οι χαμηλές «πτήσεις» στην Ελλάδα

Υπενθυμίζεται πως το 2020 η Instashop εξαγοράστηκε από την Delivery Hero έναντι 360 εκατ. ευρώ. Ποσό που αποτελεί το μεγαλύτερο τίμημα που έχει δοθεί για startup του ελληνικού οικοσυστήματος. Τον Φεβρουάριο 2021, έπειτα από έξι χρόνια λειτουργίας κι αφού ήταν ήδη μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες παραγγελίας ειδών παντοπωλείου στη Μέση Ανατολή, έχοντας παρουσία στις περισσότερες αγορές του Αραβικού Κόλπου, λάνσαρε το app της και στα ελληνικά, ξεκινώντας τη δραστηριοποίησή της από τη Θεσσαλονίκη.

Η συγκεκριμένη πόλη δεν είχε αποτελέσει τυχαία την πύλη της για την ελληνική αγορά καθώς εκεί βρίσκεται το tech hub της ενώ παράλληλα η συμπρωτεύουσα έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένο τον τομέα των μίνι market, των delicatessen και των εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων.

Το καλοκαίρι του 2021 θεωρήθηκε ως η ιδανική περίοδος για ένα ήρεμο λανσάρισμα. Έτσι από τα τέλη Ιουνίου του 2021, η Instashop ξεκίνησε την δοκιμαστική της λειτουργία από το Μαρούσι όπου ήταν πλέον τα κεντρικά της γραφεία στην Αθήνα. Μέσα σε λίγες ημέρες άνοιξε την ακτίνα της σε περιοχές όπως Αμπελόκηποι, Αγία Παρασκευή, Ζωγράφου, Χαλάνδρι, Χολαργό Κυψέλη, Γαλάτσι και Ψυχικό. Στις παραπάνω περιοχές η εταιρεία υποσχόταν παραδόσεις εντός 60 λεπτών και τιμές ίδιες με αυτές στο ράφι.

Η Instashop η οποία αν φιλοδοξούσε να πάρει κομμάτι από την πίτα κυρίως των μεγάλων σούπερ μάρκετ, αλλά και από ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως αυτής της wolt και της ομογάλακτης e-food, συνεργαζόταν κυρίως με μικρά και συνοικιακά αλλά και κρεοπωλεία, μανάβικα, pet shops κ.α.. Η κάθοδος στην Αθήνα συνοδεύθηκε με μία ιδιαίτερα επιθετική πολιτική προσέλκυσης πελατών καθώς με την πρώτη αγορά αξίας 30 ευρώ, οι πελάτες λάμβαναν δύο κουπόνια συνολικής αξίας 20 ευρώ για τις δύο επόμενες αγορές τους.

Τα πρώτα σύννεφα και η αποχώρηση Τσιώρη

Εντέλει, δύο χρόνια αργότερα, τα πράγματα δεν εκτυλίχθηκαν όπως αναμενόταν. Στις αρχές Νοεμβρίου, κι αφού είχαν δημοσιευτεί και τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Γιάννης Τσιώρης, αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του επικεφαλής, με τον Nikola Cabarkapa, ο οποίος κατέχει το ρόλο του COO, να αναλαμβάνει τα ηνία. Και πλέον, χτες έγινε γνωστό πως σταματά τις εν Ελλάδι δραστηριότητές της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!