THEPOWERGAME
Το Spotify επέκτεινε τη συνεργασία του με το Google Cloud για να χρησιμοποιήσει μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) για να βοηθήσει στον εντοπισμό των μοτίβων ακρόασης ενός χρήστη σε podcasts και audiobooks, προκειμένου να προτείνει εξατομικευμένες συστάσεις.
Τα LLMs που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT της OpenAI και το Google Bard, εκπαιδεύονται σε τεράστιο όγκο δεδομένων για τη δημιουργία κειμένου και άλλου περιεχομένου.
Το Google Cloud, που ανήκει στην Alphabet διαθέτει αρκετές LLMs, όπως τα PaLM 2, Codey, Imagen και Chirp, οι οποίες εκπαιδεύονται σε κείμενο, κώδικες, εικόνες, ήχο και βίντεο.
Η Spotify έχει υιοθετήσει από νωρίς την τεχνητή νοημοσύνη, την οποία χρησιμοποίησε για αλγόριθμους σύστασης μουσικής μια δεκαετία νωρίτερα. Η σουηδική εταιρεία στοχεύει τώρα να χρησιμοποιήσει LLM για να αναπαράγει αυτό το αποτέλεσμα σε όλο το μη μουσικό περιεχόμενό της, όπως podcasts και audiobooks.
Ο γίγαντας της ροής μουσικής επιδιώκει να ενισχύσει τα κέρδη του αυξάνοντας τις δραστηριότητες που παράγουν έσοδα, όπως τα podcast και τα ακουστικά βιβλία.
Προηγουμένως είχε υποσχεθεί υψηλά περιθώρια κέρδους από τη δαπανηρή επέκτασή της στα podcasts και τα audiobooks.
«Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχει αντιστοιχηθεί με τη δέσμευση της Google Cloud να δημιουργήσει την καλύτερη δυνατή πλατφόρμα για την εκτέλεση των προϊόντων μας και να προωθήσει περαιτέρω καινοτομία με τις αναδυόμενες δυνατότητες της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Gustav Söderström, επικεφαλής προϊόντος και τεχνολογίας της Spotify.
Με τη διευρυμένη συνεργασία με την Google, το Spotify διερευνά επίσης τη χρήση των LLM για την παροχή μιας ασφαλέστερης εμπειρίας ακρόασης και τον εντοπισμό δυνητικά επιβλαβούς περιεχομένου.